Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

середа 22.04

Фізика

Лабораторна робота №3 Методи вимірювання вологості повітря.

 

Д/з Переглянути відео:

https://drive.google.com/file/d/1xHvyUsNwC2GT_r2-Piixyo2TCqZrmQId/view?usp=sharing

Виконати лабораторну роботу №3:

https://drive.google.com/file/d/1q_8g65BX5F8fVk2kEKY3Q5JbcFfQfaKv/view?usp=sharing

 

 

Конспект уроку

з біології 11 клас

22.04.2020 рік

Тема. Диференціація клітин.

     Диференціація клітин — це процес, у ході якого клітини отримують певні риси (фенотип). Морфологія клітини та картина експресії генів клітини можуть значно змінитися в ході диференціації, але генетичний матеріал зазвичай залишається без змін (хоча із цього правила є винятки).

      У цілому процес диференціації, тобто виникнення і наростання структурних і функціональних розходжень між окремими клітинамийчастинамизародка,відбуваєтьсяпротягомусьогоперіодурозвитку організму. За цей період утворюються кілька сотень типів клітин специфічної будови, що відрізняються одна від одної. З біохімічної точки зору, спеціалізація клітин полягає в синтезі визначених білків, властивих тільки певному типу клітин. Біохімічна спеціалізація клітин забезпечується диференціальною активністю генів, тобто в клітинах різних зародкових листків — зачатків певних органів і систем  починають функціонувати різні групи генів. У разі подальшого диференціювання клітин, що входять до складу зародкових листків, з ектодерми утворяться: нервова система, органи чуттів, епітелій шкіри, емаль зубів; з ентодерми — епітелій середньої кишки, травні залози — печінка й підшлункова залоза, епітелій зябер і легень; з мезодерми — м’язова тканина, сполучна тканина, кровоносна система, нирки, статеві залози та ін. У різних видів тварин ті самі зародкові листки дають початок одним і тим самим органам і тканинам.

      Гістогенез  сукупність процесів,що приводять до утворення і відновлення тканин у процесі індивідуального розвитку (онтогенезу).

    В утворенні певного виду тканин бере участь той чи інший зародковий листок. Наприклад, м’язова тканина розвивається з мезодерми, нервова — з ектодерми тощо. У ряді випадків тканини одного типу можуть мати різне походження, наприклад, епітелій шкіри має ектодермальне, а всмоктуючий кишковий епітелій — ентодермальне походження.

    Вивчення гістогенезу різних тканин і його закономірностей — одне з найважливіших завдань гістології. В основі гістогенезу лежить клітинне диференціювання, яке починається з найбільш ранніх стадій ембріогенезу. Це складний молекулярно-генетичний процес закономірного включення активності генів, що визначають специфіку білкових синтезів у клітині. Розмноження клітин, їх взаємопереміщення й інші процеси приводять до формування ембріональних зачатків, що являють собою групи клітин, закономірно розташовані в тілі зародка.

    У результаті диференціювання ембріональних зачатків виникає все різноманіття тканин різних органів тіла. У післязародковому періоді процеси гістогенезу підрозділяють на три основні типи:

     У тканинах, клітини яких не розмножуються (наприклад, нервова тканина); у тканинах, розмноження клітин яких пов’язано головним чином з ростом органа (наприклад, паренхіма травних залоз, нирок); у тканинах, що характеризуються постійним відновленням клітин (наприклад, кровотворна тканина, покривні епітелії). Відновлення ушкоджених чи частково втрачених тканин після травм здійснюється завдяки так званому репаративному гістогенезу. За патологічних умов процеси гістогенезу можуть піддатися глибоким якісним змінам і призвести до розвитку пухлинних тканин.

   Органогенез у тварин — це утворення і розвиток органів у процесі їх індивідуального розвитку.

