Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

середа 01.04

01.04                           7-А клас                  Алгебра

Тема. Контрольна робота.

  1. Які з даних формул задають функцію:

  2. у = х2 + х;         2) у = ;         3) ху = ( х – у)2?

 

  1. Чи є лінійною функція, яку задано формулою:

  2. у = 3х – 7;        2) у = х2 – 5;       3) у = 4?

 

  1. Функцію задано формулою у = -2х + 7. Знайдіть:

  2. значення функції, якщо значення аргументу дорівнює 5;

  3. значення аргументу, якщо значення функції дорівнює 3.

 

  1. Побудуйте графік функції у = 2х – 5. За графіком знайдіть:

  2. значення функції для х = 4;

  3. значення аргументу, якщо у = -3.

 

  1. Функцію задано формулою у = 0,8х – 7,2. Не виконуючи побудови:

  2. знайдіть нулі функції;

  3. Зясуйте, чи проходить графік функції через точку (10; 1).

 

7 – А, українська література                                                 Дата 01.04.2020

Тема. Михайло Стельмах., «Гуси-лебеді летять…». Звичаї, традиції українців. Символ образу гусей-лебедів.

 

Основний зміст уроку

Символічною є сама назва.

*Лебеді, які щороку відлітають на зиму в теплі краї, а потім повертаються, символізують плин життя – пройшов  ще один рік. Вони також означають щасливе дитинство, відродження. Дід Дем'ян: «От і принесли нам лебеді на крилах життя... Весну й життя. Тепер все почне оживати: скресне крига на річках та озерах; розмерзнеться сік у деревах, прокинеться грім у хмарах, а сонце своїми ключами відімкне землю

*3емля – символізує  отчий дім, живу істоту, щедрість, родючість.

*Чоботи – достаток.

*Церква – символ  вічного Бога; спасіння, духовне єднання.

*Хата - символ Всесвіту; рідної землі, тепла, родинного затишку.

*Хліб-сіль – символ  гостинності, добробуту, взаємодопомоги, братерської дружби.

*Страшний суд – символ справедливості, неминучості покарання за скоєне зло; символ рівності перед Богом; символ нового життя та безсмертя.

*Рушник - символ злагоди, любові, подружньої вірності, гостинності, працелюбності.

— Поміркуйте, що символізують слова, якими називає наречений Мар'яну, (княгиня, зірочка - дівочу красу, незгасимість кохання). —Пригадайте, які риси людської вдачі символізує дід Дем'ян? (мудрість, розсудливість, дотепність)

 

Звичаї у творі

а) Прибирання хати до свята.

«Хатина…її бiднiсть скрасили i вишитi рушники,  i  кетяги  калини,  i запашне сiно на покутi, й свят-вечiрнiй стiл. На ньому  зараз  лежать  три хлiбини, грудка солi, височiє стос гречаних млинцiв  i  стоять  з  рiзними пiсними стравами тi святешнi мальованi полумиски, що бажають добрим  людям i здоров'я, i щастя, i червоного цвiту».

б) Оранка,    особливо весняна. Урочисте випроважання плугатарів у поле, а ввечері зустрічали старі й малі.

«Я пам'ятаю, як урочисто проводжали в поле плугатарiв  раннiм  плугом. Коли ж вони повертались увечерi додому, їх стрiчали старi й малi. А яка то була радiсть, коли орач виймав тобi з торби шматок причерствiлого хлiба  i казав, що вiн од зайця. Це був найкращий хлiб мого дитинства!  А  хiба  не святом ставав той день, коли ти сам торкався  до  чепiг  i  проводив  свою першу борозну?»

в)  Виспівування щедрівок, любов до народної пісні.

«Аж ось  на  вулицi обiзвалися  колядники.  Я  перший  вибiгаю  надвiр. Колядники вже пiдiйшли до  хати  -  звiздоноша,  "береза"  й мiхоноша попереду, а "коза" й "дiд" позаду.  I  чого тiльки не виробляють ота "коза" й  вертлявий  "дiд",  лякаючи  дорослих  i дiтей. Та ось задзвонив дзвонар - i всi притихли, з'юрмилися бiля вiкон, покотилися, задзвенiли молодi голоси, проганяючи недолю з вдовиної оселi…»

г)  Зберігання у вузликах різного насіння.

