Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

середа 18.03

Конспект уроку

з біології.

6-А клас

18.03.2020 року.

Тема. Різноманітність коренів. Видозміни коренів.

 

  1. Які є види коренів?

Головний корінь глибоко проникає у грунт і надійно втримує надземну частину рослини. Він завжди один.

 Додаткові корені утворюються на будь-якій частині рослини (на стеблі, листках), але не на головному корені.

Завдяки галуженню від головного та додаткових коренів послідовно відходять бічні корені першого, другого, третього і т. д. порядків.

  1. Які  є видозміни кореня?

Видозміни кореня:

  • Коренеплід (морква, редиска, петрушка, буряк);

  • Бульбокорені (жоржина, шпинат, любка дволиста);

  • Дихальні корені (мангрові дерева, болотяний кипарис);

  • Опорні корені (бразильські пальми, панданус);

  • Корені-присоски ( повитиця, омела).

 

 

ПЕРЕВІРТЕ ЗДОБУТІ ЗНАННЯ

 

Виберіть одну правильну відповідь

 

1. Позначте рослину, у якої стрижнева коренева система: а) пшениця; б) кукурудза; в) цибуля; г) кульбаба.

 

2. Позначте видозміну кореня в буряка, моркви, редьки: а) бульбокорені;

 

Б) коренеплоди; в) опорні корені; г) дихальні корені.

 

3. Позначте видозміну кореня в тропічних орхідей: а) опорні корені; б) повітряні корені; в) коренеплоди; г) бульбокорені.

 

6а, українська література                                    Дата 18.03.2020

Тема: Володимир Винниченко. "Федько-халамидник". Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками.

 

Основний зміст уроку

 

Читання твору учнями Володимир Винниченко. "Федько-халамидник".

 

Словникова робота.

 

а) Тлумачення невідомих слів.
 Халамидник – бешкетник, пустун, урвитель.
 Незабрукована – вулиця, не вимощена камінням.
 Розсотувати – розмочувати, розкручувати.
 Набакир – набік.
 Проскура – церковний хлібець.
 Ринва – труба або жолоб для стікання води.
 Пацати – ляскати по воді.
 Випещені – доглянуті.
 Шворка – тонкий мотузок.

 

б) Добір синонімів.
 Кортіти – бажати, хотіти; кортить – муляє, шпигає, пече.
 Ловкий – спритний, зграбний, меткий, вправний, моторний, в’юнкий.

 

Робота за текстом.

Пригадайте зміст твору та сформулюйте тему. (Трагічна доля дітей у

несправедливому світі.)                                                                                                

  - Яка основна думка твору? (Возвеличення чесності, незрадливості, почуття власної гідності, винахідливості (Федько) і водночас засудження бешкетливості, схильності  до  нерозважливих  вчинків,  показної  вихованості,  манірності, лицемірства, егоїзму (Толя).

1. Бесіда:

  1. Про що розповів Федько хлопцям? (Про льодохід)

  2. Чому Федько вирішив не йти до школи?

  3. Прочитайте опис льодоходу. 

  4. Чому і на що побилися об заклад Толя і Федько?

  5. Яким чином Федько переправився на другий бік річки? Зачитайте епізод

  6. Думаю, не було жодного байдужого, коли ви читали як, Федько крок за кроком долав перешкоди на річці. Володимир Винниченко так майстерно за допомогою художньої деталі відтворив події, емоції, реакцію усіх, що складається враження, неначе все це відбувається на очах у читачів.

  7. Чому Толя вирішив піти на кригу? Що трапилось з Федьком?

  8. Чому Толя не допоміг Федьку? Як це його характеризує?

  9. Як хлопці витягли Федька із води?

  10. Через що Федько збрехав батькові Толі? Як це його характеризує?

  11. Чим же закінчилася історія з Федьком?

  12. У чому виявилась бездушність Толі до Федька під час похорону?

  13. Чи є зображуваний епізод у творі? Як би ви його прокоментували.

 

Продовжіть  ланцюжок  подій у творі.

Розбишака-халамидник – поведінка Федька на вулиці – покарання за вчинки – повчання батька – Толя-син хазяїна – поведінка хлопців під час дощу – Федько знову покараний…

 

Висновок:

Федько і Толя – дві різні людини.
 - Що говорять про Федька? (Розбишака-халамидник, босявка, сибіряка, пробий голова, шибеник, ірод, ловкий хлопчик, молодець.)
 - Що говорять про Толю? (Дитина ніжна, делікатна, смирна.)
 - Що побачили за масками?

 

V. Домашнє завдання.

  1. Дочитати оповідання.

  2. Підготувати усну розповідь за темою: "Моє ставлення до Федька і Толі"

  3. Намалювати ілюстрації до твору.

