П'ятниця
Основи здоров’я. 7б клас 19.03
Вплив засобів масової інформації на здоров’я. Найближче оточення підлітка.
-
Вплив засобів масової інформації на здоров’я.
Вплив інформації ЗМІ може бути позитивним і негативним.
Позитивний вплив.
-
ЗМІ інформують про все, що сталося в країні та світі.
-
Пізнавальні статті та передачі сприяють інтелектуальному розвитку.
-
Комерційна реклама інформує про нові товари.
-
В інтернет-магазинах можна купити товар, не виходячи з дому.
-
Соціальна реклама пропагує загальнолюдські цінності — здоровий спосіб життя, корисні звички, доброзичливість, повагу до оточуючих, толерантність. Сприяє турботливому ставленню до навколишнього середовища.
-
Рекламні ролики про збройні сили вчать зростати громадянами своєї країни, уміти її захищати.
-
Щоб відпочити чи заспокоїтися, можна послухати музику улюблених виконавців або переглянути комедійні кінострічки.
Негативний вплив.
-
ЗМІ часто повідомляють про агресію, жорстокість, насилля.
-
Головні персонажі бойовиків вирішують проблеми силою. Пограбування, перестрілки, вороже ставлення до оточуючих стають звичними.
-
Рекламні ролики й фільми часто пропагують хибні цінності, нав’язують певну поведінку й спосіб життя. Можуть провокувати формування шкідливих звичок, впливати на психологічний стан.
-
Підлітки не завжди можуть відрізнити віртуальний світ від реальності. Вони наслідують поведінку героїв фільмів і мультфільмів у щоденному житті. Поводяться грубо, зухвало, а іноді жорстоко. Намагаються розв’язати конфліктні ситуації силою. Під впливом таких фільмів і телепередач підліток може стати байдужим до оточуючих, жорстоким і грубим, не співчуває і не співпереживає оточуючим.
-
У соціальних мережах знайомляться заочно. На жаль, люди бувають і добрі, і лихі. Підліток навіть не усвідомлюватиме негативного впливу знайомства, але може стати дратівливим, агресивним, набути шкідливих звичок.
-
Дівчата і хлопці часто захоплюються комп’ютерними іграми. Вони проводять багато часу за комп’ютером, нехтують навчанням і відпочинком на свіжому повітрі. Урешті-решт, таке захоплення шкодить здоров’ю.
-
Якщо часто дивитися телевізор і багато часу проводити за комп’ютером, може виникнути залежність. Це негативно впливає не тільки на психологічний, а й на фізичний стан здоров’я.
-
Порушується розпорядок дня, підлітки мало відпочивають, погано сплять.
-
Малорухливий спосіб життя призводить до порушення постави.
-
Мигтіння зображення на екрані негативно впливає на гостроту зору й роботу мозку підлітків, у них послаблюється увага.
-
Найближче оточення підлітка.
— Родина, друзі, однокласники, вчителі, керівники гуртків, членами яких ви є, сусіди або знайомі, з якими ви часто бачитесь і спілкуєтеся, — це ваше найближче оточення.
Сім’я є первісним осередком суспільства, першою формою соціальної спільноти. Саме сім’я найсильніше впливає на поведінку і вибір підлітків. Одним із важливих напрямів сімейного виховання є формування здорового способу життя. Адже кожен із батьків бажає, щоб дитина виросла фізично і психічно здоровою, без шкідливих звичок. Багато в чому формування здорового способу життя залежить від традиційних складових цього впливу: стилю життя сім’ї, характеру взаємостосунків між батьками й дітьми, участі обох батьків у вихованні, спільного проведення родиною вільного часу тощо. Отже, спосіб життя сім’ї переважно обумовлює і спосіб життя дітей. Численні дослідження свідчать, що сімейні конфлікти між самими батьками, батьками й дітьми, застосування фізичних покарань, нерозуміння батьками дітей, нестача батьківської уваги, підтримки дитини, — все це стає причиною того, що процес становлення особистості підлітка відбуватися складніше, ніж звичайно.
Найближче оточення сприяє формуванню як позитивних, так і негативних звичок і цінностей. Так, у сім’ї, де батьки зловживають алкоголем, може вирости дитина з переконанням, що такий спосіб життя є нормою. У родині, де не поважають старших, імовірно, виростуть егоїсти та неспівчутливі діти. Тренер спортивної команди з переконаннями «перемога над усе» не завжди зможе виховати ціннісне ставлення до збереження здоров’я в юних спортсменів.
Завдання:
-
Який вплив мають ЗМІ на ваше здоров’я? Запропонуй альтернативу перегляду телебачення та інтернету в період карантину.
-
Змоделюйте вплив вашого оточення на ваше здоров’я.