Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

П'ятниця 20.03

7Б , зар.л-ра                                   Дата 20.03.2020

Тема. Едгар Аллан По (1809-1849). Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».

ТЛ. Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.

 

Перегляд уривку з фільму «Золотий жук»

https://www.youtube.com/watch?v=qmAKE1IzbO4

 

Робота над назвою твору

 

  1. Як ви гадаєте, чому повість має таку назву? (З жука все починається, він постійно у центрі уваги, ним захоплюються або ненавидять.)

  2. Знайдіть опис цієї комахи у творі, зачитайте.

«Жук був дійсно розкішний. У науковій цінності знахідки Леграна не могло бути сумнівів — натуралісти того часу ще не знали таких жуків. На спині виднілися з одного боку дві цяточки, і нижче з іншого боку ще одна.

Надкрилля були дивовижно твердими і справді блищали, як поліроване золото. Важкість жука теж була зовсім незвичайною».

  1. За жанром твір По є новелою. Що таке новела?

  2. Які ще поняття ми зустрічаємо у творі?

Пригадайте!

Нове́ла (італ. novella, від лат. novellus — новітній) — невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією.

Сюжет новели простий, надзвичайно динамічний, має ситуаційну чи психологічну несподіванку.

Оповідач ─ образ, який може бути в епічних і ліро-епічних творах. Він спостерігає і оцінює події збоку, як чуже життя. Це свого роду посередник між автором і героями. Його позиція може збігатися з авторською або не збігатися. Він має можливість порівнювати різні оцінки і погляди. Оповідач виступає у формі першої особи.

Розповідач ─ образ, який може бути в епічному творі. Як правило, розповідач і є автором, і персонажем твору. Розповідач може бути далеким від автора або виразником авторських ідей. Він може бути спостерігачем, співучасником подій, суддею. Автор може не називати розповідача, але, читаючи твір, можна уявити стать, вік, соціальне становище розповідача.

Поняття «точка зору». Використання особи розповідача дає можливість представити таку точку зору, яка відрізняється від авторської. Оповідач є особою, яка знає про всіх, а розповідач знайомить нас із тим, що він бачить, або з тим, що з ним відбувалося.

 

 Бесіда за питаннями ( новела «Золотий  жук »).

     - Назвіть головних героїв новели.

     -  Що відомо про Вільяма Леграна?

    -  З чого почалися дивацтва Леграна?

    -  Що у  поведінці хазяїна хвилювало слугу?

    -  З якою метою герої здійснили експедицію у   гори?

    -  Що знайшли шукачі?

 

Домашнє завдання:

- Охарактеризувати Головних персонажів твору, використовуючи цитатний матеріал

- Підготувати аргументовану відповідь на запитання: «Завдяки яким

особистісним якостям Легран досягає мети?»

 

 

 

Українська мова, 20.03.20р.

Тема: Тренувальні вправи з теми «Прислівник».

Тренувальні вправи із вивчених тем:

  1. Замініть словосполучення прислівниками.

Кожного понеділка,кожного разу, з далеких країв,в усіх місцях,польською мовою,три рази,всупереч чому-небудь,з певним наміром,не зовсім прокинувшись,не розміркувавши.

  1. Утворіть від поданих слів прислівники.

Двоє, інший, обома руками, близький, верх, український, попід тином,  лівий, босі ноги, гора, вік, в один час.

  1. Прочитайте прислів’я,  випишіть  прислівники. 

Не кайся рано встати, а кайся довго спати.

Літом і баба сердита на піч. 

Чесне діло роби сміло.

Щирий козак ззаду не нападає.

Восени багач, а навесні прохач.

Добре там живеться, де гуртом сіється й ореться.

На єдині граблі двічі не ступають.

На батозі далеко не поїдеш.

 

4. Випишіть прислівники, визначте групу за значенням.

1.Навколо жито, тільки неподалеку гордо стоїть невисока крислата польова груша, кидає довгу тінь до села (Ю. Збанацький). 2. Я бачу — з жил невпинно кров тече (Леся Українка). 3. Щохвилини злітали ракети, сніги зеленіли, наче парчеві ризи (Гр. Тютюнник). 4. Ще треті півні не співали, ніхто ніде не гомонів (Т. Шевченко). 5. Перший промінь вранішнього сонця несподівано заглянув у вікно. 6. Зараз коло неї, мов під охороною маленьких трохи потвердих, темно-зелених листків, тулилася блідо-рожева рожа, що тільки наполовину розцвілася (О. Кобилянська). 7. Неосяжне зоряне небо розкрило вгорі своє іскристе склепіння (З. Тулуб). 8. Лежить Семен горілиць у траві, виставив уверх коліно (С. Васильченко).

 

Домашнє завдання:

Запишіть прислівники, згрупувавши їх за розрядами.

Дуже, напоказ, завтра, внизу, спересердя, ввечері, весело, удвічі, вдосвіта, здалеку, наперекір, спокійно, мимоволі, дочиста, творчо, навмисно, праворуч, трохи, навіщо, по-нашому, надворі, зозла, ніколи, спросоння.

 

7 – Б геометрія    20.03

Розв’язування вправ.

Вправа №580.

Вправа №583.

Вправа №585.

Вправа №587.

Вправа №591.

 

Посилання на підручник:  https://subject.com.ua/textbook/mathematics/7klas/index.html

Домашнє завдання.

Повторити теоретичний матеріал. Виконати вправу №591.

 

 

 

Конспект уроку

з біології

7-Б клас

20.03.2020

 

Тема. Ссавці: особливості будови, способу життя.

