Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

вівторок 12.05

Українська література, 12.05.20р.

Тема. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Характеристика образу головного героя.

Теоретичний матеріал до уроку:

Сюжет - (франц - предмет) – це перебіг дії та послідовність її розвитку, що служить у творі формою розгортання та конкретизації його фабули.

“Таємне товариство боягузів” образ Клима:

Прізвище, ім’я та по батькові персонажа Джура Клим Миколайович

Місце проживання У звичайному місті, у звичайному будинку

Вік Середній шкільний

Батьки, рідні Батьки — археологи, часто бувають у далеких відрядженнях; бабуся — скромна прибиральниця в банку, насправді ж — відомий учений-винахідник, рятівник Землі

Риси характеру Клима Боязливий, потім сміливий, мужній, совісний, винахідливий, кмітливий, любить своїх близьких і всіх людей

Поведінка, вчинки Спочатку боїться, потім переборює поступово свій страх, радий допомогти, здатний на сміливі вчинки заради порятунку близьких і всієї Землі; виявляє кмітливість

Заняття Грає на скрипці

Стосунки з однолітками, дорослими, рідними Спочатку — не впевнений у собі, боязкий, не може дати відсіч; рідних любить, поважає, робить усе заради них.

   Клим – боязкий, несміливий хлопчина, який дуже боїться свого друга Кактуса. Він уникав його, тікав, ховався. І одного разу потрапив у секретну лабораторію ТТБ (таємне товариство боягузів). Там він провів експеремент, який змінив хлопця.

   Тепер він став сміливим, уже не боявся Сашка Смика, був впевнений у собі. Незважаючи на страх, який деколи до нього приходив, Клим ніколи не відступав. Це і показує, що насправді він відважний і рішучий. Йому довелося подорожувати машиною часу, виконувати інструкції бабусі Соломії, щоб врятувати планету від синьомордиків.

 

 Образ Клима Джури неможливо розглядати окремо, адже його оточували люди. Головним ворогом хлопця був Сашко Смик. Він уникав його, тікав, ховався. І одного разу потрапив у секретну лабораторію ТТБ. Там він провів експеремент, який змінив хлопця. Давайте зіставимо образи хлопчиків, склавши діаграму Вена.

 

Домашнє завдання:

Характеризувати позитивні та негативні риси характеру Головного героя.

 

Українська мова, 12.05.20р.

Тема. Узагальнюючий урок з теми «Прикметник».

Матеріал до уроку:

Турбо-швидкість:

  • Наука про частини мови – (як називається?)

  • Частин мови – (скільки?)

  • Ознаку предмета називає (яка частина мови?)

  • Відповідає на питання … (які?)

  • У реченні узгоджується з (якою частиною мови?)

  • Називний відмінок однини чоловічого роду – (що ми саме перше записуємо у морфологічному розборі?)

  • Синтаксична роль (яку виконує?)

 

  1. Напиши вправу правильно:

Східно/слов’янський, південно/східний, чорно/бровий, машино/будівний, тихий/тихесенький, чорно/морський, одно/разовий, військово/морський, газо/видобувний, машино/тракторний, західно/український, синьо/зелений, сніжно/білий, мікро/хвильовий, літературно/ художній, біло/сніжний, десяти/річний.

  1. Із чим асоціюється ця барва? Підбери слова ознаки цього кольору.

Жовтий – найсвітліший веселковий колір.

  1. Прочитайте висловлювання К. Білокур, випишіть прикметники, зробіть морфологічний аналіз одного з них. Підказка: їх 7 (разом із словом «живі»).

 

«Квіти, як і люди, –  живі, мають душу! Як же їх не малювати, як вони такі красиві! А як прийде весна, та зазеленіють трави, а потім і квіти зацвітуть! Ой Боже мій! Як глянеш кругом, то та гарна, а та ще краща, а та ще чудовіша, та начебто аж посхиляються до мене, та як не промовляють: Хто ж нас тоді буде малювати, як ти покинеш?” То я все на світі забуду та й знову малюю квіти. Ой, не гнівайтеся на мене, мої близькії й далекії друзі, що я малюю квіти, бо із квітів картини красиві».

 

Наприклад, Живі прикм., п. ф. живий, якісн., повн. ф. стягн.,множ., Н. в., тв. гр., присуд.

 

  1. Від поданих слів утворіть прикметники та доберіть до них по два іменники, щоб в отриманих словосполученнях прикметники належали до різних розрядів.

 

Наприклад, Матиматеринська (турбота, ласка).

Вишня –.

Орел – ….

Береза - ….

Цукор - ….

Друг - ….

Успіх - ….

 

Домашнє завдання:

Відредагуйте наведений текст:

Жовто-гарячя ягітка плода роскрилася а с неї визирало блестящє вічько насіня. Тут були темно зелені гарбузи у яскраво жовтих плямах були картаті, і смугасті, кругло-виді, і довгі. Заяц найбільш лякливіший звірок. Десь сухенка гілочька затріщить – косо-окий боягус зараз же прегнеця і сидить нишком за виличезним гарбузом.

