Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

П'ятниця

Українська мова, 22.05.20р.

Тема. Тренувальні вправи.

Матеріал до уроку:

Давайте пригадаємо вивчене:

 https://learning.ua/mova/somyi-klas/kharakteryzuiemo-chyslivnyk

  1. Необхідно вибрати з поданих слів прислівники і за першими буквами відновити слово, в кінці додати ь.

Коло, мимоволі, малий, троє, утричі, близький, далеко, ранком, інший, танути,

інколи, сонний, вільний, сонно, четверо, тихий, тендітно.

 

  1. Розшифруйте перекручені слова (прислівники), визначте розряди за

значенням.

ДІ СНО РА, ШЕ ШВИ Д, ЗУС Ч НА ТРІ,СОН С ПРО НЯ, Ч РУ ПО, КО

ЛО В НА, ПА ЗО ЛУ,ТРА В ЗА, Р НО ГА, ДА ЛЕ З КУ, ХИ Р ВЕ, Д ВЕ

ЛЕ

  1. А зараз рубрика «Народна мудрість». Пояснити значення фразеологізмів.

Як курка лапою –

Як сніг на голову –

Як кіт наплакав –

Жити на широку ногу –

 

4. У прислів’ях на місці крапок вставити пропущені прислівники у формі вищого ступеня порівняння.

1.… орати - … хліба мати. 2. Безчестя…смерті 3. ….діла - …слів.4. Ліпше на п’ять

хвилин …, ніж на хвилину…5. Живи так, щоб тобі було добре, а іншим ще ….

Довідка. Гірше, довше, менше, більше, краще, більше, глибше, раніше, ліпше.

 

Домашнє завдання:

 

Утворити всі можливі форми вищого і найвищого ступенів порівняння.

Наприклад, Високо – вище, більш високо, значно вище, набагато вище, найвище, найбільш високо, щонайвище.

 

Швидко -

Далеко -

Логоритміка  7б  клас  22.05

Український  ліричний  танець

  1. Розминка https://www.youtube.com/watch?v=jYAHGX29ot4

  2. Вправи для розвитку мовленнєвого дихання https://www.youtube.com/watch?v=xZfRSPHUT7A

  3. Розспівка https://www.youtube.com/watch?v=7UtVyDES33E

  4. Вправи для розвитку дрібної моторики пальців рук https://www.youtube.com/watch?v=LftzYjFDtkg

  5. Музично-ритмічна вправа https://www.youtube.com/watch?v=ZkjiO1CwpHA

  6. Український  ліричний  танець https://www.youtube.com/watch?v=LUCGAlxI9To

7 – б, зарубіжна література                                       Дата 22.05.2020

Тема. Рюноске Акутаґава (1892-1927) – майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». Філософський зміст твору.

 

Основний зміст уроку

Японія - не просто батьківщина Рюноске Акутагави, а й своєрідна колиска, яка своїми культурними традиціями, віковічними цінностями, філософією буддизму виплекала світогляд майбутнього генія. Спробуємо перенестися в країну, де сходить сонце, й познайомитися з її найкращими культурно-історичними пам’‎ятками.

 

Прізвище та ім’‎я: Рюноске Акутагава.

Дата народження: 1 березня 1892 року.

Місце народження: Токіо, Японія.

Соціальне середовище: робітники (названий батько, Акутагава Мітіакі, був начальником будівельного відділу Токійського муніципалітету).

Навчання і початок трудової діяльності: в 1910 році закінчив Токійську муніципальну школу; в 1913 році - Перший коледж (літературне відділення); у грудні 1916 році закінчив Токійський імператорський університет (англійське відділення) і був прийнятий на посаду викладача англійської мови у Військово- морській школі.

Початок творчості: у 1915 році були написані новели «Ворота Расьомон» та «Ніс», завдяки яким молодий автор стрімко увійшов до літературного світу Японії.

Найвідоміші твори: збірки «Расьомон» (1917), «Тютюн і диявол» (1917), «Ляльковод» (1917); підсумковим твором стала новела «У країні водяників» (1927).

Трагічні сторінки життя: все життя боявся повторити шлях своєї матері, яка закінчила життя в психіатричній лікарні; усвідомлював власне безсилля змінити цей світ, в якому він так гостро відчував зло і несправедливість, усіма силами прагнув боротися з ним.

Дата смерті: добровільно пішов із життя 24 липня 1927 року.

Пам'ять: з 1935 року в Японії заснована літературна премія імені Акутагави, призначена для підтримки молодих талантів у японській літературі, визначається щорічно.

