A A A K K K
людям із порушенням зору
Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Робота соціально-психологічної служби

З метою сприяння формуванню в суспільстві культури піклування про ментальне здоров'я, дати розуміння та показати інструменти, які допоможуть українцям дбати про свій внутрішній стан у межах кампанії Всеукраїнської програми ментального здоров’я „Ти як?” створено спеціальну сторінку: http://howareu.com (howareu_program), де запропоновані контакти, посилання, поради, продукти, техніки та методики, які допоможуть піклуватися про ментальне здоров'я – своє та людей поруч.

«Ти як?»

Згідно визначення в законі України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»: домашнє насильство - діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім’ї.

Домашнє насильство має різні форми та прояви.

Постраждалі і кривдники найчастіше називають такі причини домашнього насильства у своїх сім'ях:

  • стрес на роботі;
  • пияцтво;
  • вживання наркотиків;
  • запальний характер ;
  • виховна мета;
  • образа.

Проте реальні причини насильства зазвичай приховані. Ними можуть бути:

  • патологічні ревнощі;
  • модель поведінки, засвоєна у батьківській сім'ї;
  • занижена або завищена самооцінка;
  • нереалізовані мрії та бажання з дитинства;
  • власне самоствердження через інших людей;
  • потреба у визнанні;
  • психічні відхилення та захворювання;
  • різні релігійні та політичні погляди;
  • хронічний алкоголізм, наркоманія.


Форми домашнього насильства:

Фізичне насильство — навмисне завдавання фізичної шкоди іншій людині. Навіть одиничний випадок побоїв уже є насильством.
Прояви насильства щодо дітей:

  • дитину ставили в куток або замикали у кімнаті, щоб покарати;
  • батьки давали ляпаса чи запотиличника дитині або навіть били, коли дитина була неслухняна;
  • дитину тягнули за волосся, кидали у неї предметами чи погрожували застосувати зброю;
  • дитину примушували вживати наркотики, алкоголь чи тютюнові вироби.

Сексуальне насильство — це будь-які дії сексуального характеру без добровільної згоди. Йдеться не лише про статевий акт, а й про сексуальні домагання без проникнення в тіло.
Прояви сексуального насильства щодо дітей:

  • дитину фотографували чи знімали оголеною на відео;
  • дорослі (старші 18 років) пропонували дитині показати її/його статеві органи, торкнутись до їхніх оголених інтимних частин тіла або вступити з ними у статеві стосунки;
  • дитині пропонували винагороду за те, щоб показати свої статеві органи, торкатись до оголених інтимних частин тіла дорослих або вступати з ними у статеві стосунки;
  • дитину змушували вступати у статеві стосунки з дорослими та тримати це у таємниці;
  • дитина отримувала непристойні пропозиції в інтернеті (на форумах, в чатах, соціальних мережах, електронною поштою тощо), по телефону або у листах;
  • дорослі (окрім медичних працівників та батьків у ранньому дитинстві) торкались статевих органів дитини всупереч її волі.

Психологічне (або емоційне) домашнє насильство — це використання переваги, щоб принизити та знецінити іншого члена сім'ї. Насильством також є свідоме ігнорування потреб та почуттів тих членів сім'ї, які залежні від людини та потребують догляду. Як-от дітей чи людей старшого віку.

Прояви психологічного насильства щодо дітей:

  • образливі слова й приниження дитини щодо її успішності в навчанні, позашкільної діяльності, захоплень, інтересів чи повсякденної поведінки:
    — «Ти тупий/тупа»;
    — «Так і виростеш нездарою»;
    — «Чого витріщився — вчи!»;
    — «В одне вухо влетіло, через інше вилетіло»;
    — «Ти, як баран, уперся рогами в стіну»;
  • втягнення дитини у конфлікт між дорослими, примус підтримати одного з дорослих:
    — «Іди і розкажи йому/їй, може, він/вона тебе послухає»;
    — «Іди і скажи йому/їй, що він/вона "поганий"/"погана"»;

 

— «Передай йому/їй, що я більше його/її не хочу бачити»;
— «Ти зі мною, бо він/вона вчинила погано, я б ніколи так не зробив/зробила»;
— «Іди до нього/неї, тебе ж там більше люблять»;

  • постійні домашні конфлікти чи насильство, яке бачить дитина;
  • ігнорування дитини як спосіб покарання.

