Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

середа 18.03

18.03.
Українська мова
Тема. Виконання  вправ на  побудову складних  речень.
ЗАВДАННЯ:
  1. Побудуйте  складне  речення із двох  простих. Не забувайте про  розділові знаки.
Наприклад:
Спустився вечір. Одразу похолоднішало.
Спустився вечір, та  одразу похолоднішало.
 
  • Весело щебетали в гаях пташки. Над квітами кружляли різнобарвні метелики.
  • Довкола  усе більше темніло. Вітер все дужчав.
  • Спустився вечір. Одразу похолоднішало.
 
  1. Розставити  розділові знаки, підкреслити підмети та присудки.
  • Настав теплий ранок дихає свіжістю земля.
  • У  лісі сльозяться крихітні струмки розквітає кожна квітка.
  • За селом починався гай і вузенька стежка вела через нього.
  • Пташка  літає  високо а людина ходить тільки по землі.
 
  1. Узгодити  слова в  реченнях.
Наприклад:
Миттєво між хмарами з’явилося яскраве сонце, роса на траві заграв різнобарвним кольором.
Миттєво між хмарами з’явилося яскраве сонце, роси на травах заграли різнобарвними кольорами.
  • Ще ранок дихає прохолодою, від спокійних сну підводиться трави.
  • Ввечері на небі спалахують міріади зірок, а на море стеляться місячна доріжки.
 
 
 
 
Математика
Тема. Виконання  завдань,  на  дії різного ступеня
Завдання:
  1. Повторити таблицю  множення числа 2 та 3.
  2. Обчислити   вираз  з  буквами.
в-(269+а 3),  якщо в=937, а=132,
то
  1. Записати вирази та обчисли їх значення.
Наприклад: Число 425 зменшити на добуток чисел 3 і 9.
                                425-3●9= 425-27=398 _425
                                                                                         _27
            398
Від числа 824 відняти суму чисел 349 і 178.
До добутку чисел 23 і 8 додати 424.
До  числа 534 додати  добуток чисел 82 і 3.
 
Природознавство
Тема. Тварини півночі та півдня України
Новий матеріал
Тваринний світ півночі України 
    На півночі України, у зоні мішаних лісів водяться травоїдні звірі: зубри, лосі, олені, сарни (козулі), зайці. Хижі — вовки, лисиці, рисі, тхори, куниці. Всеїдні: свині, борсуки, вивірки, їжаки. Біля лісових водойм селяться бобри, видри, ондатри.
   Більшість птахів прилітає навесні: солов'ї, зозулі, шпаки, мухоловки, вивільги, лелеки, журавлі, кулики, лебеді, сойка. Постійними мешканцями зони мішаних лісів є орябки, глухарі, тетеруки, сови, дятли.
  З плазунів живуть гадюки, вужі та ящірки. У водоймах багато жаб, тритонів. Річки й озера багаті на рибу (понад 30 видів): щука, карась, лящ, чехоня, річковий вугор та ін. У лісовій підстилці, під корою дерев, на рослинах живе багато комах.
  Серед комах багато жалячих кровосисних й паразитичних (ґедзі, комарі), шкідників лісу.
 
Тваринний світ півдня України 
    На півдні України, у степовій зоні бідніший тваринний світ, ніж у лісі. Майже всі тварини набули жовто-сірого забарвлення, яке робить їх менш помітними серед пожовклої трави.
   Більшість тварин живе в норах. Це гризуни: бабаки, ховрахи, хом'яки, миші, тушканчики. Добре розвинутими передніми зубами вони гризуть рослини. Риють нори лисиці, тхори, борсуки. Для звірів нори є схованкою під час небезпеки й несприятливої погоди, місцем народження малят. А для деяких з них — місцем зимового сну або сплячки, накопичення запасу кормів. У норах дрібних звірів селяться плазуни, зокрема гадюка степова, черепаха степова, ящірка прудка.
   Завдяки вмінню швидко бігати від ворогів рятуються рідкісні степові птахи — дрофа, стрепет. З ранньої весни в степах чути спів жайворонка степового. Подає голос і перепілка. Походжає рідкісний птах — журавель степовий. Високо в небі літають хижі птахи: орел степовий, кібчик, лунь степовий, боривітер. Вони полюють на гризунів і дрібних птахів.
У степах безліч комах: метеликів, жуків, сарани, коників.
 
