Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Середа

Читання

Тема. Що? Де? Коли? Як? Чому?

Микола Леденцов «Голка-риба» (с.137-138).

  1. Гра «Яка тварина заблукала?»

Фото додається у вайбер, месенджер.

 

  1. Анаграма «Яку тварину зашифровано?»

Фото додається у вайбер, месенджер.

 

3.Відгадайте загадку.

Фото риб додається у вайбер, месенджер.

  • У воді живе рибина:

Гострі зуби, сіра спина.

Гей, карасики, тікайте,

Їй у рот не потрапляйте!

Полювати вийшла злюка

Люта і підступна………

(щука)

 

- Є в ставку рибина дужа,

Всі її бояться дуже,

Довгі вуса, чорно-сіра

Як важка камінна брила.

Тсс! Заснув солодким сном

У намулі дядько — ...

(сом)

 

- Не потрапте ви нізащо

Цій хижачці в люту пащу!

В морі плаває глибоко,

Їсть — що попаде на око!

Про добро давно забула

Ця зубата, зла...

(Акула)

 

  • Дітки! Що за дивина?

Вісім ніг і голова!

На ногах присоски має,

Ними їжу він шукає,

А тепер на дні заліг

Дивовижний...

(восьминіг)

 

- Ця тварина добра дуже,

Познайомся з нею, друже!

В морі плаває, пірнає,

Із води людей спасає.

Виринає із глибин

Щирий помічник — ...

(дельфін)

 

  • Сьогодні ми відкриємо для себе ще одну сторінку-цікавинку про морських жителів, прочитавши текст Миколи Леденцова «Голка-риба».

  • Погляньте на цю рибу. На що вона схожа?

(Фото риб додається у вайбер, месенджер).

4.Словникова робота.

Точнісінькийдуже точний.

Швецьмайстер, що шиє чи лагодить взуття.

Кравецьфахівець із пошиття одягу.

Причаїтисяховатися, припиняти діяльність на деякий час, вичікуючи.

Непримітнийякого важко або неможливо побачити.

 

5. Прочитайте текст Миколи Леденцова «Голка-риба» на с.138.

 

6. Дайте відповіді на питання.

- Яка інформація для вас була вже відома?

- Про що ви дізналися вперше?

- Чому риба має таку назву?

- Знайдіть і прочитайте речення, яке дає відповідь на це питання.

  • Що ви дізналися з тексту про розміри й харчування голки-риби.

  • Спробуйте намалювати цю рибу.

7. Спробуйте переказати текст.

 

Українська мова

Тема. Урок розвитку мовлення.

Складання записки-повідомлення.

 

1.  Послухайте  тексти.  Визначте,  який  з  текстів  лист,  який  —  записка, а який — оголошення.

1) Шановні організатори конкурсу! Надсилаємо на конкурс «Податки очима дітей» роботи учнів нашого класу.

                                  З повагою, батьківський комітет класу

 

- Це – лист.

 

2)  15  вересня  2020  року  в  актовій  залі  школи  відбудеться   

прослуховування учасників концерту до Дня вчителя.

 

-Це - оголошення.

 

3)  Сашко,  зустрінемось  на  перерві  на  нашому  місці.  Я  намалював  для 

тебе коня.

                                                                                                                  Петрик

  • Це записка.

— Прочитайте вголос записку.

 (Записка  складається  зі  звертання,  повідомлення  або  прохання,  підпису автора записки.)

— Назвіть у тексті записки звертання і підпис.

— Визначте, це записка-прохання чи повідомлення?

  • Це записка- повідомлення.

 

  • З  чого  починається  записка? 

(Вона починається із звертання)

  • З  чого  складається? 

(З прохання або повідомлення)(

  • Для  чого  потрібна?

  • ( Для того, щоб комусь щось повідомити або попрохати).

  • Кому може адресуватися?

(І рідним, і близьким, і друзям)

Подумайте. Які сучасні технічні засоби допомагають нам надсилати записки з повідомленням чи проханням?

(Це різні гаджети, які нас оточують).

— Як називаються записки, передані по мобільному телефону?

 

Пам’ятайте!

Звертання  може  складатися  з  одного  або  декількох  слів. Звертання виділяється на письмі комами або знаком оклику.

 

2.Гра «Добери звертання»

—  Назвіть  різні  варіанти  звертання  до  мами,  тата,  бабусі,  дідуся,  брата, сестри.

 

  1. Склади записку для мами, тата чи друга.

— Складіть   записку-проханя  зі  звертаннями  мамі, тату чи другу.

 

  1. РЕФЛЕКСІЯ

— Які види записок ви вчилися писати?

— З чого складається записка?

— Для чого потрібна записка?

— Кому можна писати записки?

— Як часто ви пишете записки своїм батькам?

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=u3YlrxJvtEk