Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

середа 06.05

Хімія 7 клас 06.05

Лабораторний дослід №3: проведення хімічних реакцій.

Обладнання: штатив із пробірками, пробіркотримач, нагрівальний прилад.

Реактиви: розчини лугу, фенолфталеїну, нітратної кислоти, мідного купоросу, крейда, кристалічний амоній хлорид, цукор.

Правила безпеки:

• для дослідів використовуйте невеликі кількості реактивів;

• остерігайтеся потрапляння реактивів на одяг, шкіру, в очі;

• пам’ятайте: холодні й гарячі предмети мають однаковий вигляд;

• нагрівання здійснюйте з використанням спеціальних тримачів;

• дотримуйтесь правила визначення запаху речовин .

Хід роботи

1. Налийте в пробірку близько 1 мл лугу і додайте кілька крапель фенолфталеїну. Які зміни спостерігаєте?

2. Насипте в пробірку шпателем невелику кількість крейди і краплями додавайте розчин кислоти. Що відбувається з осадом?

3. Налийте в пробірку 1-2 мл розчину мідного купоросу та додайте таку саму кількість розчину лугу. Які зміни спостерігаєте?

4. Насипте в пробірку шпателем невелику кількість амоній хлориду і додайте 1-2 мл розчину лугу. Визначте запах речовини в пробірці.

5. У пробірку насипте невелику кількість цукру і нагрівайте. Які зміни ви спостерігаєте на початку нагрівання? А після тривалого нагрівання?

6. Опишіть свої спостереження. За результатами виконаних дослідів зробіть висновки щодо ознак хімічних реакцій. За яких умов відбуваються реакції?

Для перегляду  відеодослідів  перейдіть  за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=G6HwSfnjGfk

Висновок:

Запитання:  

1. Дайте визначення хімічних і фізичних явищ. Чим вони відрізняються?

2. Перелічіть ознаки хімічних реакцій.

3. Які ознаки хімічних реакцій спостерігаються; а) під час горіння багаття; б) під час іржавіння заліза; в) під час скисання їжі?

Виконанні завдання  відправляйте на електронну  пошту ylinda_korolchuk@ukr.net або на viber.

 

Українська мова, 06.05.20р.

Тема. Дієприкметник.

Матеріал для повторення вивченого:

Сьогодні ми  узагальнимо знання про дієприкметник; навчимося робити морфологічний розбір дієприкметника; розвиватимемо логічне мислення, вміння оперувати  лінгвістичними термінами.

Сподіваюся, що кожен виявить глибокі знання, "потроху та помалу зробить користі чимало".

 

Орієнтовні запитання:

·        Що називається дієприкметником?

·        Що спільного у дієприкметника і прикметника?

·        Що називається дієприкметниковим зворотом?

·        Коли дієприкметниковий зворот виділяється комами?

·        Коли дієприкметниковий зворот комами не виділяється?

·        Коли не з дієприкметниками пишеться разом?

·        Коли не з дієприкметниками пишеться окремо?

·        Які суфікси мають дієприкметники активного стану?

А) Морфологічний розбір прикметника і дієслова.

·       Що спільного у дієприкметника з прикметником?

·       Що спільного у дієприкметника з дієсловом?

Б) Підбір спільнокореневих слів родич, родина, родити, родовитий, народжений, родичання, родичівство…

         Є достатні підстави вважати, що всі наведені слова та багато інших, похідних від них, мають безпосереднє відношення до давнього язичеського бога Рода. Род, за віруванням наших предків, управляв небом, грозою, хмарами, і від нього начебто залежав урожай хліборобів (недарма слово «урод» в східнослов’янських мовах має значення «урожай»).

         З іменем Рода вчені пов’язують і назву стародавнього міста Роднян.ч. – Родень).

В) Фразеологізм   Ні роду ні племені - абсолютно одинокий.

Синоніми: ні роду ні плоду;  ні кола ні двора.

Одного роду, одного плоду - хтось дуже схожий на когось зовнішністю, звичками та ін.

 

Вправи для виконання:

  1. У поданому тексті знайдіть і підкресліть дієприкметники.

Іван Піддубний, родом з Красенівки Чорнобаївського району, за свою кар’єру так  ні разу і не був покладений на лопатки.

Він став першим радянським спортсменом, який відвідав Сполучені Штати. Виступи в Нью-Йорку принесли славу. Піддубному був присвоєний титул чемпіона Америки. Лукаві організатори, прагнучи зберегти українського силача, уклали контракт так, що зароблені гроші із банку міг отримати лише громадянин США. Але Іван не спокусився на півмільйона доларів і повернувся на Батьківщину без долара в кишені.

Завойовані на чемпіонатах медалі (а важили вони два пуди) зберігав у спеціальній скрині. У паспорті Піддубним власноруч була перекреслена національність «русский» і написано «українець». Похований І.Піддубний у Єйську Краснодарського краю Російської Федерації,де жив останні роки у великій скруті.

 

2. Підкресліть дієприкметникові звороти, розставте розділові знаки.

1. Загартований важкою працею на полі Іван з дитинства був міцним хлопцем.

2. Боїв проведених Піддубним було більше двох тисяч.