     Наприклад, у хордових після гаструляції невелика ділянка спинної ектодерми у вигляді пластинки занурюється вглиб зародка, прогинається й утворює нервову трубку з порожниною всередині, заповненою рідиною. З клітин ектодерми розвиваються шкірні покриви з їхніми похідними (волосся, нігті, пера, копита) і органи чуттів. З верхньої частини ентодерми утвориться хорда, з нижньої частини — епітелій, що вистилає всередині відділи кишечнику, травні залози й органи дихання. З мезодерми утворяться м’язи, кістяк, кровоносна система, статеві залози, органи виділення і власне шкіра — дерма.

    У ході гістогенезу й органогенезу в живих організмів спостерігаєтьсятакеявище,якембріональнаіндукція.Ембріональнуіндукцію можна визначити як явище, за якого в процесі ембріогенезу один зачаток впливає на інший, визначаючи шлях його розвитку, і, крім того, сам піддається індукуючому впливу з боку першого зачатка.

     У рослин терміном «органогенез» зазвичай позначають формування і розвиток основних органів (кореня, стебла, листів, квіток)

    У процесі онтогенезу з ділянки недиференційованої тканини — меристеми.

1.Що таке гістогенез?

2.Що таке органогенез?

3.Яке біологічне значення має ембріональна індукція?

 

Трудове навчання

Тема. Плоскостопість, потертості, мозолі. Косметичні процедури для ніг.

Плоскостопість — викривлення стопи, що полягає в опущенні її склепінь, через що вона стає плоскою. Чому стопа стає плоскою? Основною  причиною цієї патології є захворювання зв'язок та м'язів, тобто сполучної тканини, яка підтримує ступню.

Найхарактернішими ознаками плоскостопості є швидка втомлюваність і больові відчуття в ногах під час ходьби.

Лікують цю хворобу насамперед за допомогою масажу. Слід масажувати не лише стопи, а й усю задню групу м'язів гомілки, які підтримують її в нормальному положенні. Призначають також ванночки для ніг, електростимуляцію м'язів гомілки. І, звичайно ж, рекомендують вести активний спосіб життя, займатися спортом, щоранку робити зарядку.

Головна причина, через яку з'являються мозолі на ногах, полягає в носінні незручного взуття. Крім того, міжпальцеві мозолі можуть виникати внаслідок неправильного формування самих пальців або ж через кісточки, що випирають назовні.

Сухий мозоль може з'явитися у тих, хто страждає надмірною вагою. У повних людей вага тіла нерівномірно розподіляється на стопи, через що у них формується неправильна хода. 

Розрізняють такі види мозолів між пальцями ніг:

  • м'який мозоль;

  • сухий мозоль;

  • стрижневий  мозоль.

Лікування розрізняється залежно від даних видів. Процес видалення всіх типів мозолів полягає в вишкрабуванні  ороговілих наростів. Перед цим їх необхідно розпарити за допомогою гарячої води або спеціальних засобів.

Сухі мозолі у вигляді ущільнених ділянок шкіри на ступнях ніг називають натоптиші.

Як видалити натоптиші вдома

Натуральні засоби, рекомендовані народною медициною, також можуть бути ефективні в боротьбі з натоптишами. Багато вважають за краще використовувати саме їх, вважаючи нешкідливими і навіть корисними. Це компреси:

  • з кашки цибулі або картоплі, яку накладають на розпарену повекрхность шкіри і залишають на ніч,

  • з рослинного масла, яким просочують шкарпетки і надягають їх на кілька годин або на ніч,

  • з розрізаного аркуша алое або подрібненого чистотілу, які також прикладають до ділянки з натоптишом на кілька годин, повторюючи процедуру через деякий час при необхідності.

Домашнє завдання

Вивчити конспект, головне записати в зошит.

 

11 клас Всесвітня історія

Тема. Практичне заняття: імперська політика Радянського союзу

І. Опрацювати документи

Зі спогадів В. Черчилля про розмову з Й. фон Ріббентропом (1937 р.)

