Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

п"ятниця2 24.04

Конспект уроку

з біології

7-Б клас

24.04.2020 рік

Тема. Опора і рух. Види скелета. Значення ОРС.

 

Види скелета

Види скелета

Тварини

Особливості

1. Гідростатичний

М’якотілі тварини й черви

Всередині м’язових стінок є порожнинна рідина, яка тисне на м’язи. М’язи скорочуються і протистоять цьому тиску

2. Екзоскелетзовнішній

Членистоногі (хітиновий: м’який і твердий)

З певного часу скелет припиняє рости й замінюється на більший (ряд послідовних линьок, коли частина старого скелета скидається)

Молюски (складна черепашка — тришарова й перламутр → вуглекислий кальційрогова речовина

У молюсків (головоногі, двостулкові) черепашка поступово росте (річні кільця)

3. Ендоскелет

Хордові (хребетні)

Скелет почленований, має єдиний план будови. Відносне переміщення окремих частин забезпечують м’язи. Росте до певного віку

 Особливості скелетів хордових (хребетних)

1) Череп

Лицьовий відділ більше від мозковоголюдини навпаки);

рухома нижня щелепа.

2) Скелет хребта — складається з окремих хребців

Класи

Відділи

Риби

Тулубовий, хвостовий

Амфібії

Шийний (1), тулубовий (5 з ребрами), крижовий (1), хвостовийбезхвостихуростиль)

Плазуни

Шийний (1-8), грудний ребра), крижовий (2), хвостовий

Птахи

Шийний (1-25), грудний ребра), поперековий, крижовий (2), хвостовий

Ссавці

Шийний (7), грудний (9-24, частіше 12-13), поперековий (2-9), крижовий (5), хвостовий

3) Скелет грудної клітки

• Грудина (добре розвинута у птахів, ссавців).

Грудні хребці.

• Ребра.

4) Скелет передніх кінцівок

Ключиці.

• Лопатки.

Вороняча кістка.

5) Скелет передніх кінцівок

Плечова кістка.

Кістки передпліччя.

Кістки кисті.

6) Скелет пояса задніх кінцівок

Три пари зрощених кісток.

7) Скелет задніх кінцівок

Стегнова кістка.

Гомілкові кістки.

Кістки стопи.

У рибтільки череп, хребет, скелет плавців.

У наземних тварин поступово формується грудна клітка, інші відділи подібні. На розвиток кінцівок впливає спосіб руху.

 

— Про що свідчить різне положення кінцівок відносно тулуба у представників різних класів хребетних тварин?

— Про що свідчить подібний план будови скелетів різних хребетних тварин?

7 – Б геометрія    24.04

Тема. Взаємне розміщення двох кіл.  Розв’язування вправ.

Вправа №656,

Вправа №658,

Вправа №660,

Вправа №662,

Вправа №665. 

Домашнє завдання.

Повторити теоретичний матеріал з § 25. 

Посилання на підручник:  https://pidruchnyk.com.ua/647-geometrya-ster-7-klas.htm

Українська мова, 24.04.20р.

Тема. РЗМ.  Діалог, який доповнює почутий або прочитаний текст, його розігрування.

Матеріал для опрацювання:

Пам’ятка «Як вести діалоги»

Пам’ятка

1. Дотримуйтеся теми та мети спілкування.

2. Не перебивайте співрозмовника.

3. Знайдіть спільну тему для обговорення й заохотьте співрозмовника висловити власну думку.

4. Говоріть конкретно, без двозначності,

5. Слухайте зацікавлено й доброзичливо.

6. Не ображайте співрозмовника словами, діями та вчинками.

7. Не вживайте просторічних та емоційно забарвлених слів під час офіційної розмови.

8. Дотримуйтеся норм етикету та правил поведінки.

  Спробуємо самі перевтілитися у безпосередніх учасників ситуацій. Прошу уважно вникнути в прочитане і задуматися: а як би  я повівся (повелася) в даних обставинах?

 Текст І.

  Говорять, що Інтернет незабаром витіснить книжки. Більшість, мабуть, підтримає цю зміну. Проте, на мою думку, це спричине лише деградацію суспільства. Підлітки стають залежними від соціальних мереж. Реальність зміщується на більш пасивне спілкування. Тому,не забуваймо, що в школах діти не лише навчаються, а й знайомляться з іншими, розширюють свій кругозір.

   Прогнозують, що в майбутньому люди практично не виходитимуть із дому. Все можна буде зробити за допомогою глобальної мережі. І навчатися також. Але це, як на мене, є менш продуктивно, бо вчитель- незамінний порадник і друг, джерело людських знань.

   Дехто вважає, що оновлення в системі освіти лише підуть  на користь. Бо світ безупинно змінюється, і необхідно йти в ногу з часом.

   Але, все ж таки, думка кожного гідна поваги. І, можливо, не слід завчасно заглядати в майбутнє?

Бесіда за прочитаним

  1. Визначіть тип та стиль мовлення тексту.

  2. Який заголовок можна дати цьому тексту?

  3. Визначіть головну думку та тему тексту?

  4. Якому типу книги (електронний чи паперовий) Ви надаєте перевагу? Чому?

 

Текст ІІ.

  Останнім часом я помітила, що мої однокласники мало звертають увагу на добрі чи погані вчинки наших однолітків. Та стався один випадок, який змусив і мене, і моїх ровесників замислитися над тим, що сталося.

  Я відвідую заняття школи карате. Стало відомо, що Ігор П. із нашої групи дуже сильно вдарив дівчинку — однокласницю. Ми знали, що за Ігорем давно закріпилася слава першого бешкетника в школі. Але щоб ось так... Тренер довго розмовляв із батьками Ігоря й дівчинки, а потім було прийняте рішення.

   На одне з тренувань прийшли батьки обох сторін. Ми вишикувалися в дві шеренги. Ігор роздягнувся до пояса й пройшов через наш стрій, а ми, доторкаючись до нього своїми поясами, висловлювали своє обурення. Ігор плакав. Йому не було боляче, він плакав від сорому за свій вчинок. Далі він підійшов і вибачився перед усіма: перед дівчинкою, її батьками, своїми батьками, перед тренером, і перед кожним із нас. Я думаю, що це буде йому уроком на все життя. Ігор після цього дуже змінився, навіть сам став зупиняти бешкетників, які негідно поводили себе в школі.

Бесіда за прочитаним

  1. Визначіть тип та стиль мовлення тексту.

  2. Як можна охарактеризувати вчинок Ігоря?

  3. Чи правильно повели себе однокласники?

Вправи на закріплення:

Виконайте одне із запропонованих завдань

1. Складіть і розіграйте діалог, який міг би відбутися між двома семикласниками, де один надає перевагу – класичній (паперовій) книжці, а інший - електронній. Використайте усі можливі переконливі аргументи, дотримуючись мовного етикету.

2. Складіть і розіграйте діалог між двома учнями – Ігорем і його однокласником, де розбишака пояснює свій вчинок, а інший дає зрозуміти, що хлопець повівся неправильно і радить, як саме потрібно змінитися.

 

Домашнє завдання:

Складіть і запишіть діалог дискусійного характеру за темою «Чи все можна придбати за гроші» (8-10 реплік)

езультати усіх виконаних робіт надіслати на електронну адресу вказану класним керівником!!!)