Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

середа 06.05

Ритміка  6а  клас 06.05

Сприймання та відтворення музичних творів

  1. Розминка. https://www.youtube.com/watch?v=ju8W_SX_wy4

  2. Артикуляційні  вправи https://www.youtube.com/watch?v=2M0I-CX1BpM

  3. Дихальні  вправи https://www.youtube.com/watch?v=grQW5OvwARw

  4. Пальчикова гімнастика https://www.youtube.com/watch?v=E30tSqnTZjs&t=32s

  5. Сприймання та відтворення музичних творів

Перегляньте жестову  пісню «Україна  це  ти». За можливості  відтворіть її  за  допомогою  жестів. https://www.youtube.com/watch?v=LR4eTM9IbiE

Конспект уроку

з біології

6-А клас

06.05.2020 рік

Тема. Суцвіття.

   Усі ви бачили такі рослини як: бузок, чорнобривці, айстри, ромашки. На стеблі таких рослин розвивається не одна квітка, а багато дрібних, які зібрані у групи. Групу квіток, розміщених на стеблі рослини у певному порядку, називають суцвіттям. Суцвіття можуть складатися з кількох квіток, як у вишні, конвалії, сливи, або об’єднувати багато квіток. Наприклад, у соняшника в суцвітті велика кількість квіток. Квітки в суцвітті дрібні за   розмірами. Комах вони приваблюють саме великою кількістю та ароматом.

     Невизначені суцвіття характеризуються тим, що їхні квітки розпускаються на осі знизу догори. Головна вісь суцвіття довго не припиняє росту і зацвітає останньою. Ці суцвіття можуть бути простими і складними.

    Прості суцвіття мають нерозгалужену квіткову вісь, на якій розміщуються квітки. До них належать китиця, колос, початок, щиток, зонтик, кошик, головка:

• китиця — на видовженій головній осі сидять на квітконіжках окремі квітки (конвалія, чермха, люцерна, біла акація);

• колос — на видовженій головній осі розмішені сидячі квітки без квітконіжок (подорожник, вербена, орхідеї),

• початок — колос із товстою, м’ясистою віссю (лепеха, жіноче суцвіття кукурудзи — качан);

• щиток простий — це суцвіття, в якого нижні квітконіжки довші, ніж верхні, і квітки розміщуються майже на одній висоті (яблуня, груша, глід);

• зонтик простий — головна вісь вкорочена, квітконіжки всіх квіток начебто виходять з її верхівки і мають майже однакову довжину; тому квітки розміщуються майже на одній висоті, утворюючи купол (первоцвіт, вишня, цибуля);

• кошик — суцвіття з розширеною блюдце-подібною віссю, на яких розміщуються квітки без квітконіжок. Зовні кошик вкритий обгорткою з верхівкових листків (соняшник, кульбаба, айстра, волошка);

• головка — головна вісь потовщена і вкорочена, на ній тісно скупчені квітки на коротких квітконіжках або без них (конюшина, миколайчики).

    Складні суцвіття характеризуються тим, що головна вісь у них галузиться. Це волоть (складна китиця), складний колос, складний щиток, складний зонтик і сережка:

• волоть — головна вісь на різній висоті дає відгалуження, які, в свою чергу, можуть також галузитись, утворюючи китиці, колоски або інші суцвіття (просо, рис, овес, тонконіг, бузок, виноград, полин);

 

• складний колос — на головній осі колосоподібно розташовані колоски (пшениця, жито, ячмінь, житняк);

• складний щиток має головну вісь, яка галузиться за типом простого щитка (горобина, бузина, калина);

• складний зонтик — бічні осі розгалужуються за типом простого зонтика, але закінчуються розгалуження не окремими квітками, а простими зонтиками (морква, кріп, борщівник);

     Визначеними називаються такі суцвіття, в яких головна вісь закінчується квіткою, а ріст продовжує верхній бічний або бічні пагони, які, в свою чергу, так само продовжують свій ріст (росичка, гладіолус, синяк, медунка, гвоздика, молочай).

 

 

  1. Кошик.

  2. Складний колос.

  3. Зонтик.

  4. Китиця.

  5. Щиток.

  6. Простий колос.

  7. Головка.

  8. Складний зонтик.

  9. Початок.

  10. Волоть.

  11. Завійка.

 

Що таке суцвіття?

На які типи поділяють суцвіття?

У чому полягає значення суцвіть?

6– А, укр.мова                                           Дата 06.05. 2020

Тема. Основні спосби словотворення

 

Основний зміст уроку

 

Словозміна — це утворення різних форм того самого слова: школа, школи, школі, школою, у школі. Форми слів різняться між собою лише граматичним значенням.

Словотворення — це утворення від наявних у мові нових слів. Наприклад: школа — шкільний (пов'язаний із навчальним процесом у школі або належний школі); школа — школяр (учень школи); школяр — школярський (властивий школярам).

Творення нових слів від тих, які в мові вже існують, є найважливішим засобом збагачення словникового складу мови.

Завдання 1. Згрупуйте слова у дві колонки: у першу – спільнокореневі, а у другу – різні форми одного й того самого слова.

