Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

П'ятниця

Українська мова

Тема.. Повторення . Що ми знаємо про займенник і числівник.

Мета . Узагальнити знання дітей про частини мови: числівник і займенник: розвивати увагу, мислення, пам’ять; проводити   корекцію над вимовою слів; виховувати  самостійність, акуратність.

Словник: числівник, займенник.

Матеріал: підручник «Українська мова», інтернет – ресурс -  «месеннджер»

Хід уроку.

Діти ,  завершується навчальний рік. Ми вивчили з вами всі теми з української мови.

Сьогодні , давайте пригадаємо , що ми знаємо і пам'ятаємо про такі частини мови , як числівник і займенник.

 

Числівник – це частина мови, що означає кількість придметів або їх порядок при лічбі й відповідає на питання -  скільки:, який?, котрий?

Шість шестеро, шостий.

Самостійно запишіть по зразку

Двадцять …………………………

Тридцять один ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Вправа 362 ст.177

Пояснення. Розгляньте малюнки і запишіть числівники з іменниками.

(зразок)

Скільки олівців_- дев'ять олівців______________________

Скільки скріпок___________________________

Скільки ручок___________________

Скільки пензликів____________________________

 

Діти, пригадаємо разом правило, що таке займенник

 

Займенник ( замість імені) – частина мови, що вказує на предмети, їхні ознаки, кількість, але не називає їх.

Предмети – я, ти, він, вона, вони

Ознаки – такий ( який? )

Кількість – стільки? ( скільки? )

 

Вправа 285 ст 144

Пояснення: переписати вправу і підкреслити займенники

Зразок

Я буду їсти апельсин,

А ти біжи у магазин.

 

( Завдання : впр 258 дописати вправу самостійно , поавторити правила про числівник і займенник)

 

Природознавство. Кримські гори. Тваринний і рослинний світ

Мета: ознайомити учнів із Кримськими горами, їхнім рослинним і тваринним світом розвивати спостережливість, уяву, пам'ять, мовлення, мислення; виховувати любов до Батьківщини, бережливе ставлення до природи.

  1. Хвилинка спостереження та повторення вивченого.

  • Де знаходяться гори Карпати? Покажіть на карті їх місцезнаходження.

  • Яка найвища вершина в Карпатах?

  • Які тварини зустрічаються в Карпатах?

  • Чому потрібно охороняти Карпати?

  • Які ще гори є в Україні?

--Кримські гори знаходяться на півдні України, на Кримському півострові (вчитель показує на карті гори). Розгорніть свої підручники на другому форзаці, знайдіть Кримські гори, накрийте їх коричневим кружечком.

-- Кримські гори невисокі. Багато скель у горах мають дивовижну форму – стовпа, велетня або якогось чудернацького звіра.

-- Кримські гори тягнуться вздовж узбережжя Чорного моря. Найвища точка Кримських гір – це Роман-Кош.

-- На плоских вершинах Кримських гір розміщені гірські луки, які називають яйлами. Вони вкриті трав'янистою рослинністю.

-- Рослинність Кримських гір дуже різноманітна. Біля підніжжя гір ростуть дубові, букові ліси.

-- У дубових лісах росте малина, шипшина, ожина. Також ростуть вічнозелені рослини – плющ, жасмин, рускус, суничник та інші.

-- Тваринний світ Кримських гір різноманітний і багатий. Тут можна побачити різні види хом'яків, ховрахів, тушканчиків. Зустрічаються кримська ласка, борсук, їжак.

-- Серед хижаків у Криму є лисиця та кам'яна  суниця. Серед звичайних лисиць зустрічаються чорнобурі.

-- Також можна зустріти плямистого оленя, гірського барана, козулю, білку тощо.

-- Серед птахів трапляються шпак рожевий, кам’яний дрізд, дикий голуб, чорний гриф, фазан тощо.

-- Велику кількість рослин і тварин Криму занесено до Червоної книги України.

Завдання!

Діти, уважно прочитайте про дивовижний світ Кримських гір, його рослинний і тваринний світ. ( Виділеним шрифтом уважно читайте і старайтеся запам’ятати).