Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

середа 27.05

Хімія 7 клас 27.05

Відео екскурсія на водоочисну станцію

Мета: вивчити процес очищення стічних вод на водоочисних станціях.

До вашої уваги відео екскурсія на водоочисну станцію. Перейдіть за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=7asgqImFH3Q

 

7 – б, укр.л-ра                                    Дата 27.05.2020

Тема. ЛРК. «Щастя мені до лиця». Урок поезії за творчістю письменників Теребовлянщини.

 

Основний зміст уроку

Степан Будний. “Земля”

Степан Франкович Будний народився 23 серпня 1933 року в селі Струсів Теребовлянського району. Закінчив філологічний факультет Чернівецького університету (1957, нині - національний університет). Перші твори опублікував в газеті "Радянська Буковина", підготував до друку збірку поезій "Пелюстки кохання". Працював учителем у с. Кровинка Теребовлянського району, кореспондентом Струсівської районної газети "Червоні зорі". У 1958 захворів на меланобластому. За неповних півроку створив у лікарні цикл поезій "Щоденний бій" і підготував до друку збірку "Людина до сонця йде" (1961, вийшла в Києві з благословення П. Тичини).  Досить рано пішов із життя (помер 22 червня 1958 року). Проте залишив нащадкам свою творчість – збірки “Людина до сонця йде” (1961) та “Поезії” (1972), наскрізний мотив яких – любов до життя, до своєї рідної землі.

Аналіз поезії С. Будного “Земля”.

Земля

Буду палко землю цілувати,

Де вітри, і сонце, і блакить,

Коли я промовлю тихо: мати!

То вона, кохана, не мовчить.

Чистою росою враз заб’ється,

До грудей колоссям припаде,

Забренить, заквітне, засміється,

Рідна і пахуча, як ніде.

І любить її не можна трошки,

Ту, що, дише в серце за селом

Світло-синім вогником волошки,

Молодим гречаним молоком.

Відкривай для неї навстіж груди,

Для вітрів і гомону дібров,

Це на ній робочі чесні люди

Сіють вічно трудову любов.

А земля росте зеленим житом

І дубами у гаю шумить.

Я без неї дня не міг би жити,

А із нею вічно буду жить.

Бесіда.

— За що ліричний герой любить свою землю?

— Які картини ви уявляли, слухаючи поезію? У яких барвах ви б їх зобразили?

— Назвіть використані художні засоби, що передають думки і почуття автора.

— Який настрій вони створюють?

— Опишіть свій настрій, навіяний віршем.

«Паспорт твору».

Тема: розповідь про любов людини до рідної землі, до землі, на якій вперше було сказане слово «мати», до землі, де чудова природа і працьовиті люди.

Ідея: уславлення любові до Батьківщини; рідна земля – це частинка душі людини, яка постійно з нею, куди б життєві дороги її не завели.

Жанр: громадянська (патріотична).

Володимир Вихрущ “Рідна хата”

Володи́мир Ви́хрущ (псевдонім — Володимир Українець; * 4 березня 1934, с. Августівка Козівського районуТернопільської області — † 23 червня 1999, м. Тернопіль),поетдоктор економічних наук (1991 р.), профе-сор(1991 р.), заслужений економіст України (1990 р.), член науково-професійного товариства ім. М. Міхновського, член Спілки письменників України (1976).  Народився у сім'ї селянина. Навчався у Конюхівській 8-річній школі, у 1952 році закінчив Львівський фінансово-кредитний технікум, відтак — Одеський кредитно-економічний інститут (1959 р.), Інститут управління (м. Москва), Інститут менеджменту (м. Київ), аспірантуру. Від 1965 р. — завідувач Заліщицьким райфінвідділу, від 1968 р. — в Тернопільському фінансово-економічному інституті (нині ТНЕУ): старший викладач кафедри фінансів, декан.

Автор понад 100 наукових праць, у тому числі кількох монографій, навчальних посібників, більше 25 збірок поезій та пісень. Низку віршів Вихруща перекладено болгарськоюпольською та іншими мовами.