Ріка, ріками, ліс, рік, лісовий, лісник, на ріці, рікою, підлісок, лісок, року, перелісок, ріку, ріки, праліс, узлісся.

В українській мові виділяються морфологічні і неморфологічні способи творення слів.

Морфологічний спосіб творення слів — основний. До нього належать такі типи творення: суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний і складання основ та слів.

1. Префіксальний спосіб — це утворення нового слова додаванням до твірної основи префікса.

2. Суфіксальний спосіб — це утворення нового слова додаванням до твірної основи суфікса.

3. Суфіксально-префіксальний спосіб — утворення нового слова додаванням до твірної основи префікса і суфікса.

4. Безафіксний спосіб — утворення нового слова від твірної основи без додавання префіксів і суфіксів.

5. Основоскладання — такий спосіб утворення слів, при якому дві і більше основ об’єднуються в одне слово.

6. Якщо складаються усічені основи, то утворюються складноскорочені слова (абревіатури) різних типів: мінздрав, ДАІ.

 

Завдання 2. Випишіть з висловів усної народної творчості слова, утворені різними способами, у відповідні колонки таблиці. Розберіть ці слова за будовою.

Як вересніє, то й дощик сіє. У жовтні виореш мілко, навесні посієш рідко, то вродиться дідько. Вересень пахне яблучками, а жовтень капусткою. Листопадовий день, що заячий хвіст. У листопаді сонечка, як у старої бабці чепуріння. Сніг на Покрову – щастя молодим.

 

префіксальний

префіксально-суфіксальний

суфіксальний

складання основ

перехід слів з однієї частини мови в іншу

Виореш

Посієш

 

Вродиться

Дощик

Яблучками

Капусткою

Заячий

Сонечка

Бабці

Чепуріння

Листопад

Навесні

Молодим

 

Домашнє завдання

 

Утворити від поданих слів  нові слова безафіксним  способом.

Зелений, виходити, далекий, лютий, юний, синій, бігати, співати.

 

 

 (Виконане завдання надсилати на  ел. пошту   Ivannashengera@gmail.com  )

 

6 – А, українська література                                               Дата 06.05.2020

Тема. РЗМ. Образ найдорожчої людини - мами

 

Основний зміст уроку

 

Ознайомлення із віршем «Писанки» із збірки «Дивосвіт». Виразне читання поезії.   

 mala.storinka.org/писанки-iгор-калинець.html

Короткий вірш Ігоря Калинця “Писанки” весь пронизаний сонцем, весною, перед днем свята Великодня. В цей час матері в українських оселях розписують і фарбують яйця.

Виводить мама дивним писачком

По білому яйці воскові взори.

З давніх-давен писанкарки черпали натхнення для своїх узорів зі світу природи, зображуючи квіти, листя, рослини. Такі символи пояснювали оновлення природи, оновлення життя навколишнього світу:

То вже вона, як дивовижний світ,

То вже дзвенить, як згусток сонця,

Буяють буйно квіти у росі,

Олені бродять в березневім сонці.

На писанках зображають також богиню Берегиню – символ життя і родючості. Ліричному героєві вірша писанки нагадують дитинство, родинний затишок. Він з ранніх літ бачив, як ненька створювала писанкові дива, розкладала їх по мисочках. І ті писанки, як маленькі яскраві сонечка, ввійшли в життя ліричного героя назавжди. Тож щоразу в переддень свята Великодня він подорожує у світ свого дитинства, у світ маминої любові:

І я поплив у світ дитячих мрій

На білі колискові оболоні…

Котились писанками ізгори

Ясні сонця у мамині долоні.

Зразок твору

План

  1. Найрідніша, найближча - мама.

  2. Найбільша цінність у світі

  3. Любов матері

Ви не перестанете бути дитиною, поки у вас є мама. С. Джейет

 

Мама - це найвірніший друг і помічник до кінця вашого життя. Тільки мама розуміє і співпереживає вам так, як уміє тільки вона. Любов мами - вічний промінь, який ніколи не втратить своєї сили навіть у самій непрохідною темряві. Кожна мати відчуває неймовірну ніжність і трепет до своєї дитини, який не згасає з роками.

Про мою маму можна розповісти дуже багато. Вона наша берегиня і оберіг від усього поганого. У моєї мами чудова посмішка. Коли мама посміхається, мені здається, що ніяких проблем у світі ніколи не було, і що весь сенс життя лише в її прекрасній усмішці. У неї ясні очі і дуже красиві риси обличчя. Волосся завжди доглянуте і укладене в акуратну зачіску. У моєї мами самі ласкаві руки, які вміють створювати самі незвичайні речі.

Доброта моєї мами безмежна. Навіть, коли вона злиться, вона ніколи не кричить і не лається. Ми з мамою найкращі подруги. Я можу поділитися з нею будь-яким секретом і попросити ради з питання, на яке я не можу знайти відповідь. Вона дуже доброзичлива і завжди знаходить спільну мову з усіма людьми. Мама ніколи не відмовить у допомозі, оскільки вона дуже турботлива і співчутлива. Їй чужі грубість і зарозумілість. Вона завжди привітна і мила.

Домашнє завдання

  1. Написати твір про маму

 

 (Виконане завдання надсилати на  ел. пошту   Ivannashengera@gmail.com