Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

середа 01.04

Фізика

 

Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало.

Д/з Опрацювати відеоролик  «Відбивання світла»,

Виконати «Лабораторну роботу №6. Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала.»  використовуючи відео «Лаб. роб. №6…»  (можна роздрукувати або написати від руки)

 

Відеоролики і заготовка лаб. роб.  доступні за посиланням:

(копіюєте посилання і вставляєте в адресний рядок)

https://drive.google.com/drive/folders/1Is-8WT2DD6ond3ASZeAMb10ySzXf-R2M?usp=sharing

 

Фізика

Самостійна робота

Всі матеріали для повторення доступні за посиланням

(копіюєте посилання і вставляєте в адресний рядок)

https://drive.google.com/drive/folders/1Ik49y3Agv-GukUj5OY-wBbjZPbatLNhq?usp=sharing

 

Д/з Повторити вивчений матеріал за 16, 18, 30 березня та пройти тест:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeLXisePIegdqdYFNxs1MnEjY_et0q50NJJP3PWWvy2QgbTHg/viewform

 

Конспект уроку

з біології

9-Б клас

01.04.2020 рік

 

Тема. Репродуктивне здоров’я.

  1. Що таке репродуктивне здоров’я?

     Репродуктивне здоров'я - це можливість зачати, виносити і народити здорову дитину. Його збереження - завдання і жінки, і чоловіка, хлопчика та дівчинки. Кожна вагітність повинна бути бажаною, а батьки майбутньої дитини - здоровими.

  1. Від яких чинників залежить репродуктивне здоров’я?

      Стан репродуктивного здоров'я багато в чому визначається способом життя людини, відповідальним ставленням до власного здоров'я, а також рівнем її інформованості з питань репродуктивного здоров'я, можливостей його збереження та реалізації репродуктивних прав.

      Поняття «репродуктивне здоров'я» і «репродуктивні права» нерозривно пов'язані, оскільки право на репродуктивний вибір – це визнання права людини приймати вільні і самостійні рішення про своє репродуктивне здоров'я, в тому числі народження дітей, час та проміжки між їх народженням, в т.ч. право приймати рішення щодо дітонародження без дискримінації, погроз і насильства, а також визнання права на отримання відповідної інформації. Право на репродуктивний вибір, планування сім'ї, охорону репродуктивного та сексуального здоров'я відноситься до основних прав людини.

  Основні зусилля суспільства потрібно спрямувати не на попередження небажаної вагітності та збереження статевого здоров'я, ана реалізацію репродуктивного права, як основного права людини.  Для цього потрібно знати причини через які це право порушується та спрямувати роботу на усунення даних чинників.

До них відносяться наступні

1. Інформаційна необізнаність

    Проблема нестачі інформації як про особливості підліткового організму і статевого життя, так і про заходи запобігання від небажаної вагітності та інфекційних захворювань є, мабуть, основною і першочерговою.

     Тут виникає одвічне питання про те, на чиїх плечах лежить відповідальність за інформування підлітків про делікатні питання статевого дозрівання та статевої гігієни. З одного боку, дитина виховується в сім'ї, яка повинна бути зацікавлена у гармонійному розвитку свого чада і його здоров'я. З іншого боку, у віці 6 – 7 років батьки розділяють виховну функцію з освітньою установою й питання інформування та профілактики раннього статевого життя і її наслідків стають прерогативою школи.

    Насправді все ще гірше: батьки вважають, що немає необхідності розмовляти зі своєю дитиною на ці делікатні і бентежачі теми, що дитина сама про все дізнається так чи інакше у школі чи від подруг. У результаті, поки дорослі люди вирішують і сперечаються щодо того, хто повинен просвітити підлітка з усіх цих питань, самі підлітки заявляють про свою дорослості раннім і небезпечним сексом.

2. Соціальні фактори

       Ще однією важливою причиною можна назвати неблагополучне соціальне та економічне становище дівчинки підлітка. Згідно зі статистичними даними, наведеними різними літературними джерелами, високий показник підліткової вагітності характерний для слабо розвинених і економічно неспроможних країн. Найчастіше, народження дитини стає джерелом доходу для сім'ї за рахунок допомоги.

