Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

вівторок 07.04

07.04.2020р.

Літературне читання

Тема. Юрій Ярмиш «Два Івани».

Прочитайте.

Два Івани

   Жили собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, героями називатися.
    От перший Іван мріяв-мріяв та й надумав – час починати. Виліз на високу гору – щоб усім його видно було, сів на камінь і чекає, коли покличуть люди на подвиг, героєм наречуть.
   А другий Іван підвівся та й пішов собі вперед – на широкі простори.
 Гукнув його перший Іван зі своєї високої гори:
 – Ти що надумав?
 – Садок хочу насадити, смачні яблука виростити на радість людям!
 – Хе, хіба це велика справа? Найлегша з найлегших. Бачиш, яблучок йому забажалося! За таке героєм не назвуть. – І знов усівся на свій камінь. Чекає.     Довго чи ні казка мовилася, швидко чи повільно час йшов, тільки Іван з гори гукнув другові:
 – Гей, Іване! Чи яблучка вже виросли?
 А люди й відповідають:
 – Виросли. Солодкі, соком-здоров’ям налиті. Спускайся скуштуй,- сильнішим станеш.
 – Нема коли,- поважно відповідає Іван. – Чекаю, коли ви мене на подвиг покличете.
 – Чекай, чекай! – усміхаються люди. – От твій товариш далеко вже від тебе пішов.
 – Гей, Іване! – непокоївся Іван зі своєї високої гори. – Де ти, що поробляєш?
 – Вугіллячко рубаю! – почулося здалека. – Вогник людям дарую! Спускайся до нас, бригада у нас дружна, саме на трудову зміну заступаємо!
 – Е, ні! – хитро посміхнувся Іван із своєї високої гори. – У вас праця, а я подвиг бажаю звершити. Почекаю ще – люди обов’язково покличуть!
      А час біжить, рік минає… Другий добром люди згадують… Третій завершується…Ще більше стурбувався Іван на своїй високій горі. І люди наче забули про нього, про подвиг не згадують, і друг невідомо що поробляє. Кудись зник, а куди саме – ніхто не знає.
 – Іва-ане! Де ти? – гукнув щосили Іван зі своєї високої гори. – Куди подівся?
 – Нікуди я не подівся, саме зараз над твоєю високою горою пролітаю!
 Підняв голову Іван до неба, а там космічний корабель летить, і керує ним його товариш.

 

А люди на землі радіють:
 – Слава Івану!
 – Слава зоряному герою!
 – Чому ж ти мене не покликав, на подвиг із собою не взяв? – бідкається Іван на своїй високій горі.
 А Іван з піднебесся йому відповідає:
 – Ти все на подвиг збирався, а я працею, трудом зайнятий був. Бачу я звідси – твоя гора незчисленні скарби в собі таїть. Поміркуй, як їх видобути, людям подарувати. Усім Іванам на землі діло є!

Юрій Ярмиш

Дайте  відповіді  на  запитання

  • Чому другому Іванові не вдалося стати героєм?

  • Що він робив неправильно?

  • Чому його не кликали на подвиг?

  • А на що кликав один Іван іншого?

  • Що справжній герой порадив своєму другові?

  • Як ви вважаєте, чи скористався Іван порадою?

  • Хто ж така гарна людина?

  • Чому тільки одного Івана із вдячністю згадуватимуть люди?

 

 

Математика

Тема. Ділення на 2, 3. Розв’язування  задач, що  містять умову  «менше у кілька  разів».

Пригадаємо, якщо  у  нас  умова «більше у  кілька разів», то  ми    «●». Тоді відповідно  «менше  у  кілька  разів» - потрібно поділити «:»

Завдання:

  1. Обчислити, записуючи  у  стовпчик.

396:3             428:2          642:2        966:3        282:2       639:3

 

  1. Розв’язати  задачу.

У саду  росло  900  дерев. З них  448 яблунь, вишень – у 2 рази  менше,  ніж  яблунь. Решта дерев – груші.  Скільки  в  саду  груш?

 

 

 

Українська  мова

Тема. Визначення  головної думки тексту.

Тема тексту – це його зміст, те, про що (або про кого) в ньому розповідається.

Головна думка тексту – те, заради чого його було створено (чого він навчає, до чого закликає, від чого застерігає)

Спочатку  потрібно  прочитати  текст, потім  зробити  висновок – це і буде його головною  думкою.

Завдання:

  1. Прочитайте  текст,  визначте його  головну  думку

Пригода  у  саду

У нашому саду ростуть яблуні, сливи, груші, виноград, смородина, малина. 

       Якось серед літа, коли на смородині та малині доспіли ягоди, забрів їжачок. Він щось шукав, принюхувався, напевно, думав, чим поживитися. Він не боявся ні мене, ні нашого дворового пса Рябка. Звірятко було впевнене, що його гострі колючки зможуть завжди захистити його. Спочатку я з цікавістю спостерігав за ним. Потім побіг додому, щоб винести маленьке блюдце з молоком. Їжачок почав пити.

      Тепер він частенько любить приходити у наш сад. Усі підгодовують його.

 

  1. Спиши  речення  з  однорідними  членами  речення.

Підкресли  у  ньому  граматичну  основу (підмет  та  присудок).