 

Економічне насильство— це позбавлення людини житла, їжі, одягу, іншого майна, коштів чи документів, використання фінансової переваги

Прояви економічного насильства щодо дітей:

  • дитині доводиться знаходити гроші у сторонніх, самостійно заробляти замість навчатися у школі; чи красти, тому що не вистачає на необхідні речі чи їжу;
  • батьки (опікуни) тиснуть на дитину — псують, викидають чи відбирають у дитини речі (іграшки, одяг тощо);
  • дитину примушують працювати на когось або віддавати дорослим кишенькові чи подаровані гроші (особисті речі);
  • над дитиною здійснюють контроль, обмежуючи її доступ до їжі;
  • дорослі примушують дитину до жебрацтва, крадіжок чи проституції;
  • як спосіб покарання — батьки змушують дитину працювати;
  • батьки відмовляються надавати дитині кошти на освіту чи необхідні освітні матеріали;

 

  • батьки змушують дитину діяти за їхнім бажанням, водночас погрожують втратою житла, їжі чи особистих речей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Попередження домашнього насильства щодо дітей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу   в умовах воєнного стану в Україні  (лист  МОНУ від 29.03.2022р.№1/3737-22,  лист  МОНУ   від  04.04.2022р. №1/3872-22 «Про  методичні  рекомендації  «Перша  психологічна  допомога.  Алгоритм  дій»)

 

        Війна в Україні стала стресом для усіх учасників освітнього процесу.

За таких умов істотно зростає роль психологічної служби системи освіти, яка має забезпечувати своєчасне і систематичне надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно  до цілей та завдань функціонування системи освіти.

      Міністерство освіти і науки України повідомляє, що одним із важливих пріоритетів в діяльності закладів освіти є забезпечення психологічної стійкості учасників освітнього процесу, які страждають від російської воєнної агресії.

                

Інформація про психологічну допомогу в умовах війни

 

1. Вінницька область https://vinps.vn.ua/?p=2901

2. Волинська область https://www.facebook.com/HELP.VOCSPD/ (мережа Facedook)

3. Дніпропетровська область http://centrpsiholog.blogspot.com/p/blog-page_26.html

4. Донецька область https://dnmcps.com.ua/25-03-2022-uchast-v-onlayn-naradi-dnuimzo-dlya-dyrektoriv-oblasnykh-navchalno-metodychnykh

5. Житомирська область https://www.zippo.net.ua/index.php?page_id=564

6. Закарпатськая область http://zakinppo.org.ua/kafedri/kafedra-pedagogiki-tapsihologii/publikacii-vikladachiv/6904-psihologija-vijni

7. Запоріжська область https://centrpsiholog.blogspot.com/p/blog-page_26.html

8. Івано-Франківська область https://www.ippo.if.ua/predmety/ocppsr/index.php?r=site/index

9. Київська область http://bilatserkva-cppsvr.kiev.sch.in.ua/krizove_reaguvannya/

10. Кіровоградська область http://koippo.in.ua/ppsr/

11. Луганська область http://loippo.edu.ua/psychological-service/news/6528-pershapsykholohichna-dopomoha-liudiam-iaki-perezhyly-kryzovu-sytuatsiiu

12. Львівська область http://loippo.lviv.ua/news/List-vchitel-v--tal-yskoi--stor-i-do-ukrainskihkoleg-publication/

13. Миколаївська область https://moippo.mk.ua/novyny/plyve-kacha-i-anhely-letiat/#more5862 https://www.facebook.com/moippo.official/ (мережа Facedook)

14. Одеська область https://ppko.odessaedu.net/ https://www.facebook.com/946471355557467/posts/1811977629006831/ (мережа Facedook)

15. Полтавска область http://pano.pl.ua/pidrozdily/tsentr-praktychnoi-psykholohii-isotsialnoi-roboty  https://www.facebook.com/poippo (мережа Facedook)

16. Рівнеська область http://rosvita.rv.ua/2013-09-10-06-10-48.html

17. Сумська область http://nmcps.sumy.sch.in.ua/informaciya_pro_zaklad/ Тимчасово проблеми із сайтом

18. Тернопільска область http://nmcpssr.blogspot.com/

19. Харківська область http://edu-post-diploma.kharkov.ua/?page_id=9458 Тимчасово проблеми із сайтом

20. Херсонська область Сайт тимчасово не працює

21. Хмельницька область https://hoippo.km.ua/?p=5289

22. Черкаська область http://oipopp.ed-sp.net/?q=node/12687 https://www.facebook.com/groups/1310246369325912/?ref=share (мережа Facedook)

23. Чернігівська область https://choippo.edu.ua/?page_id=90 Сайт тимчасово не працює

24. Чернівецька область http://ippobuk.cv.ua/?p=8637

25. м. Київ https://sites.google.com/site/nmcppippo/golovna https://www.facebook.com/groups/124176988169440 (мережа Facedook)

26. ДНУ «ІМЗО» https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialnopedahohichna-robota/materialy-dlia-vykorystannia-v-roboti-pid-chas-voiennykh-diy/

27. Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи НАПН України https://psyua.com.ua/ https://www.facebook.com/UNMCPPSR (мережа Facedook)


 

Контакти щодо психологічної підтримки

 

Цілодобова лінія психологічної підтримки «Між нами» Львівський міський центр соціальних служб— 0800307305. Дзвінки з будь-яких операторів — безкоштовні.

