Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

П'ятниця

Хімія  9-б клас 20.03.

Розрахункові задачі. Розв’язування задач на приготування розчинів із кристалогідратів.

  • Повторимо тему  «Кристалогідрати». Перейдіть  за  посиланням.

https://www.youtube.com/watch?v=pz8tPYYirBU&list=PLDtKFF36v0FIeSb_6du2Ner44UFMlGFK-&index=8

Алгоритм. Розв’язування задач із використанням поняття «кристалогідрати».

1. Обчислюємо масу розчину кристалогідрату:

m(розчину) = m(кристалогідрат) + m2O).

2. Обчислюємо кількість речовини кристалогідрату:

ν(кристалогідрату) ?

3. Обчислюємо масу безводної солі у кристалогідраті:

ν(кристалогідрату) ν(солі); m(солі)=ν(солі)∙М(солі)

4. Обчислюємо масову частку безводної солі в добутому розчині.

 

Задачі:

1. Мідний купорос масою 25 г розчинили у воді масою 175 г. У добутому розчині визначте масову частку купрум(ІІ) сульфату.

2. Яку масу залізного купоросу FeSO4 • 7Н2O і води необхідно взяти для приготування розчину масою 400 г із масовою часткою ферум(ІІ) сульфату 7 %?

 

9 – Б клас      Правознавство

Тема. Що регулює цивільне право

І. Вивчення нового матеріалу

Цивільне право - одна з фундаментальних галузей правової системи України, це найбільше правове утворення держави, що являє собою систему правових норм, регулюючих майнові, немайнові пов'язані з майновими та окремі особисті немайнові відносини нерозривно пов'язані з особою.

Цивільне право можна вважати правом громадян, юридичних осіб та інших суб'єктів цивільних правовідносин, оскільки воно покликано регулювати переважну більшість їхніх взаємин як майнового, так і немайнового характеру. Ці відносини виникають, як правило, з волі їхніх учасників, які самі визначають і зміст своїх взаємозв'язків, і навіть наслідки їхнього припинення або зміни.

Норми цивільного права належать до приватного права, так як учасники цивільно-правових відносин - фізичні та юридичні особи в переважній більшості випадків діють з метою задоволення своїх приватних інтересів.

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати 15 параграф (підручник Основи правознавства 9 клас; авт.  Ратушняк 2017 р)

2. Написати, що є предметом цивільного права;

  - Ознаками цивільно правових  відносин. 

20  березня             Геометрія

Тема.  Додавання  векторів

 

Відеопояснення  до  уроку  дивіться  за  нищеприведеним  посиланням

 

https://www.youtube.com/watch?v=mxOhNEicfSU 

20.03.20 р.

Українська мова

Тема. Складносурядне речення.

Відеопояснення до теми за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=MNBBTT9Yqmc

Вправа

Спишіть речення, розкриваючи дужки. Підкресліть граматичні основи, обведіть номери складносурядних речень.

1.Потягли ген осіннього воза вересневі натру(д)жені дні; їх, бува, обпікає морозом; вони йдуть по колючій стерні.

2. Не загримів ні грім у хмарах, ні зловіс(т)ні блискавки не ро(з)краяли неба врочистим спалахом, ні бурі не повивертали з корінням могутніх столітніх дубів.

3. Дороги веселі пл(е,и)вуть повз оселі, і осінь багата заходить у села.

4. Вітер напинає вітрило; а (в)далині височіють вітряки, повернувши крила вітрові назустріч.

5. Зима вдяглася в білий кожушок і вийшла в парк сте(ж)ками прогулятись.

6: До кімнати залетів великий барвистий папуга — і від рі(з)кого помаху його крил свічка згасла.

Домашнє завдання

Поміркувати, які сполучники доцільно поставити замість крапок. Обґрунтувати свій вибір.

1. Високі  сосни та  модрини, ялини та смереки пильно вивчають вас, думаючи чи з миром ви прийшли, …лісові мешканці теж зацікавлено спостерігають, розмовляючи про щось  між собою

2. Дуже часто в багаті дичиною ліси приїжджали на полювання галицькі князі, … саме в річці Манявці вмив свої руки князь Ярослав Осмомисл.

3.Вдало вибране місце монастиря надавало значну перевагу в обороні, … тихий шепіт сосен, здавалося, доносив слова молитов аж ген у верховіття.

20.03.20 р.

Українська література

Тема.  Григорій Сковорода. «De libertate». Проповідь житейської невибагливості, пошуку гармонії з собою і світом. Повчальний характер і художні особливості збірки «Байки Харківські». «Бджола та Шершень».

  1. Читання поезії «De libertate».

  2. Прослуховування аудіозапису https://www.youtube.com/watch?v=OR4hs4_w6-I

  3. Аналіз

  • Тема (умовно): Богдан Хмельницький для українського народу; свобода.

  • Ідея: возвеличення свободи (вольності) духовної, соціальної й національної як найвищої цінності.

  • Жанр: ода.

  • Рід: лірика.

 

  1. Читання байки «Бджола та Шершень».

  2. Прослуховування аудіозапису https://www.youtube.com/watch?v=zyNzVvmGjAk  

  3. Аналіз

  • Жанр: літературна байка.

  • Тема «Бджола та Шершень»: розповідь про призначення праці в житті кожної людини на прикладі діалогу Бджоли і Шершня.

  • Ідея «Бджола та Шершень»: возвеличення праці, яка є сенсом щасливого життя; засудження ліні, ледарства, крадіжки.

  • Основна думка «Бджола та Шершень»: праця має стати для людини природною потребою і «найсолодшою поживою» (ідея спорідненої праці).

  • Шершень — це образ людей, котрі живуть крадіжкою чужого і народжені на те тільки, щоб їсти, пити і т. ін.;

  • Бджола — це символ мудрої людини, яка у природженому ділі трудиться.

 

Домашнє завдання

Навчитися виразно читати поезію «De libertate» і байку «Бджола та Шершень».