Завдання
Віднайти зображення тварин у інтернеті,  запам’ятати їх назви.
 
 
17.03.
Літературне читання
Тема. Василь Сухомлинський «Білка і Добра Людина», «Як білочка дятла врятувала»
ПРОЧИТАЙТЕ
           БІЛКА І ДОБРА ЛЮДИНА
 
          Ішла собі лісом Добра Людина. Дивилася на трави й квіти ласкавими очима. Не наступила на квіти, бо помітила їх. Ось підійшла Добра Людина до високої сосни. Побачила білочку. 
      Білочка стрибала по гілках, а за нею гнався якийсь рудий звірок. Добра Людина впізнала куницю. Це лютий білоччин ворог. Ось-ось куниця наздожене білку й розірве своїми лютими пазурями. З жалем і болем у серці глянула Добра Людина на бідолаху. 
      Побачила білочка очі Доброї Людини, плигнула з дерева й сіла їй на плече. А зла куниця втекла в темний ліс.
     Погладила Добра Людина білочку та й сказала:
— Стрибай собі до свого дупла.
    Глянула білочка вдячно Добрій Людині у вічі й пострибала додому.
Дітки давно вже чекали її. Вона й розповіла їм про Добру Людину.
 
ЯК БІЛОЧКА ДЯТЛА ВРЯТУВАЛА
        Серед зими потепліло, пішов дощ, а потім знову замерзло. Вкрилися льодом дерева, зледеніли шишки на ялинках.
    Немає чого їсти дятлові: стукає об лід, а до кори не достукається. Б’є дзьобом шишку, а зернятка не вилущуються.
    Сів дятел на ялині й плаче. Падають гарячі сльози на сніг, замерзають.
    Дивиться білка з дупла — дятел плаче. Стриб, стриб, прибігла до дятла.
—    Чого це ти, дятле, плачеш?
—    Немає чого їсти, білочко.
    Жаль стало білочці дятла. Винесла вона з дупла велику ялинкову шишку. Поклала між стовбуром і гілкою. Сів дятел біля шишки та й ну її молотити дзьобом.
А білочка сидить біля дупла й радіє. І білченята в дуплі радіють. І сонечко в небі радіє.
 
 
 
ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ:
І.Обери правильну відповідь
1.За білочкою гналася:
  • лисиця,
  • куниця,
  • вовчиця.
     
2. Чому Добра Людина  не наступила на квіти у лісі?
                -  бо хотіла їх зірвати,
                -  бо лінувалась нахилитись,
                -  бо помітила їх.
 
3. Дятел заплакав тому, що …
               - заблукав,
               - немав що їсти,
               - замерз.
 
4. До цих двох оповідань вибери влучне прислів’я
                        - Добре роби - добре й буде.
  • Як дбаєш, так і маєш.
  • Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.
 
ІІ. Встпановіть відповідність
  1. Де відбувалися події у оповіданнях
                                                                                                                         біля розлогого дуба,
      «Білка і Добра Людина»                                  біля високої сосни,
«Як білочка дятла Врятувала»                              біля зледенілої ялини,
                                                                                      біля стрункої берізки.
 
  1. З’єднай частини речень.
                            Куниця                       очі Доброї Людини.
      Добра Людина                       лютий білчин ворог.
 Білочка побачила                        з жалем і болем у серці глянула на білочку.
 
 
Математика
Тема. Множення на 3. Види ліній. Пряма. Креслення відрізків.
Завдання:
  1. Повторити таблицю множення числа 3.
  2. Обчислити приклади.
    x 222         x 314         x 132         x 201
          3                2               3               4 
     
  3. Розв’язати задачу.
     
 За три дні художню виставку відвідало 696 осіб.  Першого дня відвідало 132 особи, другого - у 3 рази більше. А третього дня-решту.  Скільки осіб  відвідало виставку  третього дня?
 
  1. Накреслити три відрізки:
    Перший – 1 дм;
    другий – на 3см коротший від першого;
    третій – на 6см довший за другий.
 
 
 
Українська  мова
Тема.  Складне речення. Побудова речень за схемою.
Новий  матеріал:
Складні  речення – це такі  речення, що мають дві (і більше) граматичних основ ( підмет і присудок).
Наприклад:
Зачахла волога земля, бруньки набубнявіли, дерева взялися прозеленню.
Одна частина  складного  речення від  на  письмі відділяється від  іншої комою (,)
Наприклад:
Хмари розійшлися, на небі  засяяли  зорі,  визирнув рогатий  місяць.
Скласти складне речення  за  схемою означає вставити  слова на місці пропусків.
Наприклад:
Софійка   …  … ,  Грицько   …  …,  а   Бровчик  …  …  .
 Софійка  ловить метеликів,  Грицько грається м’ячем,  а  Бровчик  винюхує  квіти.                   
 
