п"ятниця 29.05
29.05 МАТЕМАТИКА
Тема: Узагальнення матеріалу. Повторення вивчених таблиць множення і ділення. Доповнення рівностей. Складання і розв'язування задач.
Мета. Повторити вивчені таблиці множення і ділення. Закріплювати вміння розв'язувати задачі на ділення, складати і розв'язувати задачі на три дії за даним планом. Закріплювати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби. Виховувати охайність, старанність в процесі виконання самостійних завдань, інтерес та творчі здібності.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Сьогодні у нас — незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо останній крок
В країну чудову, в країну цікаву,
А на шляху в нас завдання й забави.
Країна далека, тож парти свої
Перетворіть на кораблі.
Всі сядьте рівненько, працюйте уважно,
Потрапить туди щоб було вам неважко.
Вирушаємо у путь –
Нас цікаві речі ждуть!
ІІ. ПОСТАНОВКА ЗАВДАНЬ УРОКУ.
-
Ми з вами вирушаємо у подорож безмежними математичними просторами. На шляху ми зустрінемо багато пригод і випробувань, повторимо вивчені таблиці множення і ділення. Рухатись ми будемо згідно з картою (слайд). Уявіть себе справжніми моряками, шукачами пригод!
-
А якими ми маємо бути у нашій подорожі, щоб вона пройшла успішно?
(учні складають асоціативний кущ ідеального мореплявця)
-
Я бажаю вам цікавої подорожі, і нехай справжніми скарбами стануть ваші міцні знання.
ІІІ. КАЛІГРАФІЧНА ВПРАВА.
- Всі моряки ведуть бортовий журнал. Тож і ми будемо записувати усі наші пригоди. Запишіть у зошитах дату нашої подорожі. (Учні записують дату у зошитах)
- Прописати його каліграфічно.
IV. УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ.
4.1. «Перевірка готовності до подорожі».
- Щоб підготувати корабель для подорожі, потрібно було багато чого зробити. Давайте перевіримо, чи все у нас готове?
-
На кораблі 32 матроси та 1 капітан. Скільки осіб на кораблі? (33)
-
На кораблі 17 парусів. Матроси підняли 8 парусів. Скільки парусів залишилось підняти? (9)
-
Каюта капітана під номером 27. Його помічники мешкають у сусідніх каютах. Які їх номери. (26, 28)
-
Команда закупила 26 ящиків фруктів, а овочів – на 12 ящиків більше. Скільки ящиків овочів запасла команда? (38)
-
У подорожі нам потрібно 46 кг різних крупів, а макаронів – на 20 кг менше. Скільки макаронів нам потрібно для подорожі? (26)
4.2. Гра «Урівноваж терези» (№594). (слайд)
- Кухар просить вашої допомоги. Йому треба зважити усі продукти, а він не вміє користуватися терезами. Морякам потрібно щось їсти у дорозі. Допоможемо?
- Яка властивість терезів? (Рівновага мас)
1) 21 : 3 ( = ) 14 : 2;
2) 6 ∙ 2 ( = ) 3 ∙ 4;
3) 5 ∙ 3 ( > ) 2 ∙ 7;
4) 18 : 2 ( > ) 18 : 3.
1. Робота з задачею. (Усно)
- Дивіться! В ході бою пірати пошкодили канат:
Задача. Канат розірвало на 3 частини, дві з яких по 8 м, і ще залишилося 5 м. Якої довжини був канат?
РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК.
6.1. «Острів Купців».
- І на шляху у нас «Острів Купців». Один із моряків хоче купити собі сувенір.
Задача 593. У покупця є 9 грошових купюр по 2 грн. Він купив календар за 12 грн. Скільки грошей залишилося в покупця? Скільки купюр?
-
Що робив покупець? (Купував)
-
Якою валютою володів покупець? (Гривнями)
-
Скільки грошових купюр у нього було? (9 купюр)
-
По скільки гривень? (По 2 гривні)
-
Що він купив? (Календар)
-
Яка ціна календаря? (12 грн)
-
Що питається у задачі? (Скільки грошей залишилося в покупця? Скільки купюр?)
-
Який короткий запис складемо?
Було – 9к., по 2грн
Витратив – 12 грн
Залишилося – ?
-
Що треба знати, щоб відповісти на запитання? (Скільки було спочатку грошей, ціну календаря, вартість одної купюри)
-
Чи є відомі величини для цього? (Невідомо скільки грошей було)
-
Як знайти скільки було грошей спочатку? (Знайти всю вартість купюр)
-
Якою дією шукатимемо відповідь на запитання задачі? (Віднімання)
-
Як знайдемо кількість купюр? (Усі гроші поділити на вартість купюри)
1) 2 грн 9 = 18 грн – було;
2) 18 грн – 12 грн = 6 грн – залишилося;
3) 6 грн : 2 грн = 3 (к.)
-
Ми з вами потрапили на «Острів відпочинку». Його жителі дуже люблять співати і танцювати і нас запрошують.
Вирази 596.
- Наша наступна зупинка на «Острові Чисел».