Одразу ж пiсля свят я помiтив, що мати, перед  тим  як  надiти  блузку, пiдперiзується чимсь полотняним, схожим на довжелезну вузьку торбину.

- Мамо, що то ви носите? - здивувався я.

- Це отак я вигрiваю на собi гарбузове насiння.

- Воно захворiло чи як, що треба вигрiвати? - обережно випитую, щоб  не попастись у сильце.

   - Скажеш таке. Це для того виношую,  щоб  у  ньому  ранiше  прокидалося життя i щоб гарбузи були бiльшими. д) святкування Великодня, виготовлення крашанок, вощанок.

«Ось i Великдень зверху  задзвонив  у  всi  дзвони,  а  низом  розстелив веснянки. У церквi вистоювала старiсть, бiля церкви стрiчалися молодiсть i любов, а пiд ними бавилося  наше  дитинство».

- Подумайте, для чого ж автор вводить до твору стільки символів і звичаїв?

Перегорнуто останню сторінку повісті… У ній автор зумів показати культ матері, праці, рідного слова;  відкрив секрети українського родинного виховання.

Матір'ю прищеплюється Михайлику святе ставлення до землі, оранки, сівби, до дерев, насіння. Своїм прикладом вона навчає сина довіряти землі свої болі і радощі і просити, щоб та родила "для всякого". Бачити красу і визнавати владу природи вчить дід Дем'ян: за його словами, лебеді приносять на крилах весну і життя, а сонце скоро відімкне своїми золотими ключами землю. Народною педагогікою сповнена і глибока пошана до українських обрядів, звичаїв і ритуалів. І вишивані рушники, і калина, і трепетна повага до хліба - все це душа народу, його родинна мудра педагогіка, набута віковим досвідом. Тож бережімо ці надбання нашого народу!

 

Домашнє завдання

Скласти усний твір з теми  «Які думки і почуття викликала у мене повість М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять...»; намалювати ілюстрації до твору

 

Хімія  7  клас  01.04

Тема. Масова частка елемента в складній речовині.

Кожна складна речовина (хімічна сполука) утворена кількома елементами. Інформація про кількісний вміст елементів у сполуці часто є важливою для її практичного використання. Наприклад, кращим азотним добривом вважають таке, в якому Нітрогену міститься більше, ніж в інших аналогічних добривах (цей елемент потрібний рослинам).

Кількісний вміст хімічного елемента у сполуці характеризують його асовою часткою. Цю величину позначають латинською літерою  w («дубль- ве»).

Масова частка елемента у сполуці  — це відношення маси елемента до відповідної маси сполуки.

Формули  для  обчислення  масової частки елемента у сполуці: 

Масова частка може бути виражена у частках від одиниці, або у відсотках. Сума масових часток усіх елементів у сполуці дорівнює одиниці або 100%, що потрібно брати до уваги під час перевірки правильності обчислень.

  • Якщо  відомі  маси, але  не  знаємо  формули  речовини:

  • Якщо  знаємо  формулу  речовини:

          

де n – кількість атомів елемента (індекс), Ar – відносна атомна маса елемента; Mr – відносна молекулярна маса речовини

Очевидним є те, що сума масових часток усіх елементів у сполуці становить 1 (або 100 %).

Розглянемо приклад  розв’язування задач, які передбачають обчислення або використання масових часток елементів у сполуках.

https://www.youtube.com/watch?v=sfzIGeV7NKc

 

Завдання:

  1. Що таке масова частка елемента?

  2. У яких одиницях виражається масова частка елемента?

  3. Якщо формула складається з трьох елементів, то яким ще способом можна знайти масову частку третього елемента?

  4. Укажіть формулу за якою можна обчислити масову частку елемента в складній речовині

А

 

В

 

Б

 

Г

 

5. Якій речовині відповідає діаграма

 

А CO2

Б CH3COOH

В C2H5OH

Г CaCO3

6. Яка руда багатша на мідь?

А халькопірит CuFeS2

Б халькозин Cu2S

В куприт Cu2O

Г малахіт (CuOH)2CO3