Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

понеділок 25.05

Читання

Тема. Щоб завжди був світ прекрасним.

Олена Полянська «Щоб завжди був світ прекрасним»(с.140).

Мета: розширити знання учнів про природу; вдосконалювати навички виразного читання тексту, вміння інтонувати речення, аналізувати прочитане; вчити розповідати про враження зі свого досвіду; формувати пізнавальні інтереси учнів; прищеплювати любов до краси природи.

 

 

— Сьогодні ми зробимо так, щоб світ був прекрасним. Для цього прочитаємо вірш Олени Полянської «Щоб завжди був світ прекрасним».

 

Вправа «Передбачення».

— Прочитайте заголовок на с.140.

  • На вашу думку, про що буде розповідатися в цьому вірші?

— Розгляньте ілюстрацію на с.140.

 

Читання вірша на с.140.

 

Дайте відповіді на запитання.

  • Про кого йдеться у вірші?

  •  Я можу помилитися, але, здається, щастя потрібне всім?

  •  Що потрібно, щоб усі були щасливими?

  •  Опишіть, яким ви уявляєте щастя?

  •  Чим вам подобається малюнок?

  • Складіть і надішліть СМС із побажанням щастя!

·

Вікторина «У гості до добра».

— Запрошую пройтися сторінками казок. Упізнайте казку та скажіть, яке добро зробили його персонажі.

  1. «Посадив дід ріпку. Виросла ріпка велика-превелика...» (Казка «Ріпка». Добро: дід — посадив ріпку, доглядав; баба, внучка, собачка, кицька, мишка — всі дружно її витягали, ніхто не залишив справу, а довели її до кінця.)

  • Чого навчає нас ця казка?

(Допомагати одне одному, дружно працювати, робити добро).

Наведіть приклади, коли ваша сім`я дружно працювала.

 

  1. «Коли це дід оглядівся — нема рукавички. Він тоді назад, шукати її, а собачка попереду бігла...»

(Казка «Рукавичка». Добро: собачка допоміг знайти дідові рукавичку.)

— Чого навчає ця казка?

(Допомагати старшим, які потребують допомоги.)

— Хто з вас допомагав старшим і чим?

 

3. «А рак лізе та лізе, виліз на піч та:

А я — рак-неборак, Як ущипну — буде знак!

(Казка «Коза-дереза». Добро: рак допоміг зайчикові вигнати з хатки страшного звіра.)

— Чого навчає ця казка? (Приходити на допомогу товаришеві, який потрапив у біду.)

— Пригадайте, чи надавали особисто ви допомогу товаришеві, який потрапив у біду?

 

4. «— З'їж мого житнього пиріжка, тоді скажу, куди гуси-лебеді полетіли». (Казка «Гуси-Лебеді». Добро: дівчинці допомагали всі, хто зустрічалися на її дорозі, бо вона була привітною та доброю.) — Чого навчає ця казка? (За добро добром платять.)

— Чи траплялося таке з вами?

— Які риси характеру ваших друзів подобаються вам найбільше?

— Чи буває так, що друзі засмучують вас?

— Як навчити своїх однокласників мати хороші стосунки?

 

4) Вправа «Допоможемо Катрусі».

- Прочитайте.

— Чого це на мене так сердяться в школі?

— Та я ж не чіпаю нікого ніколи,

Ні з ким не сварюсь, сиджу собі тихо.

А з цього виходить одне тільки лихо.

Оце я сказала — така в мене звичка —

Що в Галі, як мишачий хвостик, косичка,

Що в Насті спідничка неначе з рогожі,

Та ще й черевики на човника схожі,

Що в Тані волосся нечесане досі,

Що очі в Мар'янки маленькі та косі.

Що в зошиті Лесі самі тільки плями,

Напевне бруднющими пише руками.

Я ж правду кажу їм... і що тут такого?

Та я не чіпаю нікого ніколи.

Сиджу собі тихо і в школі, і вдома,

І чом вони сердяться всі — невідомо.