 

6а клас, українська мова                                               Дата 18.03.2020

ТЕМА. Букви –а(-я), -у(-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду II відміни

Основний зміст

Закінчення  мають іменники, які означають:

  1. назви осіб, власні імена та прізвища, персоніфіковані предмети та явища: Вітра, Дмитра, Івана, Ліса, Мороза, професора, студента

  2. назви тварин і дерев: ведмедя, вола, дуба, зайця, коня, ясеня

  3. назви предметів: ножа, олівця, стола́ (сто́лу)

  4. назви населених пунктів: Києва, Львова, Лондона, Нью-Йорка, Харкова

  5. географічні назви з наголосом у родовому відмінку на кінцевому складі та з суфіксами -ов-ев (-єв), -ин (-їн): Дністра́, Іртиша́, Орла́, Пскова, Тетерева

  6. назви мір довжини, ваги, часу, місяців і днів тижня, грошових знаків: кілометра, грама, місяця, вівторка, жовтня, долара; а також зменшені форми на ліска, ставка́, майданчика

  7. назви машин і їх деталей: автомобіля, дизеля, мотора

  8. терміни іншомовного походження, які означають елементи будови чогось, конкретні предмети, геометричні фігури та їх частини: атома, квадрата, радіуса, ромба, сектора; а також українські за походженням суфіксальні слова-терміни: відмінка, займенника, трикутника, чисельника

Закінчення  мають іменники, які означають:

  1. назви речовини, маси, матеріалу: бензину, граніту, піску, каменю, льоду, спиртуале: хліба

  2. збірні поняття: батальйону, капіталу, колективу, лісу, то́му, товару

  3. назви кущових і трав'янистих рослин і сорти плодових дерев: барвінку, гороху, наливу, ренету, щавлю

  4. назви будівель, споруд, приміщень та їх частин: вокзалу, клубу, коридору, магазину, палацу, тинуале: бліндажа, гаража, куреня, млина, хліва, карниза, еркера, портика

  5. назви установ, закладів, організацій: інституту, комітету, штабу

  6. слова із значенням місця, простору: краю, лиману, абзацу, світу, лугу

  7. явища природи: вітру, грому, дощу, снігу

  8. назви почуттів: болю, сорому, страху

  9. назви процесів, станів, властивостей, ознак, формацій, явищ суспільного життя, загальних і абстрактних понять: винятку, галасу, звуку, моменту, принципу, руху, світогляду, спорту, шумуале: ривка, стрибка

  10. терміни іншомовного походження, що означають фізичні або хімічні процеси, частину площі, літературознавчі терміни: аналізу, синтезу, образу, памфлету, нарису, стилю, сюжету

  11. назви ігор і танців: вальсу, краков'яку, хокею, тенісуале: гопака

  12. назви складних безсуфіксних слів: живопису, трубопроводу

  13. префіксальні іменники (крім назв істот): вибою, опуху, прибою, прибутку, сувою, успіху

  14. географічні назви: Алтаю, Бугу, Донбасу, Дону, Криту, Китаю, Нілу, Сибіру

 

Завдання 1. Записати іменники у дві колонки: у першу ті, що мають закінчення –а(-я), у другу -у(-ю). 

Клен, лісок, дощ, жовтень, грім, іній, вересень, туман, листопад (місяць), обрій, листопад (явища природи), падолист, холод, багрянець.

Завдання 2 . Утворіть від поданих іменників форму родового відмінка однини.

Телефон, напій, хокей, розум, тиждень, вишняк, відсоток, ситець, інститут, келих, грім, Ніл, успіх, аркуш, цемент, об’єм, нікель, Крим

 

Бліц – опитування.

  • Які закінчення мають іменники II відміни?

  • Коли пишеться –а(-я) в іменниках II відміни в родовому відмінку? Наведіть приклади.

  • Коли вживаємо закінчення - у(-ю)? Проілюструйте відповідь прикладами.

Домашнє завдання.

Скласти й записати зв’язне висловлювання про весняні явища природи, використовуючи іменники II відміни.

 

Ритміка  6а  клас 18.03

Музична інсценівка «Ходить гарбуз по городу».

  1. Розминка. https://www.youtube.com/watch?v=ju8W_SX_wy4

  2. Артикуляційні  вправи https://www.youtube.com/watch?v=2M0I-CX1BpM

  3. Дихальні  вправи https://www.youtube.com/watch?v=grQW5OvwARw

  4. Робота над  вимовою https://www.youtube.com/watch?v=RRuznRDjWj0

  5. Музична інсценівка «Ходить гарбуз по городу». https://www.youtube.com/watch?v=QLNRbUsVHAM