Цілодобова безоплатна правова допомога /Free Legal Aid. - 0 800 213 103. Консультування з правових питань.

  • Центр психосоціальної підтримки НаУКМА та БО «Голоси дітей». Гаряча лінія для дітей (08.00 – 22.00): 096 039 22 58; 099 198 57 95; 063 558 12 82.
  • Гаряча лінія НУО «Людина в біді» Безкоштовні психологічні консультації (24/7) 0 800 210 160.
  • Центр-Ресурс Професіонал. Системний сімейний психотерапевт. 09.00 – 20.00 тел у Польщі +4873 311 52 96. Вайбер, телеграм: (067)-718-99-66 (063)-721-04-63 (066)-219-09-73.
  • Сильне емоційне потрясіння, стрес, відчуття небезпеки можуть викликати у вашої дитини психологічну травму. Читайте нижче, як визначити, що у вашої дитини психологічна травма, та як ви можете їй допомогти. Якщо дитині потрібна допомога спеціаліста - можна звертатися на дитячу гарячу лінію нашого партнера Ла Страда-Україна/La StradaUkraine, яка працює в онлайн режимі. Щоб отримати консультацію пишіть:

Фейсбук - https://www.facebook.com/childhotline.ukraine/

Інста - https://www.instagram.com/childhotline_ua

Telegram - @CHL116111

Безкоштовна інтернет-платформа психологічної допомоги "Розкажи мені". Для отримання допомоги потрібно коротко описати свій запит і надіслати заявку за цим посиланням (https://tellme.com.ua)

Крім того, команда Інституту когнітивного моделювання зі співпраці з кафедрою медичної психології, психосоматичної медицини та психотерапії Національного медичного університету імені Богомольця та спеціалістами проекту "Друг" розробила бот першої психологічної допомоги. Він стане в нагоді в перші години після травматичної події - з ним можна ознайомитися, перейшовши за посиланням (https://t.me/friend_first_aid_bot)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідно до  листа  Міністерства  освіти  і  науки  України  від  29.01.2019 року №1/11-881  «Рекомендації  для  закладів  освіти  щодо  застосування  норм  Закону  України  «Про  внесення   змін  до  деяких  законодавчих  актів  України  щодо  протидії  боулінгу»  від  18  грудня  2018р.  №2657-VIII»,  листа  управління  освіти   і  науки  облдержадміністрації  від  01.02.2019 р.№ 06-24/350-99  «Про  застосування  норм  Закону  України  від  18  грудня  №2657- VIII «Про   внесення   змін  до  деяких  законодавчих  актів  України  щодо  протидії  булінгу»,   Конвенції ООН  Про права дитини, законів України «Про охорону дитинства»,  «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про попередження насильства в сім’ї»   та з метою організації профілактичної роботи в Центрі,  вчасного  і  правильного  реагування  на  прояви  булінгу  в  освітньому  середовищі,  ознайомлення  дітей  з  особливими  освітніми  потребами  з поняттям   булінгу, визначення ознак жертв цькувань і методів  профілактики виникнення та  подолання проявів булінгу в Теребовлянському НРЦ  в  лютому 2019 року проведено Тиждень протидії булінгу.

В  рамках  Тижня  проведено:

  1. 11.02.2019р.  учні 1-5 касів переглянули мультфільм  «Як боротися з булінгом»

       

  1. 11.02. - 12.02.2019р . для виявлення проявів насильства проведено анкетуванняз учнями 5-А, 6-А, 7-А, 8-А, 9 доп.,10-13 класів.

       

3.   12.02.2019р.  проведено  заняття на тему «Ми – проти насильства» з учнями  4-Б,5-Б класів.

       

  1. 13.02.2019р. проведено соціальне  анкетування    з учнями 5-Б, 6-Б, 8-Б класів.

        

 

  1.  13.02.2019р. проведено заняття на тему: «Інтимне селфі в інтернеті – жарт чи небезпечний ризик» для учнів 10-13 класів.

        

 

  1. 14.02.19р.  проведено заняття з елементами тренінгу  на тему: «Стоп булінг»  з учнями 7-А, 8-А кл.