3. Немає взаєморозуміння в сім'ї

      Є мабуть ще один, дуже важливий момент, на якому хотілося б зупинитися докладніше. Справа в тому, що часто на інтимну близькість дівчинку-підлітка штовхає відсутність емоційної близькості в сім'ї, відсутність відчуття прийняття і любові з боку значущих дорослих.

     Як видно, проблеми збереження репродуктивного здоровя підлітка багатопрофільні, мультидисциплінарні і стосуються не тільки різних аспектів життя людини, але і всіх вікових етапів, через які він проходить.

Англійська

9б

Тема: Навчальний рік.

https://www.youtube.com/watch?v=zZ0W50hDr88

Виконати завдання: Ex.2 p. 10.(read and translate)

https://pidruchnyk.com.ua/979-9klas-nesvit-2017.html

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com

 

01.04.20 р.

Українська мова

Тема. Складносурядне речення.

Вправа

Переписати прислів'я, замість крапок вставляючи пропу­щені сполучники сурядності. До якого розряду належить кожен сполучник?

1.Життя не має ціни, ... воля дорожча за життя. 2.Один засіває поле, ... інший збирає плоди. 3.Коріння навчання гірке, ... плід його солодкий. ... розумне казать, ... зовсім мовчать. 4.Язик має й коняка, ... вона не балака. 5.Собака бреше, ... кінь іде. 6.Слова ласкаві, ... думки лукаві. 7.Вовка в плуг, ... він глядить в луг. 8.Заснула щука, ... зуби не сплять. 9.Журавель в небі, ... ти йому вже ціну встановлюєш.

Домашнє завдання

Добудувати складносурядні речення, додаючи до поданої частини другу. Утворені речення записати. Визначити, до яких розрядів належать вжиті сполучники.

Я люблю читати, і ... . То стискається над улюбленими сторінками серце, то ... . Нічого не замінить мені спілкування з улюбленою книжкою, але ... . Художнє слово полонило мене, проте ... . Я надзвичайно люблю творчість Тараса Шевченка, і... .

 

Трудове навчання

Тема. Захисна маска для обличчя.

Через поширення короновірусу в аптеках та магазинах усе складніше купити маску для обличчяКрім засобу захисту, маски стали ще й модним трендом. Я пропоную вам створити оригінальну маску самостійно. Так ви виглядатимите стильно та захищеноА заодно повторите ручні шви, які ви вивчали на уроках трудового навчання.

Нагадую, що ВООЗ застерігає: використання маски, як єдиного засобу, є недостатнім для захисту. Необхідно дотримуватися правил гігієни рук: часто і ретельно мити руки і в жодному разі не торкатися обличчя, у тому числі і маски.

Такі маски є багаторазовими. Їх можна випрати у звичайній воді з пральним порошком, пропрасувати на максимально високій температурі і знову використовувати.

Інструкційна картка

Пошиття захисної маски

№ з/п

Послідовність виконання операцій

Графічне зображення

1

Необхідні матеріали :

тканина 20*40, резинка, ножиці, голка, нитка, лінійка, простий олівець

 

2

Складаємо тканину навпіл, лицем всередину.

По краях вставляємо резинку.

 

 

3

Прошиваємо швом «вперед голкою», або швом «назад голкою», залишаючи місце для отвору.

 

 

4

Вивертаємо маску і прасуємо.

 

5

Боки, де пришита резинка, призбируємо швом «вперед голкою».

 

6

Ширина маски з призбираних боків повинна бути 7 – 8 сантиметрів.

 

7

Готова маска.

 

 

За цим посиланням ви можете подивитися в ютубі як шиються захисні  маски без швейної машинки.

https://www.youtube.com/watch?v=_pZLEtwD-yM

Домашнє завдання

  1. Пошийте маску згідно інструкційної картки або за відео уроком за посиланням.

  2. Сфотографуйте процес виконання роботи початок та кінцевий результат.

  3. Відправте фотографії на мою електронну адресу steculan@gmail.com

Будьте здорові!