Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

П'ятниця

Конспект уроку

з географії

7 – А клас

20. 03. 2020 р.

 

Євразія.

Географічне положення , корисні копалини Євразії. Населення. Держави Європи та Азії.

Вивчення нового матеріалу.

 (Це материк Євразія, що зеленим кольором )

  1. Географічне положення

Євразія - найбільший материк Землі, що складається з двох частин світу - Європи і Азії.

Разом з островами Європа займає площу близько 53,4 млн. км2, з них на острови припадає близько 2,75 млн. км2. Крайні материкові точки Європи: на півночі - мис Челюскін, 77°43' пн. ш., на півдні - мис Піай, 1°16" пн. ш., на заході - мис Долі, 9°34' зх. д., на сході - мис Дежнєва, 169°40' зх. д. Ряд островів на південному сході Євразії розташований у Південній півкулі.

Європу омивають океани: на заході - Атлантичний, на півночі - Північний Льодовитий, на півдні - Індійський, на сході - Тихий, і їхні окраїнні моря. На південному сході австрало-азіатські моря відокремлюють Європу від Австралії, на північному сході - Берингова протока від Північної Америки, на південному заході - Гібралтарська протока, Середземне і Червоне моря від Африки, з якою Європа з'єднується Суецьким перешийком.

  1. Корисні копалини

До палеозойських і мезозойських відкладів платформи відносять нафтові і газові родовища (Волго-Уральська нафтогазоносна область, Прикаспійська область, Дніпровсько-Донецький авлакоген, родовища Польщі, ФРН, Нідерландів, Великобританії, Паризького й Аквитанського басейнів, підводні родовища Північного моря); ряд родовищ нафти належить до неогенових відкладів передгірних і міжгірних прогинів Альпійської (Румунія, Югославія, Угорщина, Болгарія, Італія та ін.).

Розробляються родовища кам'яного і бурого вугілля: в Україні - Донецький, Львівсько-Волинський, у Росії - Підмосковний, Печерський басейни; у Західній Європі – Верхньосілезький (у Польщі), басейни у ФРН (Рурський, Ахенський, Саарський), Бельгії, Великобританії (Уельський, Ньюкаслський та інші).

Значні поклади залізних руд розробляються в Україні і Росії на Уралі та Кольському півострові, у Воронезькій і Курській областях), у Західній Європі велике значення мають родовища Швеції, а також юрські осадові оолітові руди (Лотарингійський басейн у Франції і Люксембурзі). Велике родовище марганцевих руд розташоване у районі Нікополя. Родовища бокситів є на Уралі та в інших районах Східноєвропейської платформи, в Угорщині, Франції, Югославії, Італії, Греції.

Руди кольорових металів (міді, нікелю, кобальту, свинцю, срібла й ін.) поширені в основному у поясі герцинід (у ФРН, Іспанії, Югославії, Болгарії, у Верхньосілезькому басейні Польщі). Родовища кам'яної і калійної солей поширені серед девонських і пермських відкладів України, Білорусі, Прикаспію і Передуралля. Багаті родовища апатитонефелінових руд розробляються на Кольському півострові. Великі соленосні родовища пермського і тріасового віку знаходяться на територіях Данії, ФРН і Польщі. Велике значення мають родовища калійних солей у ФРН, Франції.

  1. Населення материка.

Євразія є не тільки найбільшим, але й найбільш населеним материком. Тут проживає понад   4,4 млрд. осібпонад 3/4 усіх жителів нашої планети.

Євразіябатьківщина двох основних людських рас — європеоїдної та монголоїдної. Європеоїди становлять 45 % від усього населення материка. 

  1. Держави Європи та Азії.

Нині на політичній карті Євразії налічується 93 країни й території. 91 з них — незалежна. На території Євразії знаходяться найбільші за площею держави світу — Росія і Китай. Площа Росії (17 млн км²) майже така ж, як територія Південної Америки, а Китаю (9,6 млн км²) — на третину більша за Австралію. Поряд з такими велетнями в Євразії історично сформувалися держави-карлики, які займають територію меншу за Київ. Найменшою країною світу є Ватикан (0,44 км²).

   У Євразії також знаходяться найбільші за кількістю населення держави світу — Китай та Індія. Населення кожної з них перевищує 1 млрд чол.

  Держави Євразії є дуже різними за рівнем економічного розвитку. Тут злидні існують поряд з розкішшю, а новітні досягнення науки і техніки — з пережитками середньовіччя26 євразійських країн офіційно вважаються високорозвиненими. Серед них найвищим рівнем розвитку вирізняються Японія, Німеччина, Франція, Великобританія та Італія. У багатьох державах Євразії проживають великі групи українців, зокрема в Росії, Казахстані, Молдові, Польщі.