        

  1. 14.02.2019р. для учнів 6-Б, 8-Б класів проведено тренінг на тему: «Булінг в  учнівському середовищі» .

        

  1.   14.02.19р.  надано  корисні правила-поради педагогам щодо розпізнавання ситуацій булінгу  та вчасного і правильного реагування на його прояви .

       

  1. 15.02.2019р . пройшов конкурс-захист малюнків «Булінг. Стоп агресії»  серед   учнів5-13 класів.

       

       

 

 

 

 

 

 

Підчас   Всеукраїнського  тижня  права,  з  метою усвідомлення   дітьми з особливими  освітніми  потребами    питань  міжнародно-правових  стандартів  у  сфері  захисту  прав  людини, поняття  і  сутності  прав  людини,  основних  механізмів  їх  захисту,  виховання  відповідальності   за  свої  дії,  закріплення    знань  вихованців   про  конституційні  права  та  свободи  дитини,  людини  і  громадянина,  запобігання  дискримінації  та  насильства  в  закладі,  формування  навичок  роботи  старшокласників  з  нормативно-правовими  актами  з  10.12.-14.12.2018 року  соціальним педагогом проведено:

 

  • 11.12.2018р.  провела  тренінг   «Знаймо та реалізуймо свої права»  для  учнів 6-Б,  8-Б кл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 12.12.2018р. провела  тренінг-гру   «Закон і ми» для  учнів  6-А, 7-А кл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 13.12.18р.  провела  засідання шкільного парламенту:  зустріч за круглим столом на тему «Закон обов’язковий для всіх».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 14.12.18р.  учнівським  самоврядуванням   проведено конкурс  буклетів    «Всі  люди  народжуються  вільними  і  рівними  у    своїй  гідності  та  правах»  та  рейд-перевірку   класних  куточків  «Мої  права  і  обов’язки».
           
   
 
 
   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформація  про

про  проведені  заходи  з  нагоди  щорічної  акції 

 
   

Соціальний   педагог  Шмигулець  О.М. ТеребовлянськогоНРЦ,з метою приверненняувагиучасників навчально – виховногопроцесу до проблеминасильства у суспільстві та попередженнянегативнихявищ, щоможутьпризвести до насилляабоспровокуватийоговчинення, проводятьсярізноманітні заходи у рамках акції «16 днівпротинасилля». Датипроведенняакції (із 25 листопада  по 10 грудня) є символічними. Вони створюютьсвоєрідний  ланцюжок, поєднуючи заходи протинасильства, боротьбизіСНІДом, рабством та дійщодозахисту прав людинипровела:

  1.   До  Міжнародного  дня  боротьби  з  насильством  щодо  жінок  тренінг «Життя без насильства»  6-Б, 8-Б класи 25.11.2018р.

       

2. Розповсюдила пам’яток-буклетів  «Ні насильству у сім’ї!»  для батьків 25.11.2018р.

       

  1. До Міжнародного дня боротьби зі СНІДом: провела тестування «Що ви знаєте про СНІД» з учнями 7-13 класами 26.11-30.11.2018р.

       

  1. Провела бесіду з елементами арт-терапії  «Абонемент на життя»  з учнівським самоврядуванням  29.11.2018р.

       

  1.  Провели акцію, приурочену Всесвітньому дню боротьби з  ВІЛ/СНІДом «Не дай СНІДу шанс» спільно з учнівським самоврядуванням, взяли участь учні та педагоги Центру 03.12.2018р.

  1. Провела тренінг «Зупинимо СНІД, поки він не зупинив нас»  з учнями 10-13 класів 03.12.2018р.

       

  1. До міжнародного дня людей з обмеженими  можливостями переглянули  мультфільми: «Шнурочки»   з учнями 1-А, 1-В, 2-Г, 3-А, та 5-А класів 03.12.2018р.

       

  1.  Та  «Соловейко з одним Крилом»  з учнями 1-Б, 2-Б, 3-Б, 4-Б, 5-Б класів 03.12.2018р.  

        

  1. До Міжнародного дня боротьби з рабством переглянули відеоролик «Запобігання торгівлі людьми  та експлуатації дитячої праці» з учнями  5-13 класів 04.12. 2018р.

       

  1. Провела годину спілкування на тему «Рівні права – рівні можливості»   з учнями 8-Б класу 05.12.2018р.

 

       

 

  1. Провела заняття з елементами тренінгу «Посієш вчинок – виросте звичка» з учнями 4-Б, 5-Б класи 06.12.2018р.

       

  1. До міжнародного дня боротьби з корупцією провела заняття з елементами тренінгу на тему «Корупція – небезпечне явище» з учнями   10-13 класів 10.12.2018р.

 

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень