Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

вівторок 07.04

 

6 – А, українська література               Дата  07.04. 2020

Тема. УРЗМ. Розповідь «Моє ставлення до зображуваного у творі  «Федько - халамидник»

Основний зміст уроку

  1. Бесіда за прочитаним змістом.

  • Хто є головним героєм у творі? А другорядними?

 

             Батько Федька                       Толя               батько Толі

 

           Мати Федька                                  Федько                                 мати Толі

 

              Стьопка                                Васько                      Спірка

 

Це схема головних та другорядних героїв оповідання. Федько знаходиться в центрі розповіді, його характер розвивається у стосунках із другорядними героями. Отже, Федько є головним героєм твору.)

Евристична бесіда:

Що таке твір? (Твір — це робота над висловлюванням особистої думки, яка спирається на необхідну кількість даних.)

Що необхідно знати, щоб правильно висловити власну думку? (Визначити стиль і тип мовлення, вміти послідовно висловлюватися відповідно до теми.)

Пригадайте, які стилі та типи мовлення вам відомі (Типи: розповідь, опис, роздум. Стилі: розмовний, художній, публіцистичний, науковий, офіційно-діловий, конфесійний).

Чи зацікавило вас оповідання В. Винниченка «Федько-халамидник»? Чим?

Чи знаєте ви сьогодні таких хлопців, що за характером схожі на Федька, Толика?

 

— Сьогодні ви маєте можливість виявити свої творчі здібності, склавши твір на одну з тем:

А) Хто насправді був хорошим позитивним персонажем, а хто – негативним: Толик чи Федько? (за оповіданням В. Винниченка «Федько-халамидник»).

Б) Що мені подобається і що обурює в поведінці Толика й Федька (за оповіданням В. Винниченка «Федько-халамидник»).

В) Мій улюблений персонаж оповідання В. винниченка «Федько-халамидник».

Робота повинна за обсягом відповідати нормам, збуджувати не лише власні думки, а й почуття, однак обов'язково опиратися напрочитане вами оповідання В. Винниченка «Федько-халамидник».

 

Читання зразка учнівського твору. 

 

Моє ставлення до Федька і Толі за оповіданням В. Винниченко "Федько-халамидник"

Нещодавно ми читали оповідання "Федько-халамидник", яке написав Володимир Винниченко. Цей твір, а особливо його фінал, справив на мене велике враження.

Володимир Винниченко розповідає про двох хлопчиків — Федька, сина бідного робітника, і Толю, дитину заможних батьків.

Федько-халамидник був дуже чесним і ніколи не брехав. Вадою хлопчика було те, що він заважав іншим дітям спокійно гратися, зчиняв бійки, робив шкоду сусідам. Проте Федько заслужив повагу однолітків, бо був справжнім другом і ніколи не видавав товаришів. Толя був делікатний, ніжний, сумирний. Він завжди був охайний, причепурений, а у двір виходив боязко й поводився тихо.

Одного дня хлопці пішли подивитися, як іде по річці весняна крига. Толю не покликали, але він все одно пішов. Федько вирішив перебратися по хитких крижинах з одного берега на інший і зробив це. Толі здалося, що він теж здатний на такий вчинок: хлопчик ступив на кригу. І тут сталося нещастя. Федько допоміг Толі, і той, як стріла, вилетів на берег. Упевнившись у власній безпеці, Толя навіть не подав палиці своєму рятівникові, тому що боявся опинитися в воді. Інші хлопці кинулися до Федька й витягли його На берег. Коли Федько-халамидник, геть мокрий та синій від холоду, теж був у безпеці, йому навіть не дозволили сказати правду. Толя ж підло звалив вину на Федька. Про те, щоб подякувати своєму рятівникові, Толя навіть не подумав.

Безперечно, Федько-халамидник повівся благородно, врятувавши товариша не тільки від наглої смерті, але й від батьківського покарання. Толя виявився черствою й зовсім байдужою до чужого нещастя людиною. Ще Толя — брехун і негідник. Коли Федько захворів на запалення легенів і помер, цей боягуз, обдуривши матір Федька, забрав чижика. А коли на цвинтарі ховали нещасного Федька, Толя спокійно грався з пташкою й не відчував ані жалю, ані смутку, ані докорів совісті.

Поведінка Федька викликає в мене захоплення, а поведінка Толі — справжнє обурення. Замість того, щоб берегти такого вірного товариша, Толя став причиною смерті Федька. Байдужість Толі майже лякає мене.

Сьогодні, коли навколо так багато черствості й ненависті, треба виховувати в собі риси характеру, властиві Федькові-халамиднику, і позбуватися рис, які мав Толя.

 

Домашнє завдання

Ознайомитися із біографією Станіслава Чернілевського за посиланням
 https://onlyart.org.ua/biographies-poets-and-writers/chernilevskyj-stanislav-biografiya/

 

6 – А Всесвітня Історія

Тема. Військова експансія Риму й утворення Римської середземноморської держави.

І. Вивчення нового матеріалу

Основні дати та події: 264-241 р. до н.е. – Перша пунічна війна;

                                         218-201 рр. до н. е. – Друга пунічна війна;

                                         149-146 рр. до н. е. – Третя пунічна війна;

Підкорення Римом країн у 2 ст. до н. е.

    Уже в часи Другої пунічної війни армії Риму воювали в різних кінцях Європи. Філіпп V, цар Македонії, необачно погодився виступити союзником Ганнібала в Другій пунічній війні. Після перемоги над Карфагеном римляни підтримали союз еллінських міст, що боровся з Македонією, й оголосили Філіппу V війну. У 197 р. до н. е. римський полководець Тіт Фламінін розгромив македонську армію в битві біля поселення Кіноскефали. Через рік Тіт Фламінін від імені римського сенату проголосив «визволення Греції». Насправді ж Рим прагнув підкорити і македонців, і греків. У 148 р. до н. е. Македонія стала римською провінцією.

     У 146 р. до н. е. римляни захопили місто Коринф: Грецію було перетворено на римську провінцію Ахайя. Лише Спарті та Афінам було дозволено зберегти обмежене самоуправління.

     У 133 р. до н. е. землі Пергамського царства (Мала Азія) й Іспанії стали римськими провінціями. Унаслідок завойовницьких воєн Рим перетворився на найсильнішу в стародавньому світі державу.

Вплив війн Риму 2 ст. до н. е. на господарське й суспільне життя

   Після великих завоювань у господарстві відбулися істотні зміни. Першим наслідком стало зростання кількості рабів та більш активне використання їхньої праці. Другим наслідком війн стало пограбування провінцій. Переможені сплачували величезні контрибуції й податки. Право збирати податки з населення провінцій продавалося на аукціоні, тобто на торгах. Певну суму вносили в державну скарбницю, а потім здирали з місцевих жителів значно більше грошей. Для сплати податків завойовники позичали їм гроші. Коли борг своєчасно не повертали, боржників перетворювали на рабів.

    Малоземельні селяни, розорені війною та конкуренцією з великими господарствами, залишали свої наділи й переселялися до міст, де жили на державні кошти або з продажу своїх голосів під час виборів. Так формувався римський люмпен-пролетаріатпрошарок суспільних утриманців (волоцюг, жебраків, безпритульних).

ІІ. Домашнє завдання 

Опрацювати параграф 40

Посилання на підручник: https://pidruchnyk.com.ua/1458-istoriya-6-klas-bandrovskiy-2019.html

 

АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Рік наповнений святами.

https://www.youtube.com/watch?v=8Q93FMToC5E

https://www.youtube.com/watch?v=t5V8hgYAHUI

Ex 3 p. 90(Записати та перекласти)

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)