Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Середа 2

6 – а, укр.л-ра                                                                                  Дата 20.05.2020

Тема. Література рідного краю . Надійка Гербіш

 

Основний зміст уроку

Коротко про життя і творчість Надійки Гербіш

Надійка Ге́рбіш (у дівоцтві Шевченко) (* 12 грудня 1987ЗбаражТернопільська область) — українська письменницяжурналісткаперекладачка.

Народилася 12 грудня 1987 року в Збаражі, що на Тернопільщині, у родині вчителів. Росла в Тернополі, де закінчила класичну гімназію, гуманітарний ліцей при Тернопільському експериментальному інституті педагогічної освіти. Згодом навчалася в Києві, а в 2010-му році отримала диплом Київського національного лінгвістичного університету за спеціальністю «Англійська мова та література».

Усними перекладами займалася з тринадцяти років. Перший перекладацький досвід здобула в американській місіонерській групі «Helping Hands». У 16 почала дописувати в місцеві та всеукраїнські газети та журнали, а з 17-ти років працювала журналісткою в регіональному журналі. Працювала журналісткою в обласній газеті, перекладачкою, телеведучою, прес-секретарем, фотографом, головним редактором видавництва «Ездра».

У 2008-му році стала членом Національної спілки журналістів України.

Велику відомість та популярність здобула після видання книжок «Теплі історії до кави» та «Теплі історії до шоколаду». Книжку «Теплі історії до кави» високо оцінили на Львівському форумі книговидавців, також ця книжка здобула перше місце в рейтингу «Топ-20» мережі книгарень «Є».[1] На європейському християнському форумі видавців Marketsquare Europe, що відбувся у Будапешті в жовтні 2012 року, вона здобула нагороду «2012 European Christian Book of the Year». 

З вересня 2012 викладає у Тернопільському коледжі університету розвитку людини «Україна». Крім того авторка програми мотиваційних семінарів для підлітків «Навчіть мене мріяти». Головна редакторка україномовних проектів видавництва «Брайт Стар Паблішинг».

2013 року стала однією з переможниць конкурсу «Жінка року» від «РІА плюс».

2015 є почесним членом журі Літературного конкурс ім. Джона Буньяна, разом з такими письменниками як  Юрій Вавринюк та Богдан Галюк.

Заміжня, виховує доньку.

Прочитати твори «Лялька від Ісуса»

http://mykhailivka.org/en/articles/2018-01-04/1030/.html

Бесіда за змістом твору

  1. Що ти вчишся робити у неповній сім’ї?

  2. Чому перестаєш вірити в чудеса і Святого Миколая ?

  3. Про що мрієш у неповній сім’ї ?

  4. Кому ти пишеш вітальні листівки?

«Хатинка на краю вулиці»

https://voskresinnia.org.ua/khatynka-na-krayu-vulytsi/

Сюжет твору

«Хатинка на краю вулиці» – це різдвяна історія, написана відомою сучасною українською авторкою Надійкою Гербіш. Різдво в цьому оповіданні відбувається не у хліві, а у хатинці на краю вулиці, до якої не прилітають крилаті янголи і в якій не народжується Немовля, а живе одиноко стара людина. Це історія про те, як кожен з нас може стати янголом – посланцем Доброї Новини, навіть якщо зовні в житті все виглядає негаразд. Головний персонаж цього оповідання має життєві труднощі: саме на святвечір  молода вчителька Олеся захворіла, вона по вуха заклопотана роботою (зошити, контрольні), вдома на неї ніхто не чекає і з фінансами в неї не дуже. Але свято бере своє. Двчина прикрашає оселю, готує кутю  і навіть подарунок купує невеличкий собі й невеличкий тій людині, для якої вона, сама того не очікуючи,  стане янголом. «Христос народився», «Славіте Його» – звучить наприкінці історії і читач розуміє, що Різдво відбулося, іноді воно приходить тихо, але приходить. Видане це оповідання в книжці Надійки Гербіш  «Теплі історії до кави», видавництво «Брайт Стар Паблішинг».

 

Домашнє завдання

  1. Вивчити біографію Надійки Гербіш

  2. Читати й аналізувати запропоновані історії «Лялька від Ісуса»,

«Хатинка на краю вулиці»

 

 

(Питання надсилати на  ел. пошту   Ivannashengera@gmail.com  )

 

6– А, укр.мова                                           Дата 20.05. 2020

Тема. Прикметник . Виконання тренувальних вправ

 

Основний зміст уроку

 

Прикметник називає ознаку предмета (новий, зелений, вербовий, сестрин) і відповідає на питання який? яка? яке? які? чий? чия? чиє? чиї?

За значенням прикметники поділяють на три розрядиякісні, відносні і присвійні.

Якісні —називають ознаку предмета, яка може проявлятися в більшій або меншій мірі (мають ступені порівняння, відповідають на питання який? яка? яке? які?): зелений — зеленіший; високий — вищий, дуже високий; теплий — тепліший, трохи теплий;

Відносні —вказують на відношення до іншого предмета, обставини, дії (утворюються від іменників, рідко — від дієслів та прислівників, відповідають на питання який? яка? яке? які?): дерев’яний — з дерева, книжковий — для книжок, вчорашній — який стався вчора, розділовий — який розділяє;

Присвійні—вказують на належність предмета якійсь особі або тварині (утворюються від назв осіб, рідко — від назв тварин, відповідають на питання чий? чия? чиє? чиї?): ба́тьків, зятева, сестрин, лисячий.

 

  1. Завдання 1. До поданих іменників добрати прикметники, які відповідають на задане питання.

Зразок. Вітер (який?) сильний;

               Лисиця (яка?) руда, хитра;

               Сонце(яке) жовте, гаряче;

               Олівці (які?)Кольорові

                      Який?

Стіл _________________

Огірок _______________

                     Яка?

Ручка ________________

Диня ________________

                     Яке?

Вікно ________________

Яблуко ______________

                     Які?

Очі ___________________

Вишні _________________

 

  1. Завдання 2. Заміни словосполучення «іменник + іменник» на «прикметник + іменник». Запишіть за зразком.

Зразок. Варення з вишеньвишневе варення.

Ложка із заліза_________________________________________________

Сік із яблук____________________________________________________

Іграшка з паперу _______________________________________________

Каша з рису ___________________________________________________

Одяг на свята __________________________________________________

Булка з шоколадом _____________________________________________

 

Завдання 3. До поданих словосполучень в прямому значенні доберіть і запишіть словосполучення в переносному значенні за зарзком.

Зразок. Залізна ложка – заліжна воля.

Мокра голова –

Золота каблучка –

Сиве волосся –

Холодний чай –

Веселий хлопчик –

 

Домашнє завдання

Добери прикметники до поданих іменників за зразком. Із двома із них складіть і запишіть речення.

 

Зразок. Береза – березовий.

Учні, школа, гречка, хмара, гуска, кіт, дуб, персик, сніг, тепло.

 

(Виконане завдання надсилати на  ел. пошту   Ivannashengera@gmail.com  )