 

 

Ритміка  6б  клас  12.05 

Вивчення танцювальної композиції за мотивами гуцульських танців

  1. Розминка https://www.youtube.com/watch?v=jYAHGX29ot4&t=19s 

  2. Дихальна  гімнастика https://www.youtube.com/watch?v=67nsp58w284

  3. Артикуляційні  вправи https://www.youtube.com/watch?v=xDhaDKgb5so&t=4s

  4. Кінезіологічні вправи https://www.youtube.com/watch?v=B9ERrfgbDmQ

  5. Вивчення танцювальної композиції за мотивами гуцульських танців https://www.youtube.com/watch?v=wB2mGdSXu5I

 

6 – Б клас Всесвітня історія

Тема. Кризові явища в Римській імперії. Реформи Діоклетіана і Константина

І. Вивчення нового матеріалу

У II—III ст. велетенська Римська імперія вступила у тривалу кризу. Дедалі рідше збиралися народні збори і до III ст. н. е. вони зовсім зникають. Сенат уже не розв’язував важливих проблем держави. У провінціях постійно було неспокійно. Повставали не тільки підкорені народи, а й легіони, які повинні були тримати їх у покорі. Частина провінцій раз за разом проголошувала незалежність. Армія, яка становила опору імператорського Риму, втрачала боєздатність і дисципліну. Скарбниця держави була порожньою через витрати на величезну армію та розкіш імператорського двору.

Щоб покрити витрати, імператори вдавалися до всіляких фінансових махінацій: зменшувалась вага срібних і золотих монет, карбувалися мідні гроші тощо. Все це викликало знецінення грошей — інфляцію, а як наслідок — зростання цін, господарський занепад, падіння життєвого рівня. Втрачався зв’язок із провінціями, занепадала торгівля. Із припиненням загарбницьких воєн Рим уже не отримував невільників у таких масштабах, як раніше. Раби стали дорожчими. Відповідно зменшилась ефективність рабської праці. Тому рабів примушували працювати дедалі більше. Щоб раби трудилися старанніше, господарі надавали їм ділянку землі, дозволяли мати сім’ю, власне майно, їх називали «рабами з хатинами» — колонами. Але зазвичай колонам не вдавалося зміцнити своє господарство, і вони потрапляли в залежність від заможних римлян або розорялися. Тоді їх уже продавали із земельною ділянкою та боргами.

Дешева рабська праця витіснила працю вільних ремісників і селян, у яких, до того, землевласники поступово відібрали їхні землі. Вільні селяни, ремісники розорялися й перетворювалися на пролетарів — людей без майна й без роботи, які живуть подачками, охоче беруть участь у будь-яких заколотах. Тільки в одному Римі в II ст. н. е. жили близько 200 тис. пролетарів, які не працювали, але щодня одержували їжу, а іноді й гроші. Від римської влади вони вимагали безкоштовних розваг, насамперед гладіаторських боїв. Гасло «Хліба й видовищ!» стало правилом їхнього життя.

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати 45 параграф

Посилання на електрону версію підручника:

https://pidruchnyk.com.ua/1458-istoriya-6-klas-bandrovskiy-2019.html

Конспект уроку

з географії

6 – Б клас

12. 05. 2020 р.

Держави  світу.

Тема. Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу

та держави – сусіди України на політичній карті світу.

Вивчення нового матеріалу.

  1. Найбільші держави за площею.

     До найбільших держав за площею і чисельністю належать держави: Росія, Канада, Китай, Сполучені Штати Америки ( США ), Бразилія, Австралія, Індія, Аргентина, Казахстан і Алжир. Найбільша серед рекордсменів країна – це Росія, площа якої перевищує 17млн. кв. км.. Найменша – Алжир – має площу понад 2млн. кв. км. Чотири з найбільших країн розташовані в Євразії – Росія,  Китай, Індія і Казахстан. Дві країни в Північній Америці – США і Канада, дві – у Північній Америці – Бразилія і Аргентина, одна в Африці – Алжир і одна представлена одночасно цілим материком – Австралія.

    Україна посідає за цим показником 44 місце у світі. Але вона є найбільшою європейською країною, маючи площу близько 604 тис. кв. км.

 

  1. Які держави є найбільшими за чисельністю населення.

    На різних континентах є країни, що переважають за чисельністю населення. Так, понад половину населення Землі проживає у 10 найбільших країнах таких, як:  Китай, Індія, США, Індонезія, Бразилія, Пакистан,  Нігерія, Бангладеш, Росія, Японія. У кожній з цих країн кількість населення перевищує 100 млн. осіб. Лідером є Китай, де проживало 1,3 млрд. осіб, але в зв’язку із Пандемією COVID – 19 кількість населення зменшилася, адже від захворювання на коронавірус померло

4 633 особи. Найменша серед лідерів чисельність населення в Японії – понад

127 млн. осіб.

     Серед світових лідерів найбільше найчисельніших держав знаходиться в Євразії. По одній країні розташовано у Північній Америці, Південній Америці й Африці. Серед європейських країн найбільшу чисельність населення має Німеччина – близько 82 млн. осіб. Україна . де мешкає 42, 5 млн. осіб, посідає серед європейських країн шосте місце.

 

  1. З якими державами межує Україна.

    Україна межує із сімома державами. На заході Україна межує із Польщею, Угорщиною та Словаччиною, через території яких проходить найкоротший шлях, що зв’язує Україну з країнами Західної Центральної Європи. На сході та півночі України – кордони із Росією, на південному заході – з Молдовою та Румунією. На півночі Україна межує з Білоруссю, через яку здійснюється зв’язок із країнами Балтії.

    Україна має вихід до Чорного  й Азовського морів, що зв’язує її з такими країнами середземноморського басейну: Болгарія, Туреччина та Грузія.

Запитання  і  завдання.

  1. Опрацюйте конспект уроку ( уважно прочитайте, вивчіть), дайте відповіді на запитання та опрацюйте  географічний атлас ( ст.. Політична карта світу).

  2. Найбільші держави за площею? Назвіть їх.

  3. Які держави є найбільшими за чисельністю населення?

  4. З якими державами межує Україна? Назвіть їх.