Лабораторна робота. Особливості зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.

 

1. Яких тварин називають ссавцями?

     Ссавці або звірі — це наземні теплокровні хребетні тварини, у процесі розвитку зародка яких утворюються зародкові оболонки. Їхнє тіло зазвичай вкрито шерстю, але зустрічаються види, які втратили шерстяний покрив.

    Загальна будова тіла в ссавців така сама, як і в рептилій. Залежно від способу життя зовнішній вигляд ссавців може істотно відрізнятися. У літаючих форм (кажани) є крила. Водні форми (кити) мають обтічну форму тіла, підземні мешканці (кроти) — кінцівки, що риють.

   На відміну від рептилій і птахів, для ссавців характерна наявність значної кількості різноманітних залоз.

2. Які  залози розвинені у ссавців?

Шкірні залози ссавців:

• потові (виділяють піт);

сальні (виділяють секрети, що змащують волосся і шкіру);

пахучі (видозмінені сальні або потові залози);

молочні (видозмінені потові залози).

3. Чим характеризуються шкірні покриви ссавців?

   Шкірні покриви ссавців утворюють велику кількість похідних. Вони виконують різноманітні функції, в основному зберігають тепло й захищають від несприятливих зовнішніх впливів.

Рогові похідні шкіри:

• волосся;

• кігті;

нігті;

 

• копита;

• луска;

• роги (крім рогів оленів).

    Суцільний покрив волосся ссавців утворює міх. Він недовговічний і періодично оновлюється. Зміна волосяного покриву називається линькою.

Типи волосся ссавців:

• пухове волосся (пух — коротке м’яке волосся);

• остьове волосся (ость — товсте й пружне волосся);

• чутливе волосся (вібриси — органи дотику).

Видозміни волосся ссавців:

• голки (у їжака);

• щетина (у кабана).

4. Які особливості розмноження ссавців?

Особливості розмноження ссавців

     Статеві залози ссавців — парні сім’яники та яєчники. Запліднення внутрішнє. Як і зародок птахів і рептилій, зародок ссавців утворює зародкові оболонки (амніон, алантоїс і хоріон). Розвиток зародка відбувається в яйці, сумці або матці. У всіх плацентарних і деяких сумчастих ссавців зародок утворює спеціальний орган — плаценту, що забезпечує його зв’язок з організмом матері. Плацента забезпечує живлення зародка й виводить із його організму продукти обміну.

   Залежно від особливостей розмноження й розвитку, ссавців поділяють на три групи: яйцекладні, сумчасті та плацентарні.

Лабораторна робота.

Хід роботи

1. Розгляньте запропоновані вчителем вологі препарати, опудала, фото хребетних тварин (рибу, представників амфібій, рептилій, птахів і ссавців).

Запропонована риба - ____; поширена у прісних чи солоних водоймах; форма тіла ____; органи пересування (плавання) ____; тіло риби вкрите ____.

Запропонована амфібія - ____; поширена ____; форма тіла ____; органи пересування ____; тіло вкрите ____.

Запропонована рептилія - ____; поширена ____; форма тіла ____; плазує за допомогою ____; тіло вкрите ____.

Запропонований птах - ____; поширений у середовищі ____; форма тіла ____; пересувається, використовуючи ____; тіло птаха вкрите ____.

Запропонований ссавець - ____; трапляється у ____; форма тіла ____; пересувається за допомогою ____; тіло вкрите ____.

2. Зробіть висновки, зазначивши основні пристосування у зовнішній будові хребетних тварин до життя в різних умовах середовища.

 

У риб, щоб існувати у водному середовищі, є такі пристосування ____.

Амфібії мешкають у водному та наземному середовищах. Для цього вони мають ____.

Рептилії здебільшого поширені в наземному середовищі, для цього вони мають ____.

Птахи живуть у наземно-повітряному середовищі, вони здатні до польоту завдяки ____.

Ссавці мають такі пристосування до існування в наземно-повітряному середовищі ____.

Ритміка 7б  клас 20.03

Сприймання на слух певного ритмічного малюнку та повторення його за вчителем оплесками, простукуванням (або певним інструментом).

 

 

  1. Розминка. https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A

  2. Артикуляційні  вправи https://www.youtube.com/watch?v=2M0I-CX1BpM

  3. Дихальні  вправи https://www.youtube.com/watch?v=grQW5OvwARw

  4. Логопедичні проспівки https://www.youtube.com/watch?v=d24_hp2AIuc

  5. Сприймання на слух ритмічного малюнку "Музична Галактикаа повторення його оплесками, простукуванням (або певним інструментом). https://www.youtube.com/watch?v=30Kugs69wpI

Логоритміка 9б клас  20.03 

Розвиток мовленнєво-слухової та музичної пам’яті.

Слухання музичних  творів у виконанні С. Вакарчука.

1. Виконай  розминку https://www.youtube.com/watch?v=bCcxa4hlnY8

2. Дихальні  вправи

https://www.youtube.com/watch?v=67nsp58w284

3. Розспівка https://www.youtube.com/watch?v=ZvOtj3qZVJ8&list=PLBBZp1KFeXMrE8RVfU-CHqoNiKDhg9ZPt&index=3

 4. Брейн Фітнес. https://www.youtube.com/watch?v=BJqvX2vu8fc

5. Слухання музичних  творів у виконанні С. Вакарчука (на  вибір  учня). Який  настрій  передає  даний  твір? 

Імпровізуйте  танцювально-ритмічну  композицію  до  даного  твору.