Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

середа2 06.05

7 - А, укр.л-ра                                                                    Дата 06.05. 2020

Тема. Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в поезії  «Кольорові миші»

Основний зміст уроку

Читання вірша Л. Костенко «Кольорові миші»

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=5763

Бесіда.

- Чи сподобався вірш? Які настрої він викликає?

- Коли відбуваються події, про які йдеться у творі? У чому звинувачують дівчинку на суді?

А могло насправді таке бути, тобто реальні описані події чи фантастичні? 

- Опишіть, яким ви уявляєте життя сусідських дітей до того, як вони захопились кольоровими мишками.

- У яку пору року відбувався суд над Анною? Як ви розумієте рядки «осіннє сонце, яблуко-недоквас»?

- Чому авторка обрала саме цю пору, а не якусь іншу?

- Чи передає пейзаж настрій твору?

- Яка позиція автора щодо  того, що відбувається на суді?

- Які кольори використовує Ліна Костенко у вірші?

 

Завдання 1: визначити у поезії тему, ідею, основну думку, жанр.

Тема: зображення давніх часів, коли людей страчували за будь-яке чаклування, та звинувачення Анни в тому, що вона з багряного листя робить мишей.

Ідея: засудження тих, хто за індивідуальність, творчу думку переслідує людину, звинувачує і виносить вирок на страту.

Основна думка: кожна людина, навіть якщо вона ще маленька, — то неповторна індивідуальність, особистість. І шлях кожної людини — то ще й шлях до самоствердження. 

Жанр: філософська поезія 

 

Завдання 2 : визначити у поезії «Кольорові миші» композиційні елементи.

Композиція «Кольорові миші» Події минулого (шістсот якийсь рік) переносять читача у сучасністьпереслідування інквізицією (судом) індивідуальності людини, її неординарної поведінки, мислення, творчості. Експозиція: знайомство читача з давнім минулим, коли «…розважали стратами юрму…, палили відьом … і не знали до пуття наук». 

Зав’язка: сусід привів десятирічну Анну до суду, звинувачуючи її в тому, що вона з багряного листя виробляє кольорових мишей, і вони завдають моральної шкоди його дітям. 

Розвиток дії: суд над Анною. 

Кульмінація: напруженість Анни в очікуванні вироку.

Розв’язка: з’явився кольоровий кіт, який залив, викладений на папері вирок чорнилом, що так і не був проголошений.

 

Домашнє завдання

  1. Дірявий текст

 

Було тій   . . . . ,  може,   . . . . . .  рочків,
 Її привів розлючений  . . . . . . .
 . . . . . . .   листя, кілька тих листочків,
 останнє листя із  . . . . . .   віт
 було на  . . . . . .  покладене, як доказ,
 і шаруділо . . . . . .  на сукні.
 . . . . . . . .   сонце,  яблуко- . . . . . . .,
 стояло в голих кленах у   . . . . .  .

 

Завдання. У записаному тексті необхідно на місці «дірки», тобто порожнього місця, написати необхідне слово, тобто «залатати» текст.

  1. Аналізувати ідейно – художній зміст поезії «Кольорові миші»

 

Завдання надсилати на ел.пошту galjysik@inbox.ru, у Viberгрупу класу або у Messenger  в особисті повідомлення