Завдання:
  1. З’єднати ліву і праву частини та утворити прислів’я. підкреслити  підмети  та  присудки.
Дітки  плачуть,                           той багато знає.
Хто багато читає,                     а зима з’їдає.
Як  голова  сивіє,                         а у матері серце болить.
Літо  збирає,                              то  чоловік  мудрує.
  1. Склади речення за  малюнком  та  схемою.
   Оленка   …  …  … ,  а Марічка  з   Лесею    …  …  .
 
 

Основи здоров’я .

4-В клас

Безпека пасажирів під час знаходження у метрополітені

З метою забезпечення вашої особистої безпеки та безпеки інших пасажирів під час користування метрополітеном, пропонуємо дотримуватись наступних рекомендацій:

1. Зважаючи на те, що колії метрополітену перебувають під високою напругою, забороняється спускатись на колії та ходити по  коліях.

В разі падіння на колію метрополітену, ні в якому разі не підходьте до платформи, не намагайтеся самостійно вибратися з небезпечного місця. Необхідно відійти по колії на місце у торці станції з боку відправлення поїздів, під електричним годинником. В разі відсутності в цей час на платформі чергового по станції, необхідно через пасажирів викликати його, або будь-кого з працівників метрополітену.

У випадку падіння особистих речей на колію, не намагайтесь дістати їх, а зверніться до чергового по станції.

2. Перебуваючи у метрополітені з дітьми, уважно пильнуйте за ними. Не дозволяйте дітям бігати по платформі. Дітей дошкільного віку потрібно тримати за руку, а зовсім маленьких – на руках.

Забороняється перевозити на ескалаторах дітей у легких складальних колясках.

З метою недопущення травмування дітей під час користування ескалатором, не дозволяйте їм:

  • самостійно переміщатися по ескалатору;

  • сідати на його східці, триматися руками за східці, або просовувати пальці між суміжними східцями та між східцями і нерухомою частиною балюстради;

  • наступати на обмежувальну лінію, нанесену на бокових краях східців;

  • торкатися нерухомих частин балюстради та підкладати пальці під поручень;

  • притискати взуття до нерухомої частини балюстради та до суміжних сходин.

Привчайте дітей дотримуватися Правил користування метрополітеном!
 

3. Перебуваючи на ескалаторах та у вагонах електропоїздів, будьте уважними та обережними. Щоб не впасти, обов’язково тримайтеся за поручень.

Ескалатор ― транспортний пристрій неперервної дії, користування яким пов'язане з підвищеною небезпекою. Перебуваючи на ескалаторі, необхідно:

  • стояти праворуч, обличчям у напрямку руху;

  • по можливості на спуск необхідно проходити з лівого боку, тримаючись за поручень;

  • не затримуватись при сходженні з ескалатора;

  • тримати малолітніх дітей за руку або на руках і слідкувати за тим, щоб вони не притулялись до нерухомих частин ескалатора;

  • заздалегіть підіймати багаж та поли довгого одягу перед виходом з ескалатора та перед входом на нього;

  • бути уважними при проході гребінки на виході з ескалатора; 

Забороняється:

  • ставити речі на поручні ескалатора;

  • доторкатися до нерухомих частин балюстради;

  • заступати за жовту обмежувальну лінію, нанесену на східці;

  • перевозити багаж на візках та дітей у колясках;

  • бігти по ескалатору;

  • заважати проходу пасажирів по лівій стороні ескалатора на спуск та затримуватися при виході з ескалатора;

  • псувати обладнання ескалатора;

  • відволікати чергового біля ескалатора;

  • користуватися кнопками або ручками "Стоп" (миттєвої зупинки ескалатора) без екстреної потреби;

  • перебувати на ескалаторі у нетверезому стані;

  • кидати на балюстраду будь-які предмети.

Пам'ятайте! Ескалатори є достатньо швидкісними машинами з металевими сходинками. Не дивлячись на те, що краї сходинок часто оснащені пластиковими накладками, падіння на ескалаторне полотно при його русі, також як і затягування одягу, може призвести до дуже серйозних травм. Будь-ласка, виконуйте вищенаведені правила і будьте уважні.

