Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

вівторок 05.05

АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Спортивні змагання.

https://www.youtube.com/watch?v=tx3ZlKAMau4

https://www.youtube.com/watch?v=YPnVU5GnyeQ

Ex.1 p.104 (Читати та перекладати, вивчити слова та жести з відео)

https://pidruchnyk.com.ua/634-anglyska-mova-alla-nesvt-7-klas.html

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)

 

 

7а, українська література                                                      Дата 05.05. 2020

Тема. Ліна Костенко. Коротко про письменницю. «Дощ полив…». Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях.

 

Основний зміст уроку

ЛІНА ВАСИЛІВНА КОСТЕНКО народилася в 1930 році у містечку Ржищеві на Київщині в учительській сім'ї. Батьки майбутньої поетеси були людьми високоосвіченими, порядними. Батько знав дванадцять мов, добре орієнтувався у всіх навчальних предметах і викладав їх у школі. Коли дівчинці минуло шість років, сім'я переїхала до Києва. Тут ще зовсім дитиною застала її війна. «Я писала мало не осколком великі букви щойно з букваря…», — скаже поетеса про ті тяжкі роки. У Києві Ліна закінчила середню школу, вчилася у Київському педагогічному інституті. У п'ятдесятих роках із відзнакою закінчила Московський літературний інститут ім. О. М. Горького.

Писати вірші Л. Костенко почала з дитинства, друкувати — з шістнадцяти літ. Перша збірка «Проміння землі» вийшла у 1957 році, через рік — «Вітрила», у 1961 році — «Мандрівки серця». Потім з'явилися книги поезій «Над берегами вічної ріки», «Неповторність», «Сад нетанучих скульптур».

На своєму літературному шляху довелося Ліні Костенко пережити майже п'ятнадцятилітнє невизнання її як митця. Це був сумний період як у житті письменниці, так і в історії української літератури взагалі. Але й тоді вона писала…

Ліна Василівна Костенко – це письменниця, яка стала надзвичайно популярною ще за ранніх років своєї творчості. Вона на разі живе і працює в Україні. І від недавніх пір активно почала писати прозу, тобто присвячує свій час не лише написанню поезій.

Робота над твором « Дощ полив»

Виразне читання  поезії «Дощ полив...» 

http://www.ukrcenter.com/%D0%9B%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0/-/24644/%D0%94%D0%BE%D1%89-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%B2-%D1%96-%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%8C-%D1%82%D0%B0%D0%BA%D0%B8%D0%B9-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D1%8F%D0%BD%D0%B8%D0%B9

Бесіда за змістом віршем

1.Яке враження на вас справила поезія?

2.Які почуття у вас виникли під час слухання поезії ? Що схвилювало вас?

3.Яким настроєм пройнята поезія? (1. Гарним, бо після дощу «все блищить, і люди як нові». 2. Сумним  шкода дідка, старесенького, кропив'яного, який «блискавки визбирує в траві», а ще «порожній шлях» навіює почуття самотності.)

4.Які емоції викликає у вас природа в поезії?

5. Який настрій у вас під час дощової погоди?

 

Тема: зображення змін у природі внаслідок дощу, який її оновив і омолодив.

Ідея: уславлення дощу як життєдайної, цілющої сили.

Основна думка: необхідність дощу як головної умови для розвитку природи.

Дослідити художні особливості поезії, образи, заповнивши таблицю

Епітети

Порівняння

Метафори

Образи

«день полив'яний»,

«дідок старесенький, кропив'яний»,

«порожній шлях» мокрі ниви

«люди як нові»,

«сад, як парасолька»

«дідок блискавки визбирує в траві»,

«струшується сад»,

«корів розсипана квасолька доганяє хмари у полях»

дощ, день, люди,

дідок, сад,

ниви і шлях, корови,

хмари

 

Пейзаж у літературному творі  образний опис природи, який створюється за допомогою художніх засобів)

 

Словникова робота.

Що таке пейзажна лірика?

Чи можна сказати, що твір «Дощ полив» тяжіє до такого роду? (Пейзажна лірика — це вірші про природу, у яких передаються почуття, переживання, настрій ліричного героя під час спілкування з природою.)

 

Вправа «Склади пару»

 

 

1.Яка назва першої поетичної збірки

Ліни Костенко, яка вийшла у 1957р.?

2. Назва твору, за який у 1987 році поетеса була удостоєна Державної премії УРСР імені

Т. Г. Шевченка, а згодом отримала премію фундації Антоновичів.

3. За яку книгу у 19994р. Ліні Костенко

присуджена премія Франческо Петрарки?

4.Якою найвищою своєю відзнакою Світовий конгрес українців у 1998 р. у Торонто нагородив Л. Костенко.

5. Лауреатом якої літературно-мистецької премії у 2000 році стала Ліна Костенко.

1. Медаль Святого Володимира

2.«Проміння землі»

3. Ім. Олени Теліги

4.«Маруся Чурай»

5. «Інкрустації»

 

Взаємоперевірка. 1- 2; 2-4; 3-5; 4-1, 5-3.

 

Домашнє завдання

  1. Вивчити біографію  Ліни Костенко

  2. Читати й аналізувати ідейно – художній зміст поезії «Дощ полив»

 

 

Завдання надсилати на ел.пошту galjysik@inbox.ru, у Viber – групу класу або у Messenger  в особисті повідомлення

 

7- А, укр.мова                               Дата 05.05.2020

Тема. Виконання тренувальних вправз теми «Дієприкметник»

Основний зміст уроку

 

Повторити теоретичний матеріал

https://www.youtube.com/watch?v=abU-eJaLzw4

 

https://zno.if.ua/?p=4003

Завдання 1. -  Вставляючи пропущені літери, записати у дві колонки: у першу - з -н-, у другу – з -нн-.

Заверше..ий, безви..ий, змете..ий, нежда..ий, притама..ий, неподола..ий, неподола..ий, несказа..ий, несказа..ий, скоше..ий, відда..ий, проведе..ий, благослове..ий.

 

Завдання 2. - Установи відповідність.

- Дібрати до дієприкметників синоніми з не.

  1.  

  2. розсерджений

  3. відкритий

  4. прохолодний

  5. занедбаний

  6. відімкнений

  7. роздягнений

  8. заборонений

  9. заклеєний

  10. початий

  11. запакований

  12. розібраний

1. незібраний

2. нерозпакований

3. незакінчений

4. нерозклеєний

5. недозволений

6. неодягнений

7. незамкнений

8. невпорядкований

9. ненагрітий

10. незакритий

11. незадоволений

 

Завдання 3. Запишіть у дві колонки активні дієприкметники теперішнього і минулого часу. Які суфікси характерні для активних дієприкметників?

Сяючий, змарнілий, стоячий, палаючий, змерзлий, спітнілий, завмираючий, застиглий, даленіючий, скислий, перемагаючий.

 

Домашнє завдання

Спишіть, утворюючи від поданих у дужках дієслів активні дієприкметники. Визначте відмінки дієприкметників.

I. В моїм саду кружляє лист (опадати). Багряний лист, (пожовкнути) трави — мелодій осені краса. Дощ одшумів, пройшов... Мовчать листки (промокнути). Ой ви, квіти, осіннії квіти, (запізнитися) щастя краса! І сніг припав обличчям (посиніти) до грудочок (замерзнути) землі (Із те. В. Сосюри).

 Завдання надсилати на ел.пошту galjysik@inbox.ru, у Viberгрупу класу або у Messenger  в особисті повідомлення