Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

П'ятниця

Основи  здоров’я. 7б клас 19.03

Вплив засобів масової інформації на здоров’я.  Найближче  оточення підлітка.

  1. Вплив засобів масової інформації на здоров’я

Вплив інформації ЗМІ може бути позитивним і негативним.

Позитивний вплив. 

  • ЗМІ інформують про все, що сталося в країні та світі.

  • Пізнавальні статті та передачі сприяють інтелектуальному розвитку.

  • Комерційна реклама інформує про нові товари.

  • В інтернет-магазинах можна купити товар, не виходячи з дому.

  • Соціальна реклама пропагує загальнолюдські цінності — здоровий спосіб життя, корисні звички, доброзичливість, повагу до оточуючих, толерантність. Сприяє турботливому ставленню до навколишнього середовища.

  • Рекламні ролики про збройні сили вчать зростати громадянами своєї країни, уміти її захищати.

  • Щоб відпочити чи заспокоїтися, можна послухати музику улюблених виконавців або переглянути комедійні кінострічки.

Негативний вплив. 

  • ЗМІ часто повідомляють про агресію, жорстокість, насилля.

  • Головні персонажі бойовиків вирішують проблеми силою. Пограбування, перестрілки, вороже ставлення до оточуючих стають звичними.

  • Рекламні ролики й фільми часто пропагують хибні цінності, нав’язують певну поведінку й спосіб життя. Можуть провокувати формування шкідливих звичок, впливати на психологічний стан.

  • Підлітки не завжди можуть відрізнити віртуальний світ від реальності. Вони наслідують поведінку героїв фільмів і мультфільмів у щоденному житті. Поводяться грубо, зухвало, а іноді жорстоко. Намагаються розв’язати конфліктні ситуації силою. Під впливом таких фільмів і телепередач підліток може стати байдужим до оточуючих, жорстоким і грубим, не співчуває і не співпереживає оточуючим.

  • У соціальних мережах знайомляться заочно. На жаль, люди бувають і добрі, і лихі. Підліток навіть не усвідомлюватиме негативного впливу знайомства, але може стати дратівливим, агресивним, набути шкідливих звичок.

  • Дівчата і хлопці часто захоплюються комп’ютерними іграми. Вони проводять багато часу за комп’ютером, нехтують навчанням і відпочинком на свіжому повітрі. Урешті-решт, таке захоплення шкодить здоров’ю.

  • Якщо часто дивитися телевізор і багато часу проводити за комп’ютером, може виникнути залежність. Це негативно впливає не тільки на психологічний, а й на фізичний стан здоров’я.

  • Порушується розпорядок дня, підлітки мало відпочивають, погано сплять.

  • Малорухливий спосіб життя призводить до порушення постави.

  • Мигтіння зображення на екрані негативно впливає на гостроту зору й роботу мозку підлітків, у них послаблюється увага.

  1. Найближче  оточення підлітка.

— Родина, друзі, однокласники, вчителі, керівники гуртків, членами яких ви є, сусіди або знайомі, з якими ви часто бачитесь і спілкуєтеся, — це ваше найближче оточення.

Сім’я є первісним осередком суспільства, першою формою соціальної спільноти. Саме сім’я найсильніше впливає на поведінку і вибір підлітків. Одним із важливих напрямів сімейного виховання є формування здорового способу життя. Адже кожен із батьків бажає, щоб дитина виросла фізично і психічно здоровою, без шкідливих звичок. Багато в чому формування здорового способу життя залежить від традиційних складових цього впливу: стилю життя сім’ї, характеру взаємостосунків між батьками й дітьми, участі обох батьків у вихованні, спільного проведення родиною вільного часу тощо. Отже, спосіб життя сім’ї переважно обумовлює і спосіб життя дітей. Численні дослідження свідчать, що сімейні конфлікти між самими батьками, батьками й дітьми, застосування фізичних покарань, нерозуміння батьками дітей, нестача батьківської уваги, підтримки дитини, — все це стає причиною того, що процес становлення особистості підлітка відбуватися складніше, ніж звичайно.

Найближче оточення сприяє формуванню як позитивних, так і негативних звичок і цінностей. Так, у сім’ї, де батьки зловживають алкоголем, може вирости дитина з переконанням, що такий спосіб життя є нормою. У родині, де не поважають старших, імовірно, виростуть егоїсти та неспівчутливі діти. Тренер спортивної команди з переконаннями «перемога над усе» не завжди зможе виховати ціннісне ставлення до збереження здоров’я в юних спортсменів.

Завдання:

  1. Який вплив мають ЗМІ  на ваше здоров’я?  Запропонуй альтернативу перегляду  телебачення  та інтернету  в  період  карантину.

  2. Змоделюйте  вплив вашого  оточення  на  ваше здоров’я.