- Його жителі залишили для нас послання. Але морські хвилі змили частину записів. Давайте відтворимо їх.
РОБОТА З ГЕОМЕТРИЧНИМ МАТЕРІАЛОМ.
- Ми заходимо у «Бухту «Геометричну». А ось і місцевий житель.
- Він питає чи знаєте ви назви фігур?
- Порахуйте, скільки тут:
-
Трикутників (12)
-
Овалів (8)
-
Кругів (4)
-
Квадратів (1)
-
Прямокутників (2)
-
Точок (7)
-
Відрізків (1)
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.
Збіг наш урок, як коротка мить.
Дуже швидко час біжить.
А попереду у нас багато вражень
Бо літо нас уже манить.
-
З якими таблицями ми сьогодні працювали?
-
Розкажіть про результати нашої подорожі, продовжуючи речення:
-
Цікаво …
-
Знаю …
-
Вмію …
- Молодці!
ЗАВДАННЯ НА ЛІТО
Мистецтво (образотворче)
Тема. Дива на арені. Малювання клоунів кольоровими олівцями.
Мета: закріпити знання дітей про цирк, про клоунів, вчити малювати клоуна; розвивати уяву, фантазію, творчість; виховувати повагу до людей, які працюють у цирку.
Прочитайте вірш.
Цирк
Радість для малечі –
Цирк – на цілий вечір!
Ось арени коло
І веселий клоун,
Тигри і жонглери,
Фокусники й леви,
Міми, акробати…
Цирк – дитинства свято!
І оркестри там є,
І сіяють рампи,
Сонячні одежі,
Коні на манежі!
Кіт, який рахує!
Слон, який танцює!
В цирку круглі стіни,
Запах тирси й сіна,
Купол замість стелі,
Сміху каруселі,
До небес канати!
Цирк – це завжди свято!
Радість для малечі,
Цирк – на цілий вечір!
Про що цей вірш?
Які працівники є в цирку?
Хто з тварин є в цирку?
Якої форми цирк?
Цирк — переважно кругла будівля з ареною (манеж) і трибунами для глядачів. У цирку відбуваються видовища, супроводжувані музикою, які демонструють силу і відвагу циркових артистів. Цирковими артистами є: (клоуни, силачі, акробати, повітряні гімнасти, жонглери, фокусники, приборкувачі свійських і диких тварин).
Клоуни - смішні виконавці у кольорових перуках, обличчя вкрито гримом, вдягнені у чужоземний одяг, у незвичайно великому взутті, і т. д., які розважають глядачів, кумедні та жартівливі.
Щоб працювати у цирку, потрібно наполегливо і багато вчитися.
Розгляньте картинку клоуна.
Переглянути виступ клоунів.
https://www.youtube.com/watch?v=M9Ri6QrTRIU
Чи сподобався вам виступ клоунів?
Що найбільше вам сподобалося?
Як ви думаєте, чи «легка» ця професія – клоун?
Розгляньте підручник на с. 122 і намалюйте клоунів кольоровими олівцями.
Мистецтво (музичне)
Тема. Дива на арені. Циркова вистава. Вивчення пісні «Лялька».
Мета: закріпити знання дітей про цирк, про працівників цирку, вивчити пісню»Лялька»; розвивати пам`ять, музичний слух; виховувати повагу до людей, які працюють у цирку.
Прочитати текст на с. 123 про людей, які працюють у цирку
– Уявіть себе артистом (артисткою) цирку. Вивчіть пісню «Лялька». За допомогою рухів тіла, жестів і міміки передайте свій образ.
1.Вистава закінчилась, додому всі пішли,
А мене залишили у темряві, в тиші...
Не знають дивні люди, що лялька я жива,
І що мені не треба керуюча рука.
Приспів:
Я нитки обірву, не бійтесь, не впаду,
Бо кожну ніч сама виставу граю я!
Співаю, що хочу, танцюю досхочу,
Від куди знати вам, що лялька я жива!
2.Сама ввімкну я світло і друзів позову,
Докучливі вказівки забути я хочу.
Давно мені набридло казать чужі слова,
Невже не зрозуміло, що лялька я жива!
Приспів.
3.Та вже проснулись птахи і сонце вже встає,
Вже час мені до шафи, життя моє таке.
Та знов погасять світло, вистава відшумить,
Я знов живою стану, нехай хоча б на мить!..
Приспів.
Повторіть пісню з рухами, які ви придумали під музику. https://www.youtube.com/watch?v=yU4W9oSYp8g (починайте з 47 секунди).
Перегляд «Циркової вистави» (фрагменти)
https://www.youtube.com/watch?v=XwJjMH2bOhw
РИТМІКА
Дихальні вправи: https://youtu.be/4E0JqRfW4_Y
Артикуляційна гімнастика: https://youtu.be/4E0JqRfW4_Y
Музично-ритмічна вправа «Весело танцюємо». Повторюємо музично-ритмічні рухи.
https://www.youtube.com/watch?v=29gX6z9MVAw
Проговорюємо з вистукуванням ритму долонями рук з супроводом до слів поспівки. https://www.youtube.com/watch?v=yec1lTxUmms