Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

вівторок 05.05

НГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Запрошуємо до України.

Ukraine is one of the largest countries in Eastern Europe. It covers an area of 603,700 square kilometers. Its territory stretches for 893 kilometres from the north to the south and for 1,316 kilometres from the east to the west. Ukraine borders on Russia, Belarus, Moldova, Czech Republic, Poland, Slovakia, Hungary and Romania. On the south it is washed by the Black Sea and the Sea of Azov. The major part of Ukraine is flat and only 5% (per cent) of the whole territory is mountainous.

The two mountainous areas in Ukraine are the Catpathians and the Crimean Mountains, but they are not high. The main rivers are the Dnieper, the Dniester, the Buh, the Donets and others.

The climate is mild and soft in the west and in the centre, warm and dry in the east and hot in the south. The flora of Ukraine is rich in a great variety of plants, which number up to 16, 000. The animal life is also unusual and specific.

The population of Ukraine is 47 million inhabitants. Many nationalities inhabit our country: Ukrainians, Russians, Jews, Poles, Belarusians, Moldovians, Bulgarians, Hungarians, Czechs, Greek, etc.

T: Complete the sentences.

 

  1. Where is Ukraine situated?

  2. What can you say about its geographical position?

  3. Which countries does it border on?

  4. What seas is Ukraine washed by?

  5. What part of Ukraine is occupied by the mountains?

  6. Is Ukraine visited by tourists?

  7. What are the tops of high mountains usually covered with?

  8. What nationalities is your country inhabited with?

  9. Which sea is the southern part of Ukraine washed by?

  10. What languages are spoken in Ukraine?

Завдання: прочитати текст, Відповісти на питання.

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)

                                                                                                                                                                                                                         

Фізика

Самостійна робота

1. Що таке електроліз?

2.Чому перш ніж зробити гальванічне покриття вироби ретельно знежирюють і промивають?

3. Чому опір електролітів зменшується з підвищенням температури?

4. При рафінуванні міді до електродів підведена напруга 250 В. Опір електроліту складає 25 Ом. Яка маса міді виділилася на катоді за 10 годин? Електрохімічний еквівалент міді 0,33 мг/Кл.

 

Конспект уроку

з біології

9-А клас

05.04.2020 рік

Тема. Біологічні макромолекули-біополімери.

    Мономери - це будівельні блоки більш великих молекул. Мономери здатні з'єднуватись між собою, утворюючи полімери, відомі також під назвою макромолекул (“макро” - великий), які складають »90% сухої маси клітин. Людям давно відомі такі органічні полімери, як шерсть, шовк, каучук, хлопок. В минулому столітті хіміки почали виготовляти штучні органічні полімери, пластмаси, з'єднуючи різними способами малі органічні мономери. Таким чином виникло мистецтво (або ремесло), по сутності справи своєї, яке імітує природу. Організм будує свої макромолекули, з'єднуючи один з одним мономери. Процес цей зворотній: полімери можуть бути розбиті до мономерів, із яких вони складаються. Дійсно це, між іншим, і відбувається в шлунково-кишковому тракті: макромолекули їжі розпродаються тут до малих молекул, які потім всмоктуються в кров і використовуються організмом для утворення нових макромолекул, які потрібні уже самому організму.

     Малі органічні молекули. Макромолекули. Поняття про біополімери.

Близько 90 % сухої маси клітин припадає на чотири типи органічних молекул: білки, ліпіди, вуглеводи, нуклеїнові кислоти. Різні клітини можуть дуже відрізнятись за вмістом органічних речовин. При перерахунку на суху масу в клітинах міститься ліпідів - 5-15%, білків - 10-20%, вуглеводів - 0,2-2%, АТФ - 0,1-0,5%, нуклеїнових кислот - 1-2% маси клітин.

Білки, нуклеїнові кислоти та полісахариди (крохмаль, целюлоза, хітин, глікоген) називають біополімерами, або макромолекулами, оскільки вони складаються з великої кількості одиниць — мономерів. Мономерами білків є амінокислоти, мономерами нуклеїнових кислот — нуклеотиди, мономерами полісахаридів — моносахариди. Часто нуклеїнові кислоти називають інформаційними полімерами, оскільки вони є універсальними біологічними носіями інформації.

Регулярними біополімерами є, наприклад, крохмаль, глікоген, целюлоза. Нерегулярними — білки та нуклеїнові кислоти.

1.Які біополімери існують в природі і де?

2.Назвіть гідрофобні властивості жиру.

9- А, укр.мова                               Дата 05.05.2020

Тема. Додаток

Основний зміст уроку

 

Повторити теоретичний матеріал

https://zno.if.ua/?p=4208

 

Завдання 1. Запишіть речення. Вставте замість крапок пропущені букви чи знаки. Підкресліть головні члени речення. Укажіть способи їх вираження. 

Карпо був широкий у плечах, з бат..ківс..кими карими гострими очима, з блідуватим лицем.

Починав ж..вріти схід сонця.

Чимало води ..текло в Дунаї з того часу.

Добре ім..я — найкраще багатство.

Ніч мов криниця без дна.

