Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Середа

Трудове навчання

Тема: Опоряджувальні та оздоблювальні роботи. Контроль якості виробу.

  1. Огляд домашніх меблів, предметів побуту

  2. Виявіть можливі пошкодження чи поломки

  3. Обдумайте, спільно з батьками, способи ремонту

  4. З дозволу батьків, або спільно з дорослими, виправте неполадки

Звіт про виконану роботу надішліть на поштову скриньку

petro_rod@ukr.net

6 – Б клас всесвітня історія 20.05

Тема. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії

І. Вивчення нового матеріалу

Оформлення християнської церкви.

Після припинення переслідувань християн та визнання християнської релігії деякі общини вважали, що йти на союз з тими, хто їх катував та знищував, неприпустимо.

Християнські течії:

  • Аріанствоодна з течій в ранньому християнстві, що виникла на поч. 4 ст. Засн. був александрійський священик Арій (256– 336).

  • Агностицизм - передбачає інтелектуальну чесність — утримання від судження там, де для судження недостатньо розумних підстав.

  • назореї - це особливий вид добровільного посвячення Богові. Людина давала цю обітницю на певний період часу, протягом якого заборонялося їсти й пити все, що проходило стадію бродіння, а також зістрігати волосся або голити бороду.

  • монтанізм послідовники Монтана сходилися в тому, що справжніми духовними християнами (пневматиками) і «святими» вважали лише себе, а більшість звичайних віруючих християн визнавали за нижчий рід людей — душевних (психіків).

Незважаючи на переслідування християн, їхня кількість постійно зростала. Навіть мати Константина І ( 306-307 рр.) Єлена прийняла християнство. Тоді цей імператор прийняв рішення і вирішив зробити християн своїми союзниками, адже попри все інше, вони проповідували покірність владі. У 313 р. він видав так званий Міланський едикт (указ), який суттєво змінив становище християн.

Тепер християни бували в містах свої храми, проводили урочисті багатолюдні богослужіння. Кожна громада обирала з числа найшановніших людей священика, який правив богослужіння (пресвітерів). Збори священиків однієї місцевості обирали старшого між собою  - єпископа. В столиці і великих містах – архієпископа. Архієпископ Рима отримав особливий титул – папа. Він став на чолі всієї християнської церкви, яка перетворилася на велику й могутню релігійну організацію, помітно впливаючи на державні справи Римської імперії, а з ІV ст. дістала підтримку імператорської влади.

У 325 р. в м. Нікея зібралися 318 християнських єпископи й богослови (тлумачі Священного Писання) усієї імперії. На Нікейському соборі вони затвердили єдині правила та обряди богослужіння. Біблія (Старий Завіт) була визнана священною книгою нарівні з Євангеліями – Новим Завітом. Згідно із рішення Першого вселенського собору, запроваджувалася семиденна неділя, останній день якої Константин оголосив «днем воскресіння Христа» - вихідним і святковим днем.

Перед смертю Константин І охрестився і став першим імператором-християнином. Наступні імператори-християни зміцнювали християнську церкву, даруючи їй землі й багатства, звільняли від сплати податків.

Це цікаво знати!

Християни вважали язичницьку культуру греків та римлян ворожою для себе. Розкіш та розпуста римлян викликали ненависть у бідних і рабів. Вони руйнували храми античних богів та перебудовували їх для своїх потреб. Знищували вілли та палаци, розбивали дорогоцінні мармурові скульптури, нищили твори мистецтва. Було спалено багато книжок та папірусних сувоїв з творами античних поетів, філософів, учених. У 394 році заборонено проведення Олімпійських ігор, а всі спортивні споруди невдовзі були зруйновані.

ІІ. Домашнє завдання 

1. Опрацювати параграф 47

Посилання на підручник: https://pidruchnyk.com.ua/1458-istoriya-6-klas-bandrovskiy-2019.html

 

 

Українська мова, 20.05.20р.

Тема. Основні способи словотворення.

Теоретичний матеріал для повторення вивченого:

Нові слова творяться від основ, а не від коренів. Основа, від якої утворюється нове слово, називається твірною.

Наприклад, основа сон є твірною для слова сонний (сон+н+ий).

Основа, що складається тільки з кореня (не має ні суфіксів, ні префіксів), є непохідною: ліс, вода, став. Основа, утворена від іншої основи за допомогою суфіксів та префіксів, називається похідною: лісний, водяний, ставок.

В українській мові виділяються морфологічні і неморфологічні способи творення слів (робота з таблицею).

Способи творення слів:

  • Префіксальний: підтримати, прекрасний, прабатьківський.

  • Суфіксальний: хатина, родина, ніжність.

  • Префіксально-суфіксальний: затишок, безмежна.

  • Складання/усічення основ: двоповерховий, ЖКГ.

Вправи на закріплення вивченого:

 

  1. Утворіть і запишіть від поданих пар слів нові слова способом складання основ.

Наприклад, Чорне моречорноморський,

 

робити хліб, зорі падають, вода грає, карі очі, сім струн, три поверхи, трусити землю, чорні брови, варити сталь.

  1. Якщо слово утворене префіксальним способом, підкресліть червоним олівцем; якщо суфіксальним – синім.

Наприклад, горбочку притулилася

вишневому стиха

садочку вийшла

хатинка звеселило

дитинка засвітило

 

  1. Розподіліть слова у таблицю ( Префіксально-суфіксальний, складання основ або слів).

 

Правнук, накреслити, презавзятий, провесінь, передрукувати,
 відмова, надзвичайний, несерйозно, вихід, молокоз,скраю, присолити, безголосий, жовтогарячий, прамова, ноша, контрреволюція, блакить, завеликий, передплата, снігопад, передбачити, міжбрівний, прегарно, імміграція.

 

Домашнє завдання:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7830241, виконати тести, перейшовши за посиланням

АБО

  1. Спосіб словотворення, який полягає у приєднанні суфікса до слова

 Префіксальний

 Суфіксальний

 Префіксально-суфіксальний

Безафіксний

  1. Спосіб словотворення при якому від слова відкидається префікси, суфікс чи закінчення

Префіксальний 

Суфіксальний

Префіксально-суфіксальний

Безафіксний

  1. Виберіть приклад основоскладання 

Блакить

ЄС

Неробство 

Відеолистівка

  1. Мовна одиниця, утворена внаслідок скорочення частин слів - це

Морфема

Абревіатура

Фонема

Аргумент

  1. Визначте слово, що перейшло з однієї частини мови в іншу

Дружба

Черговий

Учень

Читати

  1. Виберіть всі спільнокореневі слова

Сніг

Сніговий

Засніжений

Снігу

Снігом 

На снігу

  1. Виберіть всі форми слова

Шкільний 

Школа

У шкільному

Школяр

 Шкільними

Шкільні

 

6Б                                                 АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Контроль аудіювання.

https://youtu.be/TsU31mezXwg

 

Answer the questions: (дайте відповіді на запитання)

  1. What day is it today?
  2. When are a little mouse and her mother going to grandmother?
  3. Why is Kerry happy?
  4. Is Kerry’s tail touching the ground?
  5. What does the dog have?
  6. How does the dog help the mouse?

 

Complete the sentences: (допишіть речення, писати повні речення)

  1. Kerry is happy because …..
  2. In the morning Kerry sees …..
  3. Kerry carries her long tail with …
  4. Why do you carry you tail, Kerry? Asks the dog. Because it ….
  5. I like this story because …..

 

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)