 

Ознайомитися з біографією Рюноске Акутаґава (1892-1927)

https://www.ukrlib.com.ua/bio-zl/author.php?id=186

Перегляньте експрес урок Рюноске Акутагава «Павутинка»

https://www.youtube.com/watch?v=etdJFJIqX_8

"Павутинка" - Акутаґава Рюноске (аудіокнига)

https://www.youtube.com/watch?v=8ksEywY0Nyw

Текст новели «Павутинка»

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=611

У новелі «Павутинка» розповідається про те, як Будда, гуляючи на березі Лотосового ставка, побачив усе, що творилось на його дні, яке доходило до самих надр пекла. В пеклі було чимало грішників. Будда звернув увагу на одного з них. Його звали Кандата, був він розбійником і за своє життя скоїв багато злочинів. Та одне добре діло в своєму житті він зробив: одного разу в лісі він побачив маленького павучка і хотів наступити на нього, але в останній момент пожалів його. За це Будда вирішив дати йому ще один шанс і опустив на дно ставка павутинку. Побачивши її, Кандата дуже зрадів та злякався, що павутинка може порватися, якщо всі почнуть по ній лізти, і почав кричати, що це тільки його павутинка. Але вона все-таки порвалася на тому місці, де за неї вхопився Кандата. Будда все це бачив і з сумним обличчям продовжив свою прогулянку.

Перша частина новели - рай.

«Одного дня самотній Будда знічев'я походжав берегом озера Лотосів. Білосніжні, як перли, квіти на воді із своїх золотистих тичинок ненастанно ширили навкруги невимовно приємні пахощі. У раю був ранок.»

Щоб повніше уявити картину раю, треба пояснити образи, якими наповнене місце, створене уявою японського письменника.

Ранок - символ початку життя, активної діяльності.

Рай - символ щасливого життя, душевного спокою; рівноваги і внутрішнього задоволення; красивої, благодатної землі; найвищої насолоди.

Друга частина новели - пекло.

«Будда пройшов понад озером, потім став і крізь листя лотосів, що вкривали поверхню води, подивився вниз. Під озером було пекло, а тому крізь прозору, як кришталь, товщу води, наче в стереоскопі, ясно прозирала ріка Санлзунокава (у буддійській релігії ріка, через яку переправляються на той світ душі померлих) й Шпиляста гора... Там, на дні пекла, у Кривавому озері борсався Кандата. Хоч куди глянь, всюди пітьма кромішня, і тільки коли-не-коли в тій темряві зблисне вістря Шпилястої гори. Чи може бути щось страхітливіше? Навколо тихо, як у могилі, лише іноді чути тихі зітхання грішників - виснажені пекельними муками, вони навіть не можуть плакати вголос».

Висновок: Акутагава протиставляє рай та пекло.

За тлумачним словником:

Павутина - легка сітка із тонких волокон, утворених з клейкої рідини, яку виділяють павуки та деякі інші членистоногі тварини, а також окрема нитка такої сітки.

У новелі Акутагави:

Павутина - рятівна нитка, що з'єднує небо і землю, рай та пекло, символ спасіння і свободи.

Домашнє завдання

  1. Вивчити біографію Рюноске Акутаґава (1892-1927)

  2. Читати й аналізувати новелу «Павутинка»

  3. Відповісти на запитання

- Чому твір закінчується саме полуднем у раю?

- Чому «лотосу до всього байдуже»?

- Чому фінальна частина - рай, а не пекло?

 

(Питання  та завдання надсилати у Viberгрупу класу, або на ел.адресу galjysik@inbox.ru)

 

Підсумкове контрольне заняття.

Дайте відповіді на запитання.

1 Вид багатоголосної музики, в якому одночасно звучать декілька самостійних рівноцінних мелодій;

Симфонія

Поліфонія

Гомофонія

Рапсодія

2 Образи, втілені в музиці Баха;

Величні образи

Героїчні образи

Ліричні образи

Піднесені образи

3. Позначте правильне твердження

Фуга – це найдосконаліша форма поліфонічної музики, в основі побудови якої лежить послідовне проведення однієї теми в різних голосах

Фуга – це форма поліфонічної музики, в основі побудови якої лежить конфлікт

Фуга – це форма поліфонічної музики, в основі побудови якої лежить повторність

4. Спірічуелс – це

 

5. Блюз - це

6.Мелодія – це

7. Ритм – це

8. Гармонія – це

9. Темп - це

10. Тембр - це

11. Штрихи -  це

12. Регістр - це

 

Музична вікторина проспівайте пісню на вибір та запишіть на відео відправте за адресою Адреса пошти 1qaz2wsx3edc4r@ukr.net  https://www.facebook.com/ Роман Коломієць

 

 

 

1.Караоке. Пісня “Степом, степом”

Сл. М. Негоди,

муз. А. Пашкевича

https://www.youtube.com/watch?v=MBjWdsP7vGc 

       2.Розучування пісні Н. Май. Рок-н-рол (плюс) https://www.youtube.com/watch?v=GbnG031pa58 

https://www.youtube.com/watch?v=GoL8M94Ft-4  (Мінус)

Тече вода з-під явора ...

Плюс зі словами: https://www.youtube.com/watch?v=_lw-Y34Z6HU

Мінус – караоке: https://www.youtube.com/watch?v=FspDBGmUyAQ

Наша шкільна країна». Муз. Ю. Чичкова, сл. К. Ібряєва. 

Пісня про чарівників». Муз. Г. Гладкова,сл. В. Лугового