Аналіз  поезії В. Вихруща “Рідна хата”.

Рідна хата

Хоч сторона моя багата,

Красива квітами й людьми,

Найкраща в світі – рідна хата

Під ясеновими крильми.

У ній тепло і очі мами,

І доброта її руки,

А над смутними образами

Горять барвисті рушники.

Тут батьків труд і труд матусі,

Поліття чесне, не рясне,

А хліб домашній на обрусі –

Неначе сонце весняне.

Йдемо додому, як на свято

Любуємося ворітьми:

Найкраща в світі рідна хата

Під ясеновими крильми.

Бесіда.

З чим у вас асоціюється поняття “рідна хата”?

— Які речі, що є символом ваших домівок, ви принесли на урок? (Діти принесли вишивки, фотографії, хліб, деякі речі своїх бабусь.)

— Про що ця поезія?

— Чим для автора є рідна хата?

— Для ліричного героя цього твору батьківщиною є “рідна хата під ясеновими крильми”. Які риси вдачі поета виявилися у вірші?

— Назвіть художні засоби, які використані у вірші. Який настрій вони створюють?

— Опишіть свій настрій, навіяний віршем.

«Паспорт твору».

Тема: розповідь про любов до рідної хати, прагнення завжди повертатися до рідної домівки, де батьки завжди зустрінуть із відкритою душею.

Ідея: уславлення любові до рідного краю та рідної домівки; «Найкраща в світі рідна хата під ясеновими крильми».

Жанр: громадянська (патріотична) лірика.

 

Домашнє завдання

Читати й аналізувати поезію  поетів рідного краю

 

Запитання надсилати на ел.пошту galjysik@inbox.ru, у Viber – групу класу або у Messenger  в особисті повідомлення

 

Українська мова, 27.05.20р.

Тема. Службові частини мови. Орфограми в службових частинах мови.

Теоретичний матеріал до уроку:

Дайте відповіді на запитання:

 

  • Який розділ науки про мову вивчає частини мови?

  • На які групи поділяються всі частини мови та за якими критеріями?

  • Які частини мови належать до самостійних, а які до службових?

  • Як змінюються іменники та як змінюються прикметники?

  • Які граматичні категорії мають іменники?

  • Які граматичні категорії мають прикметники?

  • Чи можуть переходити присвійні та відносні прикметники в розряд якісних?

  • На які групи поділяються числівники і як змінюється кожна з цих груп?

  • Яка частина самостійна частина мови не означає, а вказує?

  • Які частини мови не виконують синтаксичної ролі?

  • Чи можуть переходити прикметники в іменники ( перехід із однієї частини мови в іншу)?

  • Який розряд займенників не має називного відмінка?

  • Який розряд займенників може утворюватися за допомогою часток будь-, -небудь, казна-, хтозна-?

  • Як утворюються заперечні займенники?

  • За яких умов НЕ з прикметниками пишеться разом?

  • У якому відмінку відбувається подвоєння в іменників жіночого роду?

  • Чи всі іменники мають категорію роду?

  • Як змінюються іменники іншомовного походження?

  • Як визначити рід іменників іншомовного походження?

  • Скільки дієвідмін мають дієслова?

  • Як визначити дієвідміну дієслів?

  • Наведіть приклади кожної частини мови.

 

Домашнє завдання:

Виконати завдання за посиланням https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/4410

Трудове навчання

Тема. Підсумковий урок.

Доброго дня, діти!

Сьогодні в нас останній урок з трудового навчання. Ми два з половино місяці працювали дистанційно. Звичайно, це було не легко. Та ми завершуємо навчальний рік. Для того, щоб отримати хороші оцінки за семестр і за рік, вам необхідно здати всі роботи, вироби, які ми виготовляти протягом періоду перебування на карантині.

Я прошу вас завершити недороблені вироби і хто чого ще не здав, доздати.

Домашнє завдання

  1. Завершити всі недороблені вироби.

     2. Зробити фото і вислати мені на електронну адресу steculan@gmail.com
         або на viber