 

 

 

7а, укр.мова                                                дата 20.03.2020

Тема. УРЗМ-18.Портретний нарис в публіцистичному стилі.

 

Основний зміст уроку

 

Слово вчителя

Портретний нарис – це художній аналіз особистості, побудований на дослідженні різних її сторін: моральної, інтелектуальної, творчої і т. ін.

Портрет у нарисі – лише засіб розкриття внутрішнього світу людини.

Мета нарису - виявити цінності героя, показати смисл його життя. На конкретних життєвих прикладах потрібно показати ті особливості характеру, які допомагають героєві цієї мети досягти.

Робота з текстом

Прочитайте текст. Визначте тему та основну думку. З’ясуйте, чи належить текст до публіцистичного стилю, до жанру портретного нарису. Відповідь аргументуйте. Перекажіть текст.

НАТАЛІЯ МОСЕЙЧУК

Її горду, подібну до натягнутої струни поставу ми щодня бачимо на екранах наших телевізорів. Європейська жінка із суперсучасним іміджем, елегантно вбрана, з вишуканою зачіскою та бездоганним мейк-апом. Упевнено й рвучко крокує вона назустріч глядачеві. Це ведуча «Телевізійної служби новин» на каналі «1+1» Наталія Мосейчук.

Людина публічна й авторитетна, така собі «залізна леді» телебачення, Наталія ні з ким не спілкується на «ти» - не «тикає» нікому: ні колегам, ні приятелям, ні давнім знайомим. Це засвідчують і колеги-телевізійники, і ті, хто її близько знає.

Звернення на «ви» – з одного боку, знак поваги до співрозмовника, з другого, - «захист від дурнів». Навіть вкрай невихованого співбесідника воно змусить бути чемним.

Спілкування на «ви» дозволяє тримати дистанцію. Така собі система самозбереження в сучасному жорстокому мегаполісі.

Своє приватне життя Наталія не афішує. «В ефірі я — публічна людина, все, що відбувається поза ефіром, — без коментарів. Моя робота — у кадрі», - пояснює вона.

Ходять чутки, що Наталія гарно співає, проте тільки для найближчих – для тих, кого любить.

Міцний внутрішній стрижень сформували в Наталії батьки. Тато – військовий, звично підтягнутий на службі й лагідний удома. Мати – вчителька, яка навчала й свою дочку, ось тільки в класі ніхто про їхні родинні зв’язки не знав. На уроках мама її просто не помічала, ретельно навчаючи інших. «Не уявляю, як ти навчилася читати й писати?» – дивується мама сьогодні. Саме вона привчила Наталію всього досягати власною працею, і дочка їй за це вдячна.

Наталія Мосейчук має двох синів. Як кожна мати, мріє про щасливу для них долю, хоч розуміє, що колись вони обов’язково наступлять на свої граблі. Де зможе, там підстелить їм соломки. Де не зможе, сподівається на Бога. Синів привчає сподіватися лише на себе і всього досягати власною працею.

Щодо цього вони мають чудовий приклад. Європейська селф-мейд вумен1 Наталія Мосейчук – типова українська жінка, яка віддано любить свою сім’ю, усього досягає працею і одержує від цього насолоду.

 

Бесіда за змістом тексту

Про які сфери життя героїні розказано в нарисі?

Чому саме ці сфери висвітлює автор?

Що становить стрижень характеру героїні? Хто такий стрижень виплекав?

Чи можна вважати героїню нарису успішною людиною? У чому вбачає її успіх автор?

Як ви розумієте вираз тримати дистанцію? Чи згодні ви з автором нарису, що це важливо в сучасному мегаполісі?

Які позитивні риси вдачі героїні увиразнено в нарисі? Чого можна в неї повчитися? Яка головна думка нарису?

Яке ставлення до героїні нарису формує в читача текст?

Які типи мовлення поєднано в тексті? Яка роль портрета в нарисі?

Визначте стиль тексту, свою думку доведіть.

 

Домашнє завдання

Доопрацювати зміст портретного нарису у публіцистичному стилі

 

 

Фізика 7-А

Оптична сила і фокусна відстань лінзи.

Всі матеріали доступні за посиланням 

(копіюєте посилання і вставляєте в адресний рядок) 

https://drive.google.com/drive/folders/1vGH7a1S5EEsDUO7VAHWC-9Fe9puZOhon?usp=sharing

 

Д/з Опрацювати параграф 26 з підручника (доступний по наведеному вище посиланню), виконати вправу 1, на сторінці 169.