 

Якщо Вам важко користуватися метрополітеном, зверніться за допомогою до чергового персоналу на контрольному пункті.

4. Забороняється заходити на станції метро у нетверезому стані, тому що користування метрополітеном пов’язане з підвищеною небезпекою.

5. Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення» та Правил користування метрополітеном, курити на станціях, ескалаторах та у вагонах електропоїздів заборонено!

6. При виявленні ознак пожежі (запаху горілого, диму, вогню, іскріння електрообладнання тощо) чи  інших надзвичайних ситуацій, а також порушень громадського порядку, негайно повідомте про це працівників метрополітену:

  • на станції – чергового по станції по переговорному пристрою «пасажир – оператор», розташованому біля ескалатора або на платформі станції, контролера, касира чи співробітника міліції;

  • у вагоні поїзда – машиніста поїзда по переговорному пристрою «пасажир – машиніст», розташованому у салоні вагона, вказавши номер вагона, зазначений над переговорним пристроєм.

При виникненні пожежі на станції метрополітену необхідно дотримуватися такого порядку дій:

  • уважно слухати повідомлення по гучномовному оповіщенню та терміново залишити станцію шляхами, вказаними працівниками метрополітену;

  • зберігати спокій;

  • не створювати натовпу;

  • допомагати дітям, жінкам та особам літнього віку.

При виникненні пожежі у вагоні поїзда, що рухається, необхідно:

  • негайно повідомити про це машиніста поїзда по переговорному пристрою «пасажир – машиніст», розташованому у салоні вагона, вказавши номер вагона, зазначений над переговорним пристроєм;

  • зберігати спокій;

  • уважно слухати повідомлення машиніста.

При виникненні пожежі у вагоні поїзда метрополітену, що зупинився на перегоні між станціями, необхідно:

  • уважно слухати оголошення машиніста;

  • по його команді, через відчинені двері, залишити вагони;

  • не панікувати;

  • зберігати спокій та допомагати залишити вагон жінкам, дітям, людям з інвалідністю та особам літнього віку.

При евакуації з вагонів не беріть з собою громіздкі речі.

Рухатися по тунелю потрібно уважно та обережно у напрямку, вказаному машиністом, дотримуючись правої сторони тунелю в напрямку станції, до якої рухався поїзд, або лівої сторони тунелю при евакуації на станцію, від якої рухався поїзд. Під час проходження тунелем, забороняється заходити в бокові притунельні виробки та переходи.

7. В разі виявлення на території метрополітену предметів, що викликають підозру, просимо дотримуватися такої послідовності дій.

При виявленні підозрілих предметів на станції, негайно повідомте співробітників міліції або чергового по станції метрополітену. Категорично забороняється до прибуття фахівців вибухово-технічної служби самостійно оглядати підозрілий предмет, вилучати чи знешкоджувати його. Уважно слухайте повідомлення і, в разі необхідності, терміново залиште станцію шляхами, визначеними оперативним персоналом. Зберігайте спокій, не створюйте натовпу, допомагайте дітям, жінкам та людям похилого віку.

Якщо предмет виявлено у вагоні, повідомте машиніста поїзда по переговорному пристрою «пасажир-машиніст», розташованому у салоні вагона, вказавши номер вагона, зазначений над переговорним пристроєм.

Тема: Дикі та свійські тварини.

You know many animals. And today we will create (make) a great scheme, map.

  • Look at the blackboard. We can see one word ANIMALS, but we will have big map with many different words if our work is fine.

  • Are you ready?

  • Please, answer my questions.

  • What animals can fly? (birds)

  • What birds do you know? (dove, penguin, hen, chicken, goose, duck, flamingo, pea-cock)

  • Yes, you are clever pupils!

  • What animals can swim? And they live in water. (fishes)

  • What fishes do you know? (shark)

  • Yes, you are right!

 

  • What kind of animals do you know? (_________________)

  • I think that we can write 4 kinds of animals. Birds, fishes, wild and domestic.

  • Do you agree with me?

 

  • Ok, let’s speak about wild and domestic animals.

 

  • What it this «wild animals»?

  • What wild animals do you know? (називають тварин)

  • What it this «domestic animals»?

  • What domestic animals do you know? (називають тварин)

 

  • Where do wild and domestic animals live?

 


  •