Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

вівторок 12.05

Трудове навчання

Тема. Виготовлення паперової коробочки

Продовжуємо працювати вдома, використовуємо підручні матеріали і виготовляємо корисні речі.

Паперові  коробочки можна використовувати не тільки для подарунків, а й для гармонійної організації приміщень. Щоб кожна річ в будинку мала своє місце. А бокси для зберігання речей  іноді дуже дорого коштують. У кожного з нас вдома знайдеться величезна коробка з-під побутової  техніки, в якій і зберігати, щось незручно і викинути шкода, така ж гарна коробка.

Ви можете використовувати її для виготовлення зручного паперового боксу для зберігання дрібних речей, наприклад  дитячих фломастерів, олівців, або інших речей.

Паперову коробочку можна зробити своїми руками, для цього знадобиться лише пару хвилин вашого часу і деякі матеріали, які знайдуться в кожній домівці. Перейдіть по ссилці і подивіться відео про те, як виготовити коробочку

https://www.youtube.com/watch?v=oFmtRVK_GSg

 

Домашнє  завдання

1. Сфотографувати процес роботи і готові вироби.

2. Відправити фотографії на мою електронну адресу steculan@gmail.com

Або на вайбер.

 

7- А, укр.мова                               Дата 12.05.2020

Тема. Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

Основний зміст уроку

Дієприслівник — це особлива незмінювана форма дієслова, що означає додаткову дію або стан, відповідає на питання що роблячи? що зробивши? і пояснює основне дієслово. Левко підійшов до своїх молодих колег, посміхаючись і трохи похитуючись на куцих ногах. (В. Підмогильний) — основну дію виражено особовою формою дієслова підійшов, а додаткові дії — незмінними формами посміхаючись і похитуючись. Дієприслівники посміхаючись і похитуючись пояснюють основне дієслово:

 

Дія, названа основним дієсловом і пояснена дієприслівником, виконується однією особою: читаючи, виписує; слухаючи, запам’ятовує.

2) Ознаки дієслова, притаманні дієприслівнику.

Подібно до дієслова дієприслівник зберігає значення виду: доконаний (побачивши), недоконаний (беручи) і перехідності / неперехідності: перехідний (читаючи), неперехідний (ідучи).

Як і дієслово, дієприслівник може мати залежні слова (іменники, займенники, прислівники): зустрічаючи гостя, захищаючи мене, біжучи швидко.

3) Ознаки прислівника, притаманні дієприслівнику.

До прислівникових ознак дієприслівника належать незмінюваність і синтаксична роль обставин:

4) Вид дієприслівника.

Дієприслівник зберігає вид того дієслова, від якого він утворений: йти (що робити?) — йдучи (що роблячи?) — недоконаний; прийти (що зробити?) — прийшовши (що зробивши?) — доконаний.

 

Отже, дієприслівником називається особлива  незмінна форма дієслова, яка означає додаткову дію або стан  основного дієслова-присудка. Відповідає на питання що роблячи? що зробивши?

Вид дієприслівника залежить від виду дієслова. Дієприслівник незмінна форма, тому він не має закінчення. У суфіксах дієприслівників –учи-, -ючи-, -ачи-, -ячи-, -ши-, -вши- завжди пиши букву И!

 

Завдання 1. Прочитайте, випишіть дієприслівники. Виділіть суфікси.

     Не піймавши, притаївшись, йдучи, пройшовши, шукаючи, не схиляючи,перехилившись, збившися.

 Завдання 2. З поданих форм дієслова запишіть дієприслівники, визначте вид кожного.

Розмовляючи, підбадьорений, одягнуто, схиляючись, натомлено, збираючись, бажаючи, відірвати, відірваний, відірвавшись, молодіти, молодіючий, молодіючи, умивати, умито, умивши, умившись, розказати, розказано, розказуючи.

 

Домашнє завдання

Запишіть прислів’я, вставляючи пропущені літери, розкриваючи дужки.