Одного разу в 1937 р. я зустрівся з німецьким послом в Англії Й. фон Ріббентропом. Наша бесіда тривала більше двох годин. Суть речей Й. фон Ріббентропа зводилась до того, що Німеччина прагне дружби з Англією. Німеччина оберігала б усю велич Британської імперії. Німці, мабуть, і попросять повернути їм німецькі колонії, але це не кардинальне питання. Було б важливіше, щоб Англія дала Німеччині свободу рук на сході Європи. Німеччині потрібен «життєвий простір». Тому вона змушена поглинути Польщу і Данцизький коридор. Що стосується Білорусії та України, то ці території абсолютно необхідні для забезпечення майбутнього існування німецького Рейху. Єдиного, чого німці просили б у Британської співдружності та імперії, — не втручатися.

Я одразу висловив свою впевненість у тому, що англійський уряд не погодиться надати Німеччині свободу рук у Східній Європі. Хоча ми ненавиділи комунізм не менш, ніж його ненавидів А. Гітлер, але Велика Британія ніколи б не втратила інтерес до долі континенту настільки, щоб дозволити Німеччині встановити своє панування над Центральною та Східною Європою. Й. фон Ріббентроп сказав: «У такому випадку війна неминуча. Іншого виходу немає. Фюрер на це відважився. Ніщо його не зупинить, і ніщо не зупинить нас».

Витяг із Додаткового протоколу Антикомінтернівського пакту

Підписуючи Угоду проти комуністичного «Інтернаціоналу», повноважні представники відносно цієї угоди домовилися про таке:

1) відповідні влади обох Високих Сторін, що домовляються, підтримуватимуть тісне співробітництво у справі обміну інформацією про діяльність комуністичного «Інтернаціоналу», а також із приводу прийняття роз’яснювальних та оборонних заходів у зв’язку з діяльністю комуністичного «Інтернаціоналу»;

2) відповідні влади Високих Сторін, що домовляються, вживатимуть у межах чинного законодавства суворих заходів проти осіб, які прямо чи опосередковано, всередині країни або за кордоном перебувають на службі комуністичного «Інтернаціоналу» чи служб його підривної діяльності;

3) із метою полегшення означеного в пункті 1 співробітництва між відповідною владою обох Високих Сторін, що домовляються, буде засновано постійну комісію, у якій вивчатимуться та обговорюватимуться подальші оборонні заходи, необхідні для запобігання підривній діяльності комуністичного «Інтернаціоналу».

ІІ. Домашнє завдання

1. Пройти онлайн тести, до 23 квітня

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=272599

 

Українська мова, 22.04.20р.

Тема. Тренувальні вправи на закріплення словозмін іменників ІV відміни.

Вправи для закріплення вивченого:

 

 

  1. З кожної пари іменників випишіть лише той, який належить до IV відміни, й провідміняйте його в однині та множині.

Ягнятко - ягня; ведмежа - ведмежатко.

Вовк, їжак, порося, жук, собака, курка, хом’як, ластівка.

  1. Запишіть іменники в родовому (Кого? Чого?) й давальному (Кому? Чому?) відмінках однини.

ЗРАЗОК. Козеня - козеняти, козеняті.

Курча, оленя, орля, ім’я, плем’я, вовча, зайча, собача, дівча, дитя.

  1. Складіть словосполучення з виділеними іменниками у формі орудного (Ким? Чим?) відмінка множини.

Наприклад: певними предметами (Ким? Чим?)я користуюся вдома.

предметів, слова, ім’я, сім’я, насіння, плем’я, вим’я, тім’я.

Наприклад: лоша - лошати, теля - теляти, ім’я - імені.

Домашнє завдання:

Спишіть речення, ставлячи подані в дужках іменники в потрібній формі.

1. Троє білих пухнастих (левеня) народилося в зоопарку під (Київ) (З Інтернету). 2. За (собача) їхав на велосипеді, уявлялося дівчині, хлопчак. 3. Діти придумали (ім’я - у мн.) новонародженим (лоша). 4. Південноафриканських бушменів вважають найдавнішим (плем’я). 5. Самки доглядають за (оленя - у мн.) до 1 року. 6. Спортсмени допомогли (бобреня), якого знайшли пораненим на полі для гольфу.