Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

вівторок 05.05

Українська література, 05.05.20р.

Тема. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».

Стосунки між різними поколіннями в родині

 

Теоретичний матеріал для сприймання:

 

   Одна з найбільших і найзначніших цінностей у житті кожної дитини, людини взагаліце її батьки, близькі, її родина. Якщо сім'я дружна, згуртована, працьовита, кожен із повагою ставиться до інших, то їй не страшні ніякі труднощі, під силу будь-які завдання, навіть такі глобальні, як рятування всього людства. Ось це і є однією з головних і найпривабливіших думок твору, що ми розглядатимемо — „Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9” української письменниці Лесі Ворониної.

 

   Ви почали читати цікаву роботу української письменниці Лесі Ворониної. Хочу вам запропонувати гру.

1. Гра „Упізнай героя”.

1) „Винахідниця, яка створила машину часу й приготувала протиотруту від вірусу страху”. (...)

2) „...засмага на їхніх обличчях була така густа, що вони стали схожими на кочівників пустелі — берберів”. (...)

3) „...Одного дня звичайнісінький хлопець, життя якого досі було похмурим і буденним, захворів”. (...)

4) „...Один із хлопців — кругловидий, зі смішними, довгими, мов у зайця передніми зубами. А другий, чорнявий, з чорними як смола очима й густими насупленими бровами”. (...)

5) „...У великому басейні, встеленому водоростями й лататтям, у зручних кріслах сиділи дивовижні створіння”. (...)

6) „Він завжди понад усе любив гроші і владу. Після літніх канікул він не вилазив із салону ігрових автоматів — програвав щодня купу грошей...” ().

2. Складання сенкану на тему „Сім'я, родина”..

Пам’ятка складання сенкану:

  1. Один іменник, що характеризує слово (в нашому випадку - Сім'я, родина);

  2. Два прикметники, що характеризують ці слова (в нашому випадку - Сім'я, родина);

  3. Три дієслова, що характеризують ці слова (в нашому випадку - Сім'я, родина);

  4. Одне речення, що розкриває ці слова (в нашому випадку - Сім'я, родина);

  5. Одне слово, що тісно пов’язане із цими словами (в нашому випадку - Сім'я, родина).

Евристична бесіда.

— Чим незвичною була родина Джур? („...усі представники роду Джур втаємничені у прадавні секрети характерництва. ...пані Соломія, як її називають учні й прихильники, змогла поєднати чудодійні сили наших пращурів із найсучаснішими науковими здобутками. І замаскувала свій універсальний прилад у старому “Запорожці”.)

— Що нам відомо про батьків Клима? Охарактеризуйте їх.

— Що нового дізнався Клим про свою бабусю Соломію? (Пані Соломія видатний учений, вона винайшла протиотруту від вірусу страху.)

Стосунки між різними поколіннями в родині:

  • стосунки між Климком і бабусею:

(Стосунки добрі, довірливі; онук цінує бабусю за її доброту, за смачні пиріжки, за захоплення квітами; допомагає їй; але вважає її звичайною скромною людиною);

  • стосунки між Климком і батьками:

(Хлопчик любить батьків, розуміє їхнє захоплення археологією й те, що їм рідко доводиться бути разом);

  • складіть асоціативне Гроно „Родина Клима”:

(Родина Клима Джури — любов, злагода, турбота, взаєморозуміння, підтримка, допомога, захист, натхнення).

Висновок: 

справжня сім'я — це не тільки кровна спорідненість, а, насамперед, взаєморозуміння, любов, повага, підтримка, уміння піклуватися один про одного, здатність на самопожертву; і саме такою є родина Клима Джури.

Домашнє завдання:

 

Читати зміст твору (https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=17578), характеризувати відносини між героями, відповідати на питання до твору.

 

Українська мова, 05.05.20р.

Тема. Написання складних прикметників разом і через дефіс.

Матеріал для опрацювання:

Написання складних прикметникiв

Разом пишемо:

  1. Прикметники, що утворенi вiд мiж собою залежних слiв. Тобто мiж ними вставити сполучник i не можна: правобережний (правий берег), свiтлолюбний (любить свiтло).

  2. Прикметники, першою частиною яких є слова багато, мало, старо, ново, давньо, верхньо, нижньо: староболгарський, багатопартiйний, давньоукраїнський.

  3. Прикметники, у яких першою частиною є записане словом число: шестиповерховий, сорокарiчний.

  4. Прикметники з префiксами iнтер-, контр-: iнтерконтекстуальний, контрудар.

Виняток: контр-адмiрал.

Через дефiс пишемо:

  1. Прикметники, утворенi вiд незалежних мiж собою слiв. Тобто сполучник i мiж ними вставити можна: турецько-український

(турецький i український), мовно-лiтературний (мова i лiтература)<i>.

  1. Назви вiдтiнкiв смаку, кольору та поєднання кольорiв: синьо-зелений, темно-червоний, кисло-солодкий.

Виняток: золотогарячий, червоногарячий, жовтогарячий.

  1. Прикметники, у яких першою частиною є записане цифрами число: 30-рiчний.

  2. Назви промiжних частин свiту: пiвнiчно-захiдний.

  3. Прикметники з першою частиною воєнно-, вiйськово-: воєнно-промисловий, вiйськово-спортивний.

Виняток: вiйськовозобов’язаний, вiйськовополонений (тому що цi прикметники стали iменниками).

https://www.youtube.com/watch?v=LAjk8W0w3GY,

Вправи на закріплення вивченого матеріалу:

  1. Разом пишуться обидва прикметники в рядку:

ліво/бережний, темно/зелений старо/український, мовно/літературний двадцяти/річний, 50/річний східно/слов’янський, багато/канальний.

  1. Запишіть слова разом чи через дефіс. Поясніть їх написання:

 

геолого/мінералогічний, дванадцяти/дюймовий, багато/кольоровий, біло/чорний, верхньо/волзький, жовто/зелений, моторно/парусний, навколо/планетний, мало/знайомий, класико/ романтичний, нижче/наведений, серцево/судинний, сімдесяти/ літній, ранньо/середньо/вічний, сіро/кам'яний,темно/водий, елек-тро/вимірювальний.

 

Домашнє завдання:

 

З поданими словами складіть речення:

 

багатообіцяючий, вічнозелений, довгорукий, самозакоханий, своєрідний, високошановний, блакитноокий, трипроцентний, всевидющий, сивобородий, маловрожайний, напівофіційний, інфрачервоний.

 

Ритміка  6б  клас  05.05

Індивідуальна імпровізація. Створення ритмічно-танцювальної композиції

  1. Розминка https://www.youtube.com/watch?v=jYAHGX29ot4&t=19s 

  2. Дихальна  гімнастика https://www.youtube.com/watch?v=67nsp58w284

  3. Артикуляційні  вправи https://www.youtube.com/watch?v=xDhaDKgb5so&t=4s

  4. Кінезіологічні вправи https://www.youtube.com/watch?v=B9ERrfgbDmQ

  5. Індивідуальна імпровізація. Створення ритмічно-танцювальної композиції.

У кожного з вас є улюблена мелодія. Придумайте танцювальні  рухи  до  своєї  улюбленої мелодії. З’єднайте  рухи  ритмічно- танцювальну  композицію.