3. Він жодного разу не поборений на борцівський килим виходив до сімдесяти років.

4. Антропометричні дані зафіксовані медичною комісією у 1900 році борець мав такі: вага- 118 кг, зріст-184 см, об’єм шиї- 60 см, об’єм грудей-137см, обхват біцепса- 44 см.

Для порівняння параметри Василя Вірастюка володаря звання «Найсильніша людина світу -2004р., 2007р.»: вага -145кг, зріст- 191см, об’єм шиї - 49см, об’єм грудей - 142см, об’єм біцепса- 49см. Але і важить Вірастюк на 27 кг більше.

 

3.   Визначити суфікси у словосполученнях.

несформований організм, питання досі не з’ясовані, твір не написаний, недомальована картина, не вигадана, а правдива історія.

 

         Рубрику «Вчимося культури мови» (запам’ятати)

Неправильно                                        Правильно

 

змарнівший                                        змарнілий

 

прогнивший                                       прогнилий

 

постарівший                                       постарілий

 

зробивший                                         той, що зробив

 

написавший                                       той, що написав

 

4. Зробити синтаксичний розбір речення (розділові знаки розставити самостійно). Розібрати дієприкметник за схемою.

Стоять налиті сонцем дні.

 Налиті - дієприкм., налитий, пасив., док.вид, мин.ч.,множ.,Н.в.,означ.

 

1. Загартований важкою працею на полі Іван з дитинства був міцним хлопцем.

2. Боїв проведених Піддубним було більше двох тисяч.

3. Він жодного разу не поборений на борцівський килим виходив до сімдесяти років

 

Домашнє завдання:

Випишіть із наведених речень дієприкметники. Визначте їх вид, стан, час і синтаксичну роль.

1. Дрібні хатки під солом'яними дахами залишалися позаду, їх змінили кам'яні будинки, криті гонтою і бляхою, муроване передмістя тіснішало, стискалося... 2. Чужинці загомоніли, захоплені сміливими словами незнайомого...

 

7 -  б , українська література                          Дата 06.05.2020

Тема.  Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».  Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.

 

 

Основний зміст уроку

Текст «Русалоньки із 7-В,  або Прокляття роду Кулаківських» за посиланням

https://www.rulit.me/books/rusalonka-iz-7-v-abo-proklyattya-rodu-kulakivskih-read-303371-1.html 

 

Скорочений текст «Русалоньки із 7-В,  або Прокляття роду Кулаківських» за посиланням

https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=13544

 

Ілюстрована аудіокнига Марини Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських" за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=Xgb8CzDBBmo

 

       У душі кожної людини завжди живуть дві несумісні речі — добро і зло. Хто з них переможе, такою і буде людина. Дуже важливо, щоб душі більшості з нас були чистими, щедрими, щоб зло не мало змоги оселитися там і перемогти. Інакше наша планета перетвориться на розсадник злої сили, здатної загубити увесь всесвіт.                                   

      Коли людина дорослішає, вона зустрічається віч-на-віч з несправедливістю, заздрістю, злістю. Спочатку вона розгублюється, бо її вчили змалечку, що підступність та підлість завжди будуть покарані, що злість тільки знищує душу людини, що заздрість взагалі погана риса. І що ж тоді залишається робити цій людині, яка уперше зіткнулася зі злом? Отоді вона вже повинна сама вирішити, чи їй пристати до сил зла, чи залишитися вірною принципам добра, яким вчили її ще змалечку.

       Щоб змінити світ, щоб нарешті добро перемогло зло, потрібно змінити спочатку свій світогляд, світогляд своїх близьких, друзів — навчитися робити добро. Якщо кожен з нас стане добрим "чарівником", навчить цьому тих, кого любить, то тоді неодмінно добро буде переможцем у нелегкій боротьбі, яка ведеться з початку створення світу. Отже, вчімося добру, вчімося його робити для інших людей і чекатимемо, коли воно запанує на Землі як повноправний її володар.

- До кожного з героїв підібрано влучний вислів, який  чітко характеризує негативні прояви, яких треба було позбутися.

                   Гордій                                                              Вадим

Прокляття прокляттям,                                           На чужому нещасті 

а характер характером                                           щастя не  побудуєш

                   Фрол                                                                Франя

Один раз в рік і рушниця стріляє                Вік з нелюбом проживала

                   Яків                                                                 Васюня

У нього взимку снігу не випросиш             Сам себе наказав  - 30 років ховався

                   Іван                                                                 Катерина

          Загинув молодим                                          Одна добра душа

                   Толик                                                          Батько Вадима

Перекотиполем життя прожив                    Поїхав шукати легкого карбованця

Бесіда

- Який гріх став поштовхом для сімейного прокляття?

- Чи справді можливе таке прокляття, чи можна пояснити такі події чимось іншим?

- Яку роль відіграли коралі в цій історії?

- Як, на вашу думку, впливає характер людини на майбутнє нащадків?

- Як ви можете пояснити слово «людина»?

- Якими характерними якостями повинна бути наділена справжня Людина?

 

Домашнє завдання.

  1. Читати й аналізувати повість – казку Марини Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських"

 

(Питання надсилати у Viberгрупу класу, або на ел.адресу galjysik@inbox.ru)