середа 2 01.04
8 – А, українська література Дата 01.04.2020
Тема. Самобутня постать поета В. Голобородька в українській літературі «З дитинства : дощ». Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів і важливих думок у віршах «Наша мова», «Теплі слова»
Основний зміст уроку
-
Ознайомлення із біографією поета
Біографію В. Голобородька учні читають з сайту
http://bukvoid.com.ua/info/writers/Goloborodko_Vasil.html
-
Ідейно-художній аналіз поезії В. Голобородька «З дитинства: дощ» («Я вплетений ...»).
Поезія «З дитинства: дощ («Я вплетений весь до нитки») датована 1963 роком, тобто написана 18-літнім автором. Проте він уже справжній майстер слова, який має свій особливий стиль письма.
а) Виразне читання поезії
б) Робота над жанровою належністю
Прочитавши вірш В. Голобородька «З дитинства: дощ», ви, напевно, помітили, що він суттєво відрізняється від прочитаних вами раніше поетичних творів. І не дивно, бо цей вірш вільний. Що означає «вільний вірш»? Знайдіть тут ознаки верлібра у цій поезії.
в) Ідейно-художній аналіз поезії
Тема: звернення ліричного героя до дощика, щоб той його не намочив.
Ідея: возвеличення прагнення хлопчика порозумітися з дощиком.
Основна думка: з раннього дитинства кожна людина повинна осмислено сприймати будь-яке явище природи.
Жанр: поезія зі спогадів дитинства поета, поезія-замовляння.
Художні засоби:
Повтори: «дощику, дощику», «щоб ти…», «я тобі…».
Метафори: «дощик ловив.., розкидав.., ходив.., розчісував».
Вчитель.
Перша строфа — розлога картина дощу.
Друга строфа — нагадує загадку. (Побудована на недомовленні, образ розвивається за методом дедукції — від узагальнення до конкретики).
Виразне читання учнями поезії В. Голобородька “Наша мова”
https://osvita.ua/school/literature/g/65155/
Літературний аналіз твору (записуємо в пантбук)
Тема: висловлення почуття любові, пошани до рідної мови
Ідея: уславлення ролі мови, її значимості у житті нашого народу; гордості українців за свою мову.
Жанр: верлібр, громадянська лірика
Образи:ліричний герой –мова.
Художні засоби:
Епітет: пісенні слова
Тавтологія: проспівано у Пісні
Анафора: кожне слово нашої мови “тож…”,
Протиставлення «побратими – вороги», «розмовляємо-мовчимо»
Виразне читання учнями поезії В. Голобородька “Теплі слова”
Літературний аналіз твору
Тема: поетична розповідь про теплі слова – символ нерозривності мови та України.
Ідея: возвеличення мови у житті народу, показ мови, що єднає покоління
Жанр: верлібр, громадянська лірика
Художні засоби:
Епітети: холодний всесвіт, теплими словами
Метафора: щоб не вмерло слово; наповнюймо … всесвіт … словами; словами, що народжуються разом із диханням.
Рефрен: щоб не вмерло слово
Антитеза: холодний всесвіт – теплі слова
Домашнє завдання
1.Скласти сенкан на тему «Мова» або «Теплі слова».
2. Написати лист Василю Голобородьку – подяка «Дякуємо Вам за….», побажання «Бажаємо Вам…».
АнглІйська
8a
Тема: Узагальнення вивченого.
https://www.youtube.com/watch?v=IPayvBPpCzo
https://www.youtube.com/watch?v=1ak1QzOFPDw
Виконати завдання: Перекласти слова, записати та вивчити жести.
Читати p 147-148.
https://pidruchnyk.com.ua/800-kalinina-english-8-2016.html
Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com
01.04.20 р.
Українська мова
Тема. Тренувальні вправи на визначення часток у текстах, реченнях.
Вправа
Запишіть речення. Вкажіть частки.
Нехай мені пісня голосно заплаче, нехай у могилах будуть сон козачий (В.Самійленко). Наша дума, наша пісні не вмре, не згине… (Т.Шевченко). Життя росте лишень з любові, лишень краса людей навчає жить! (Д.Павличко)
Домашнє завдання
Формотворчі, заперечні й модальні частки записати в три колонки.
Навіть, саме, хай, якраз, би, не, ось, нехай, авжеж, ані, б, лишень, ні.