Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

середа 18.03

Конспект уроку

з біології

9-Б  клас

18.03.2020 року

Тема. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.

ембріональний розвиток.

 

  1. Що таке ембріональний розвиток?

  Ембріональний розвиток - час,протягом якого новий організм(ембріон) розвивається всередині материнського організму.

  1. Які є періоди ембріонального ембріонального розвитку? 

Періоди ембріонального розвитку:

- початковий;

- зародковий;

- плодовий.

Початковий період розвитку:

- триває перший тиждень;

- закінчується поділ зиготи;

-  зародок потрапляє у порожнину матки.

Зародковий період розвитку:

- триває від початку другого до закінчення

           8 тижня вагітності;

- формуються всі органи і системи органів, мозок;

- з’являється серцебиття;

         зародок починає рухатись, хоча матір не відчуває  рухів.

Плодовий період розвитку:

- починається з дев’ятого тижня вагітності, і закінчується народженням дитини;

- зародок на цій стадії називають плодом.

Розвиток плоду 12 тижнів:

- плід набуває вигляду, подібного до людини, але голова

   його дуже велика;

- внутрішні органи сформовані, завершується формування  вушних раковин, повік;

- довжина плоду-7,5 см; маса 18 гр.

Розвиток плоду 16 тижнів:

- зміцнюються м’язи: плід може підморгувати, відкривати ротик, хмуритися;

- на пальчиках появляються нігтики;

-  плід починає енергійно рухатися;

- довжина плоду-16 см; маса 140 гр.

Розвиток плоду 28 тижнів:

- у плоду пробуджуються відчуття: він здатний чути, у нього з’являється смак, плід може смоктати пальці рук;

- здійснює ковтальні рухи;

- довжина плоду 39-40 см, маса 1,3-1,4 кг.

Розвиток плоду 40 тижнів:

- зрілий плід, всі системи органів сформовані;

- добре розвинені легені;

- плід оточений навколоплідними водами, що полегшує його проходження родовими шляхами;

- плід готовий до життя поза організмом матері;

     - довжина плоду-51 см; маса 2,5-3,5 кг.

Закінчується ембріональний розвиток пологами.

  1. Що таке плацента?

Плацента-це орган, що зв’язує плід з організмом матері під час ембріонального розвитку.

Функції плаценти:

- дихальна;

- видільна;

- живлення плоду.

4. Що таке пуповина?

Пуповина – канатик, який з’єднує плід з плацентою.

Шкідливі звички, що впливають на плід:

- тютюнопаління;

- алкоголізм.

1. Чим зародок  відрізняється від плоду?

2. Від чого залежить стать дитини?

 

18  березня

Тема.  Лінійні  нерівності  з  однією  змінною.

Відеопояснення  до  уроку  дивіться  за  нищеприведеним  посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=6EltXHz6jpA 

 

 

6а клас, українська мова                                               Дата 18.03.2020

ТЕМА. Букви –а(-я), -у(-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду II відміни

Основний зміст

Закінчення  мають іменники, які означають:

  1. назви осіб, власні імена та прізвища, персоніфіковані предмети та явища: Вітра, Дмитра, Івана, Ліса, Мороза, професора, студента

  2. назви тварин і дерев: ведмедя, вола, дуба, зайця, коня, ясеня

  3. назви предметів: ножа, олівця, стола́ (сто́лу)

  4. назви населених пунктів: Києва, Львова, Лондона, Нью-Йорка, Харкова

  5. географічні назви з наголосом у родовому відмінку на кінцевому складі та з суфіксами -ов-ев (-єв), -ин (-їн): Дністра́, Іртиша́, Орла́, Пскова, Тетерева

  6. назви мір довжини, ваги, часу, місяців і днів тижня, грошових знаків: кілометра, грама, місяця, вівторка, жовтня, долара; а також зменшені форми на ліска, ставка́, майданчика

  7. назви машин і їх деталей: автомобіля, дизеля, мотора

  8. терміни іншомовного походження, які означають елементи будови чогось, конкретні предмети, геометричні фігури та їх частини: атома, квадрата, радіуса, ромба, сектора; а також українські за походженням суфіксальні слова-терміни: відмінка, займенника, трикутника, чисельника

Закінчення  мають іменники, які означають:

  1. назви речовини, маси, матеріалу: бензину, граніту, піску, каменю, льоду, спиртуале: хліба

  2. збірні поняття: батальйону, капіталу, колективу, лісу, то́му, товару

  3. назви кущових і трав'янистих рослин і сорти плодових дерев: барвінку, гороху, наливу, ренету, щавлю

  4. назви будівель, споруд, приміщень та їх частин: вокзалу, клубу, коридору, магазину, палацу, тинуале: бліндажа, гаража, куреня, млина, хліва, карниза, еркера, портика

  5. назви установ, закладів, організацій: інституту, комітету, штабу

  6. слова із значенням місця, простору: краю, лиману, абзацу, світу, лугу

  7. явища природи: вітру, грому, дощу, снігу

  8. назви почуттів: болю, сорому, страху

  9. назви процесів, станів, властивостей, ознак, формацій, явищ суспільного життя, загальних і абстрактних понять: винятку, галасу, звуку, моменту, принципу, руху, світогляду, спорту, шумуале: ривка, стрибка

  10. терміни іншомовного походження, що означають фізичні або хімічні процеси, частину площі, літературознавчі терміни: аналізу, синтезу, образу, памфлету, нарису, стилю, сюжету

  11. назви ігор і танців: вальсу, краков'яку, хокею, тенісуале: гопака

  12. назви складних безсуфіксних слів: живопису, трубопроводу

  13. префіксальні іменники (крім назв істот): вибою, опуху, прибою, прибутку, сувою, успіху

  14. географічні назви: Алтаю, Бугу, Донбасу, Дону, Криту, Китаю, Нілу, Сибіру

 

Завдання 1. Записати іменники у дві колонки: у першу ті, що мають закінчення –а(-я), у другу -у(-ю). 

Клен, лісок, дощ, жовтень, грім, іній, вересень, туман, листопад (місяць), обрій, листопад (явища природи), падолист, холод, багрянець.

Завдання 2 . Утворіть від поданих іменників форму родового відмінка однини.

Телефон, напій, хокей, розум, тиждень, вишняк, відсоток, ситець, інститут, келих, грім, Ніл, успіх, аркуш, цемент, об’єм, нікель, Крим

 

Бліц – опитування.

  • Які закінчення мають іменники II відміни?

  • Коли пишеться –а(-я) в іменниках II відміни в родовому відмінку? Наведіть приклади.

  • Коли вживаємо закінчення - у(-ю)? Проілюструйте відповідь прикладами.

Домашнє завдання.

Скласти й записати зв’язне висловлювання про весняні явища природи, використовуючи іменники II відміни.