Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

середа 18.03

10 – доп. клас           Правознавство

Тема. Права  і обов’язки подружжя

І. Вивчення нового матеріалу

Подружжя має особисті немайнові права та обов'язки, право особистої приватної власності дружини та чоловіка, право спільної сумісної власності подружжя, права та обов'язки подружжя на утримання.

До особистих немайнових прав і обов'язків подружжя належать: • право дружини на материнство і право чоловіка на батьківство. За законом, небажання чоловіка мати дитину або нездатність його до зачаття дитини, так само як відмова дружини від народження дитини або нездатність її до народження дитини, може бути причиною розірвання шлюбу;

• обов'язок подружжя піклуватися про сім'ю (не тільки матеріально, а передусім через побудову сімейних відносин на почуттях взаємної любові, поваги, дружби, взаємодопомоги, відповідальності за свою поведінку);

• право дружини та чоловіка на: повагу до своєї індивідуальності, фізичний та духовний розвиток, зміну прізвища, розподіл обов'язків та спільне вирішення питань життя сім'ї, особисту свободу. Останнє право включає право дружини і чоловіка на вибір місця свого проживання та припинення шлюбних відносин. Важливим аспектом цього права є законодавче положення про те, що примушування до припинення шлюбних відносин або їх збереження, в тому числі примушування до статевого зв'язку за допомогою фізичного або психічного насильства, є порушенням права дружини, чоловіка на особисту свободу і може мати наслідки, встановлені законом.

ІІ. Домашнє завдання

1. Назвіть, будь ласка, асоціації, які у Вас виникають, коли Ви чуєте поняття:

  1. “шлюб”;

  2. “подружжя”;

2. Опрацювати: Основні положення сімейного права України. Сімейний кодекс України.

 

 

10доп, українська мова                                     Дата 18.03

Тема. Читання віршів, поем; визначення їх тем, основної думки.

 

Основний зміст уроку

  1. Прочитати вірш «Тече вода з-під явора»
     http://litopys.org.ua/shevchenko/shev2161.htm

Думаєм над:

1 - осмисленні змісту тексту ( смисловий аналіз);

2 - з’ясуванні структури (композиційний розбір);

3 - емоційно-образному аналізі в поєднанні з розбором мовних та композиційних засобів, лексико-стилістичному;

4 - виразному читанні тексту ( на основі різних видів аналізів

 Прочитатаи уривок із поеми

  1. Прочитати поему «Сон»

http://litopys.org.ua/shevchenko/shev128.htm

 

Думаємо над темою та ідею вірша та поеми

  1. Написати твір «Мій улюблений вірш Тараса Шевченка»

 

Шевченко написав дуже багато віршів. Та найбільше мені сподобався вірш «Садок вишневий коло хати». Вірш був створений у важких умовах, коли поет був у казематі . Написаний попри всі заборони писати у 1847 році в Сант-Петербурзі, коли думки автора линули далеко до рідного краю.

      Цей вірш припав мені до душі тим, з якою влучністю у ньому розповідається читачу про працьовитий народ, з яким трепетом розкривається краса рідної землі:

Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,

      Словами «сім’я, вечеря коло хати » автор закликає шанувати батьків , яких йому дуже не вистачало. Не забувати українські звичаї. Коли читаємо рядки вірша, можемо відчути ту затишну атмосферу і велику силу родини, коли всі збираються разом за столом .

      Від вірша віє спокоєм і впевненістю . Ми уявляємо собі той вечір, чарівний спів солов’я, задушевні українські пісні дівчат, що линуть у вечірній тиші. Вірш коротенький, але в ньому дуже точно переданий колорит саме українського села:

Затихло все, тілько дівчата

Та соловейко не затих.

      Ось чому мені подобається вірш Т.Шевченка «Садок вишневий коло хати».

 

Домашнє завдання

Написати діалог «У театрі»