Підкресліть дієприслівники, визначте їх синтаксичну роль.

Не сп..тавши броду, (не)лізь у воду. Не нах..лившись, з кр..ниці води (не)нап’єш..ся. Не навчивши в п..люшках, (не)навчиш.. і в подушках. М..ясом хвал..т..ся, юшки не ївши. (Не)скуби, не..повивши.

 

 

Завдання надсилати на ел.пошту galjysik@inbox.ru, у Viberгрупу класу або у Messenger  в особисті повідомлення

 

7 – а, українська література                                                 Дата 12.05.2020

Тема. «Чайка на крижині». Духовне багатство — найбільший скарб у житті.

 

Основний зміст уроку

Поезії, які ми сьогодні опрацьовуватимемо «Чайка на крижині» має  певну передісторію. 

Поема «Чайка на крижині» створена 1958 року і ввійшла до збірки «Мандри серця». Твір складається з п’яти частин: «Надбережжя», «Крига на Одрі», «Крила», «Грунт» , «Усміх» кожна з яких має свій зміст та закінчену думку, але в той же час пов’язані з перебуванням Л. Костенко у Польщі, зокрема у порту міста Щецін. У цей час вирішувалося наболіле питання для Ліни Василівни: переїжджати до Польщі разом зі своїм коханим Єжи Пахльовським чи залишитися в Україні. Підростала їхня донечка Оксана, в серці жило справжнє кохання, але й було відчуття неможливості розриву з рідною землею. Вони розійшлися. Залишилися щемливі рядки поезій, у яких відтворено зболені роздуми поетеси, її переживання і сумніви.

 

Робота над віршем «Чайка на крижині»

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=5750

 

Словникова робота:

Свита – старовинний довгий верхній одяг, пошитий з цупкої тканини.

Рядно – вид покривала.

Ожеледиця – тонкий шар льоду.

Сум’яття безладний рух, метушня.

Одра річка в Західній Європі.

Протока вузький водний простір, що розділяє суходіл і поєднує моря або озера.

 

Бесіда:

  •  Де відбуваються події, описані у вірші? (На річці Одрі у Польщі);

  •  Яка пора року описується? (Рання весна)

  •  Чому наш ліричний герой (а це героїня – сама поетеса) звернула увагу на самотню чайку? (Чайка завжди шугає над морем і раптом – такий незвичайний для неї стан – сидить на крижині. )

  •  Чим пояснити, що, на думку поетеси, «крилатим грунту не треба»? («Окрилені» люди самодостатні, живуть мрією, земні побутові проблеми хвилюють їх мало).

  •  Що потрібно в житті для птаха, а що – для людини? (Птаху – небо, воля, хмари; людині – земля, поле, воля)

  • Чи є щось спільне між морським птахом і героїнею твору? (Самотня чайка не боїться протистояти природній стихії, а Ліна Костенко - суспільству)

 

Визначмо композицію твору? 

Експозиція – зима намагалась увійти в свої права, зав’язка – «на Одрі лід потемнів», почала приходити весна, кульмінація – переживання ліричної героїні стосовно безпеки самотньої чайки на тонкій крижині, розв’язка – «Я ж маю крила. Нащо крилатим грунт під ногами.

 

Яка  тема та ідея поезії?

Тема: розповідь про чайку, яка, незважаючи на небезпеку, пливе окремо. Ідея: заклик бути мужнім та мати свою думку

 

Домашнє завдання

Вивчити одну з  поезій Ліни Костенко   на вибір.

 

7a                                                 АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Навчальний рік.

https://www.youtube.com/watch?v=I5NdnQE_T8c

https://www.youtube.com/watch?v=c49qWjgFtRI

Ex.4 p.7(Письмово) Ex. 2 p.12(Читати) вивчити слова з відео(для дітей з порушеннями слуху додатково вивчити жести)

https://pidruchnyk.com.ua/634-anglyska-mova-alla-nesvt-7-klas.html

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)