 

Завдання 2. Змоделювати прислів’я і приказки, дібравши їх продовження з другого стовпчика. Записати вислови. Виділити в них додатки, визначити спосіб їх вираження.

1. Щастя розум одбирає,2. Хто горя не бачив,

3. Хто доброго чоловіка минає,

4. Добре тому жить,

5. Доля карає

6. Долі й конем

7. Долі скаргами

той щастя не має.а нещастя повертає.

й вельможного, й неможного.

чия доля не спить.

той і щастя не зазнає.

не власкаєш.

не об’їдеш.

 

У поданих висловах назвати слова-антоніми.

 

Завдання 3. Укажіть речення, у якому немає додатка.

Темна хмара озвалася громом гучним. Золоті верболози розплели свої коси. Зайшов гарний хлопець. Ми пішли в ліс. Пастух пригнав з поля худобу.

 

Домашнє завдання

Використавши відновлені прислів’я і приказки, опрацьовані на уроці, скласти твір на тему «Хто доброго чоловіка минає, той щастя не має».

 

Завдання надсилати на ел.пошту galjysik@inbox.ru, у Viberгрупу класу або у Messenger  в особисті повідомлення

 

9 – А Всесвітня Історія

Тема. Загальна характеристика революцій у Німеччині, Австрії, Угорщині та Італії

І. Вивчення нового матеріалу

Соціально-економічний і політичний розвиток Німеччини в 30-40-х роках XIX ст. показав, що без усунення залишків феодалізму та ліквідації політичної роздробленості країни подальший прогрес неможливий. Ліберальна буржуазія вимагала скликання загальнонімецького парламенту і знищення юнкерських привілеїв. Ліве, радикальне крило опозиції закликало до знищення станових відмінностей, проголошення республіки і поліпшення матеріального становища незаможних верств населення. Звістка про те, що у Франції проголошена республіка, тільки прискорила неминучий революційний вибух.

У сусідньому з Францією Бадені демонстрації розпочалися вже 27 лютого. Герцог Леопольд був змушений вдатися до поміркованих реформ і ввести до уряду ліберальних міністрів. Досить схоже розвивалися події у березні 1848 р. і в інших невеликих державах Західної і Південно-Західної Німеччини. Усюди налякані монархи змушені були йти на поступки і надавати владу діячам опозиції. Незабаром народні хвилювання охопили й Пруссію. У столиці держави - Берліні не припинялися демонстрації, що перетворилися 13 березня в криваві зіткнення з військами й поліцією. Прусський король Фрідріх-Вільгельм IV дав обіцянку прийняти конституцію, оголосив про скасування цензури і скликання парламенту. Але зіткнення демонстрантів з військами продовжувалися і невдовзі переросли в барикадні бої по всьому Берліну.

У 1849 р. у Пруссії було прийнято новий виборчий закон, що поділив виборців на три класи за розмірами сплачуваних ними податків. Кожний клас обирав рівне число виборщиків, які, у свою чергу, обирали депутатів до нижньої палати парламенту. Через рік, 31 січня 1850 р., цей закон увійшов до нової «дарованої» королем Конституції (замінила Конституцію 1848 р.).

Криза, що наростала в італійських державах, переросла в 1848 р. у бурхливі революційні потрясіння. Виступи селян і міської бідноти поєдналися з рухом ліберально-демократичних сил за громадянські права і скликання парламентських установ. У революції брали участь усі верстви суспільства - ліберальне дворянство, підприємці, студенти, селяни, робітники і ремісники. Мимоволі до боротьби за національне звільнення країни приєдналися й монархи італійських держав.

Революція розпочалася з народного повстання на Сицилії у січні 1848 р. та поширилася на південну частину Італії. Неаполітанський король Фердінанд II був змушений «дарувати» країні Конституцію, відповідно до якої засновувався двопалатний парламент і визнавалася обмежена автономія Сицилії.
 Зміни в Неаполітанському королівстві сколихнули ліберальні і демократичні сили Північної та Центральної Італії. Усюди проходили демонстрації, лунали заклики до боротьби за незалежність, вимоги конституцій і громадянських свобод. У результаті в лютому—березні 1848 р. конституції було «даровано» П'ємонту, Тоскані та Папській області.

Звістка про революцію у Відні викликала могутні антиавстрійські виступи у Венеціанській області й Ломбардії. У Венеції було проголошено республіку і створено Тимчасовий уряд. Скинув австрійське ярмо і Мілан. Імператорські війська було вигнано з Парми й Модени.

Успіхи антиавстрійського руху сколихнули всю країну. На батьківщину з еміграції повернувся полум'яний борець за незалежність Італії Джузеппе Гарібальді. Уродженець Ніцци, моряк за фахом, він з молодих років залучився до революційної діяльності. Після невдалої спроби республіканського повстання в Генуї, Гарібальді змушений був залишити країну і понад десять років боровся за незалежність і свободу в Південній Америці. Він виявив себе талановитим полководцем, людиною величезної мужності і згодом відіграв значну роль в об'єднанні Італії.

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 82-5

Підручник: https://pidruchnyk.com.ua/986-vsesvitnya-istoriya-9-klas-sorochinska.html