Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

П'ятниця

-Б 22.05 українська мова

Тема.  Узагальнення і систематизація  знань. Виконання мовних вправ. Розвиток зв’язного мовлення.

 

1-Б 22.05 українська мова (читання)

Текст. Моя Батьківщина – Україна. «Батьківщина» В. Новомирова.

Прочитай  чистомовку .

як дзижчить бджілка (Дж-ж-ж-ж-ж),
як гуде поїзд (У-у-у-у-у-у),
як мати колихає дитину (А-а-а-а-а-а),
як пищіть комар (Дз-з-з-з-з-з)

Прочитай вірш.

Батьківщина

На білому світі є на світі різні країни,

Де ріки, ліси і лани….

Та тільки одна на землі Україна,

А ми – її доньки й сини.

Усюди є небо , і зорі скрізь сяють,

І квіти усюди ростуть…

Та тільки одну Батьківщину

Ми маєм-

ЇЇ Україною звуть.

Валентина Новомирова.

Про що написала авторка у вірші?

Скільки Батьківщин може мати людина?

Як називається наша Батьківщина?

Збери прислів’я і прочитай його

          1                        3                       2                     4

Кожному                 своя                  мила              сторона.

Вибери прислів’я, яке відповідає змістові вірша.

У чужій сторонці не так світить сонце.

Нема в світі краще, як своя країна.

Наша сила – сім’я єдина.

 Поясни свій вибір.

 

Чи можна побачити  в інших країнах те, що є в Україні. Дай відповідь словами вірша.

Які слова у вірші говорять про нашу любов до України? Прочитай їх.

 Буквар ст. 107-108 (Прочитай дай відповіді на питання).

1-Б 22.05 українська мова

Тема.  Узагальнення і систематизація  знань. Виконання мовних вправ. Розвиток зв’язного мовлення.

  1. Склади пару і запиши.

А С у Є Г с є У а г І п оЇ і П О

Нариклад: Вв .. .. .. .. ..

Утвори  і запиши «словосполучення».

М’який....(диван), солом’яний….(бриль),

Дерев’яна….(ложка), солов’їний….(спів),

Гусяче….(пір’я), сухий….(бур’ян),

Цікава….(п’єса), духмяна….(м’ята).

Прочитай і відгадай загадку.

   З мене листя обдирають,
Мене квасять, в борщ кидають,
В пирогах мене печуть
І в салат мене січуть!
(Капуста)

Що допомогло і відгадуванні  загадки? (опис відгадки у самій загадці)

Самостійне складання загадок.

- Як ви гадаєте, хто створив загадки? (Народ)

-Так, загадки належать до усної  народної творчості, їх створив нород, а також письменники.

- Але ми з вами можемо також їх скаладати.

     б) Розгляд предмета.(Наприклад, яблука.)

- Яку форму вона має? (Кругле.)

- Якого воно кольору? (Жовтого.)

- А де росте? Яке на смак? (Солодке.)

- Про що скажемо в першому реченні? (Про форму, колір і смак.)

(Кругле, жовте і солодке.)

- А в другому реченні? ( Де воно росте.)

- Скажіть реченням. (Воно на дереві росте.)

- Тепер нам треба визначити, хто ого вживає. (Дорослі, діти.)

- З якою метою? (Для покращення  здоров'я.)

- Як скажемо останнє речення? ( Людям здоров'я додає.)

    в) Повторення складеної загадки.

Кругле, жовте і солодке,

воно на дереві росте,

людям здоров’я додає. ( Яблуко.)

Попробуй самостійно  скласти загадку і запиши її .

  Вибери з поданих речень ,речення за схемою і спиши..

|___   __   ___  ___  ___ .      (  |___  __  |___   ___  ___ . )

Діти на подвір’ї грають м’ячем

Ластівки під стріхою в’ють гніздо.

Мар’янка і Дем’ян весело граються.

1-Б 22.05  ЯДС

 Тема. Ознаки літа.

Відгадайте цю загадку .

Теплий довгий– довгий день,

Повна миска черешень,

Достигає жовтий колос,

Демонструє коник голос,

І суничка дозріває.

Тож коли це все буває? (Влітку)

– Яка пора року змінює весну? Назвіть літні місяці.

– Поміркуйте, коли на вашу думку закінчується весна?

– Які ознаки літа можна спостерігати в травні?

– Літо – це шлях, який проходить природа від весни до осені.

– Які думки існують про походження назви червня? Чому кажуть:

«Червень літо зарум’янив »?

– Одні вважають, що назві прислужилося масове цвітіння маку та

півонії.  Інші стверджують, буцімто назва пішла від зарум’янілих суниць та

черешень, котрі якраз починають дозрівати. У народі відомі ґедзень, кедзень,

гнилець.

Пригадайте вірші та загадки про літо.

Доберіть народні прикмети про літні місяці. Під час канікул їх перевірте.

Знайдіть відмінності між літніми місяцями. Придумайте для них свої

символи.

Прочитайте казку

                                            «Як весна літо зустрічала»

Весна, господарюючи на землі, добре працювала.

Молода господиня і лід на водоймах розтопила, і землю– матінку

дощами напоїла, щоб трава зазеленіла. Прикрасила дерева і кущі

листочками, одягла на них квіткові віночки…

Добре до приходу брата літа підготувалась. А, щоб він поспішив, ще й

Грім з Блискавкою за послів додому відправила.

Почав брат збиратися в дорогу – одягнув на русяве волосся солом’яного

бриля, перекинув через плече легеньку торбинку і вирушив у дорогу.

Всюди Літу зустрічалися щасливі люди, веселі звірятка у лісі, над

полянами літали різнобарвні метелики і працьовиті бджілки. Весна теж

вийшла назустріч братові. Ні, вона не збиралась так швидко покинути землю,

просто хотіла показати Літу красу, що була довкола. Вони разом пройшлися

полями, де густо зеленіли зернові та овочі, прогулялись лісами, оглядаючи

ягідники та грибні місця, заглядаючи до садів, де стояли заквітчані дерева.

– Добра робота, сестронько. Тепер і мені пора вже попрацювати.

Весна посміхнулась і поволі пішла геть. Її господарювання на землі

закінчилось.

 Кононенко І.Б