Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

середа 2 01.04

8 – А, українська література                                          Дата 01.04.2020

Тема. Самобутня постать поета В. Голобородька в українській літературі «З дитинства : дощ». Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів і важливих думок у віршах «Наша мова», «Теплі слова»

Основний зміст уроку

  1. Ознайомлення із біографією поета

Біографію В. Голобородька учні читають з сайту

http://bukvoid.com.ua/info/writers/Goloborodko_Vasil.html

 

  1. Ідейно-художній аналіз поезії В. Голобородька «З дитинства: дощ» («Я вплетений ...»).

Поезія «З дитинства: дощ («Я вплетений весь до нитки») датована 1963 роком, тобто написана 18-літнім автором. Проте він уже справжній майстер слова, який має свій особливий стиль письма.

 

а) Виразне читання поезії

https://mala.storinka.org/%D0%B2%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D1%8C-%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%8C%D0%BA%D0%BE-%D0%B7-%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0-%D0%B4%D0%BE%D1%89.html

б) Робота над жанровою належністю

Прочитавши вірш В. Голобородька «З дитинства: дощ», ви, напевно, помітили, що він суттєво відрізняється від прочитаних вами раніше поетичних творів. І не дивно, бо цей вірш вільний. Що означає «вільний вірш»? Знайдіть тут ознаки верлібра у цій поезії.

 

в) Ідейно-художній аналіз поезії

Тема: звернення ліричного героя до дощика, щоб той його не намочив.

 

Ідея: возвеличення прагнення хлопчика порозумітися з дощиком.

 

Основна думка: з раннього дитинства кожна людина повинна осмислено сприймати будь-яке явище природи.

 

Жанр: поезія зі спогадів дитинства поета, поезія-замовляння.

 

Художні засоби:

Повтори: «дощику, дощику», «щоб ти…», «я тобі…».

Метафори: «дощик ловив.., розкидав.., ходив.., розчісував».

 

Вчитель.

Перша строфа — розлога картина дощу.

Друга строфа — нагадує загадку. (Побудована на недомовленні, образ розвивається за методом дедукціївід узагальнення до конкретики).

 

Виразне читання учнями поезії В. Голобородька “Наша мова”

https://osvita.ua/school/literature/g/65155/

Літературний аналіз твору (записуємо в пантбук)

 

Тема: висловлення почуття любові, пошани до рідної мови

Ідея: уславлення ролі мови, її значимості у житті нашого народу; гордості українців за свою мову.

Жанр: верлібр, громадянська лірика

Образи:ліричний герой –мова.

Художні засоби:

Епітет: пісенні слова

Тавтологія: проспівано у Пісні

Анафора: кожне слово нашої мови “тож…”,

 Протиставлення «побратими – вороги», «розмовляємо-мовчимо»

 

Виразне читання  учнями  поезії В. Голобородька “Теплі слова”

https://mala.storinka.org/%D1%82%D0%B5%D0%BF%D0%BB%D1%96-%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%B2%D1%96%D1%80%D1%88-%D0%B2%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D1%8F-%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%8C%D0%BA%D0%B0.html

 

Літературний аналіз твору

Тема: поетична розповідь про теплі слова – символ нерозривності мови та України.

Ідея: возвеличення мови у житті народу, показ мови, що єднає покоління

Жанр: верлібр, громадянська лірика

Художні засоби:

Епітети: холодний всесвіт, теплими словами

Метафора: щоб не вмерло слово; наповнюймо … всесвіт … словами; словами, що народжуються разом із диханням.

Рефрен: щоб не вмерло слово

Антитеза: холодний всесвіт – теплі слова

 

Домашнє завдання

1.Скласти сенкан на тему «Мова»  або «Теплі слова».

2. Написати лист Василю Голобородьку – подяка   «Дякуємо Вам за….», побажання «Бажаємо Вам…».

 

АнглІйська

8a

Тема: Узагальнення вивченого.

https://www.youtube.com/watch?v=IPayvBPpCzo

https://www.youtube.com/watch?v=1ak1QzOFPDw

Виконати завдання: Перекласти слова, записати та вивчити жести.

Читати p 147-148.

https://pidruchnyk.com.ua/800-kalinina-english-8-2016.html

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com

01.04.20 р.

Українська мова

Тема. Тренувальні вправи на визначення часток у текстах, реченнях.

Вправа

Запишіть речення. Вкажіть частки.

Нехай мені пісня голосно заплаче, нехай у могилах будуть сон козачий (В.Самійленко). Наша дума, наша пісні не вмре, не згине… (Т.Шевченко). Життя росте лишень з любові, лишень краса людей навчає жить! (Д.Павличко)

Домашнє завдання

Формотворчі, заперечні й модальні частки записати в три колонки.

Навіть, саме, хай, якраз, би, не, ось, нехай, авжеж, ані, б, лишень, ні.