Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

П'ятниця

Я досліджую світ.

Тема. Узагальнення знань по темі «А що ти нам весно принесла?»

  Мета: узагальнити знання учнів з теми «А що ти нам весно принесла»; розвивати пам'ять, уяву,мовлення, артистичні здібності; виховувати любов до природи і рідного краю.
 

  1. Відгадайте.

Чого це надворі блищить,мов перлини,

    І чисті й прозорі весняні краплини?

    Чого це пісні заспівали свої

    Веселі,дзвінкі ручаї?

    Чого це так сонце ясне пригріває?

    Бо час чарівниці – Весни наступає!

    Із сонцем яскравим привітна,ясна,

    У кожну кімнату заходить… (Весна)

 

  • Так,сьогодні ми будемо закріплювати знання про весну. Чудова пора року. Про неї кажуть, що вона весела, ясна, чарівна! А з весною в ноші віконця все частіше заглядає…

(сонце). 

  • Сьогодні воно на своїх промінчиках  принесло для вас цікаві вірші, казки, скоромовки, прислів’я, приказки, загадки, веснянки,кросворди.

  

2.КРОСВОРД «Місяці»

1.Це перший місяць Матінки-Весни. А назвали його на честь відомого дерева, в якого навесні починається сокорух

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Другий місяць отримав свою назву,тому що починає все навколо квітнути.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Третій місяць дивує нас буянням трави,дерев,квітів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Першими провісниками весни є птахи. А які птахи першими повертаються з теплих країв.

 

3.Пригадайте:

- Хто такі  свійські тварини?

( Це тварини, які живуть поруч з людьми. Люди доглядають за ними, годують.)

  • Чим дикі тварини відрізняються від свійських?

(Живуть у дикій природі, самі піклуються про себе).

  • Розгляньте картинку(фото додається у вайбер). 

  • Назвіть свійських тварин.

  • Назвіть диких тварин.

 

4. Розгляньте малюнки (фото додається у вайбер).

- У кожному рядку назви зайву тваринку.

 

5. Зібрати прислів'я
 - Зберіть прислів`я.
 

Сухий березень,мокрий май……….
 Весняний день……………………….
 Зійшов у березні сніжок…………….
 Де лелеки водяться,там…………….
 
 Слова для довідки
 берися за плужок.
 буде добрий урожай.
 рік годує.
 там щастя родиться.

 

6.Весняні свята

- Відгадайте весняні свята.

1. В цей день люди вербу в церкві святили. Несуть вони освячені гілки верби і похльостують один одного ,примовляючи

« Не я б'ю,верба б'є»Що це за свято?

2. Це державне свято. В цей день всі чоловіки вітають своїх дружин,мам,донечок

3.Це свято пов’язане з освяченням у церкві пасок,писанок.

 

 

7.Підсумок .

Наш дивний світ такий,як казка,

Он в небі хмаронька пливе.

То ж бережи його будь-ласка,

Все в ньому гарне і живе.

Он квітка полум’ям палає,

І ясне сонечко блищить.

Чарівна пташечка співає,

Все в дивосвіт прийшло,щоб жить.

-Людина є господарем природи,але вона повинна оберігати свою матінку Землю.

Пам'ятайте про це!

 

 

 

Читання.

Тема. «Що? Де? Коли? Як? Чому? Микола Леденцов «Морський коник»

Мета: розширити знання учнів про природу; вдосконалювати навички виразного читання тексту, інтонувати речення, аналізувати прочитане; вчити розповідати про враження зі свого досвіду; формувати пізнавальні інтереси учнів; прищеплювати любов до краси природи.

 

  1. Дайте відповіді на питання.

— Діти, а які морські риби вам відомі?

— А навіщо рибам потрібні зябра?

(Рибам, як і людині, для дихання потрібен кисень, що вони отримують із води. Коли риба ковтає, вода проходить крізь зябра, вони відділяють кисень із води, а потім виштовхують воду назовні.)

— Чим укрите тіло риби? (Лускою.)

— Навіщо рибам потрібні плавці та хвіст? (Хвіст потрібен для поворотів під час руху, а плавці — для збереження рівноваги.)

  • У яких можуть жити риби.

(Море, озеро, річка, ставок, акваріум...)

— Розкажіть, які риби у них живуть.

 

 

— Сьогодні ми додамо до своїх знань ще одну сторінку-цікавинку про морських жителів, прочитавши текст Миколи Леденцова «Морський коник».

  • Розгляньте морського коника.

(фото додається у вайбер).

  • Що ви знаєте про морського коника? 

  •  

  1. Хвилинка-цікавинка.

  • Шановні батьки! Прочитайте, будь ласка,  своїм діткам.

  • Свою назву Морський коник отримав через схожість за формою голови та грудей до коня. У деяких народах  його називають Морським драконом, Але найдивніше те, що у Морського коника голова у відношенні до тіла розташована не як у всіх інших риб – на одній прямій, а під кутом, майже, 90 градусів. От і виходить, що Морський коник є єдиною рибою, яка порушила усі правила природи.

  • Голова Морського коника не здатна рухатись зі сторони в сторону, а лише вверх і вниз, але природа знайшла вихід, аби забезпечити цій тварині кругозір. У Морських коників очі здатні рухатись незалежно одне від іншого і повертатись під різними кутами до голови так, що тварина може бачити як зверху і знизу, так і ззаду та спереду.

  • На відміну від інших риб, ця плаває у вертикальному положенні. Тіло коника заковане у міцний панцир з пластинок, який захищає його від пошкоджень та дрібних хижаків. Його хвіст поступово тоншає до кінця, на кшталт ящірки чи хамелеона.

 

  1. Прочитайте правильно слова.

Підведеться, якнайвище, видивляється, відштовхується.

 

  1. Читання тексту.

— Прочитайте заголовок.

— Що підказує вам слово коник?

— Діти, читаючи текст, ви повинні з'ясувати, що ви вже знаєте, яку інформацію прочитали вперше, про що ви хотіли б дізнатися більше.

 

 

  1. Дайте відповіді на запитання.

— Скільки в тексті абзаців?

— Прочитайте опис зовнішності морського коника. У якому абзаці міститься це речення?

— Чим харчується морський коник?

— Як він рятується від небезпеки?

·

  1. Намалюйте або зліпіть з пластиліну морського коника.

  2. Постарайтеся переказати текст.

 

 

 

Українська мова

22 травня

Диктант

Рідний край

  

 Текст диктанту додається у вайбер, месенджер.