— Чи можна назвати Катрусю доброю та чуйною дівчинкою?

— Чи можна назвати її щасливою?

— Якою людиною вона стане в подальшому житті, якщо буде так поводитись з товаришами? (Потрібно бачити в людях гарне, добре, і сам станеш добрішим.)

— Що ми повинні порадити дівчинці?

Люби інших, як сама себе,

І ворогу не мисли злого.

Чого не хочеш для себе,

Не побажай того другому.

Уся наука в цих словах

Святої правди тут скрижалі,

Другої правди не буває

Одну її я тільки знаю,

Не буде їй вовік кінця,

Вона не вмре і не загине,

Із під тернового вінця,

Вона колись до нас прилине!

 

Домашнє завдання .

  • Виразне читання вірша Олени Полянської «Щоб завжди був світ прекрасним» (с. 140). Розповісти, кого ви зробили щасливим.

 

Українська мова

Тема. Узагальнення та систематизація знань по темі « Текст».

Мета :узагальнити знання учнів про текст, його будову та види, формувати вміння розрізняти речення і  текст, розвивати мовлення учнів, виховувати допитливість та кмітливість.

 

1.Вправа «Мозковий штурм».

  • Пригадайте,що таке текст?

Текст – це зв’язані за змістом речення. У тексті речення розміщені в певній послідовності.

  • З яких частин складається текст?

(зачин, основна частина, кінцівка).

  • -Які види текстів ви знаєте?

 

  • Сьогоднішній урок присвячуємо повторенню з теми «Текст».

 

  1. Вправа1.

  • Виправити помилки в реченні.

- З поданих слів складіть речення.

зробив Дід човник панас .

 

3.Вправа 2.

- Доберіть заголовку до тексту. Запишіть заголовок.

Лисиця живе в лісі. Вона поїдає мишей , зайців. Іноді вона краде курей і курчат. Лисиця- дуже хитра.

 

  1. Вправа 3.

  • Скласти речення зі слів кожного рядка. З речень складіть текст. Запишіть його.

є, котик, у, Мурчик, мене.

котика, У , пухнастий, дуже, хвостик.

любить , клубочком, гратися, Він.

 

 

 

 

Математика

Тема. Узагальнення і систематизація знань по темі «Вивчаємо арифметичні дії множення і ділення».

Мета :  закріплювати знання учнів   про арифметичні дії множення та ділення , закріплювати вміння розв’язувати задачі  удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати організованість, самостійність, старанність, бажання та інтерес до вивчення математики.

 

  1. Знайдіть значення виразів.

 

9*3

63:9

9*8

72:9

9*5

45:9

9*9

56:8

9*7

40:8

9*6

90:10

4*3

36:4

7*3

 

 

  1. Розв`яжіть задачу.

У коробці є два ряди цукерок, по 9 цукерок у кожному ряді. З коробки взяли 7 цукерок. Скільки цукерок залишилося в коробці?

 

 

 

 

Логоритміка

 

  1. Повторити «Розминку»

https://www.youtube.com/watch?v=xTIVznmnHok

 

  1. Повторити  поспівку  «Вийди, вийди, сонечко», придумайте  рухи  до  неї  і  весело  затанцюйте. https://www.youtube.com/watch?v=iOaizv5LPhg

 

  1. Виконати музично-ритмічну гру "РИТМІЧНІ ДОЛОНЬКИ"

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fanastasiaartway.blogspot.com%2F2020%2F05%2Fblog-post.html%3Ffbclid%3DIwAR3HANmy3c-viO2f3fPKPJlSTw8UyTWQsBB9h4JzvPt-5EdcF5fymb8HuIE&h=AT2WSPvMsjLXNaDD8Dyk-aFx5KdKzekIE1k-pc35HuLhXFR2PYCusWrYzYJ3yb8rb8OvSJFsEi79n3tU8zVMboTsU68Mi37QT7L-VxS0o60PHADIhBK7SJE32g1R-aJAM2Q