Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

вівторок 12.05

6 – А, українська література                                               Дата 12.05.2020

Тема. Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця . Її казки  - притчі. Добро і любов до світу  «Казка про яян».

 

Основний зміст уроку 

 

Ознайомлення з навчальним матеріалом

Емма Андієвська належить до тих патріотично налаштованих митців, що навіть будучи змушені виїхати з рідної України за кордон, продовжували творити українською мовою. Перу Емми Андієвської належать як прозові, так і поетичні твори. При цьому авторка має ще й покликання до малювання. Її картини виконані в дусі сюрреалізму — одного з радикальних, авангардистських напрямів.

Народилася Емма Андієвська 19 березня 1931 року в Донецьку, проте скоро родина переїхала до Києва, а потім через війну змушена була емігрувати до Німеччини, далі — у США. Пізніше письменниця остаточно оселилася в Мюнхені. Емма Андієвська була й залишається українською письменницею, підкреслюючи, що свою Україну вона носить, «як слимак хатку, я в ній живу — інакше би пішла в інші культури, як багато хто з–поміж дуже талановитих людей».

Працюючи з художнім словом, Емма Андієвська виходить за межі стандарту. Вона послуговується фольклорною магією та набутками сучасного мистецтва, спонукаючи читача до образного мислення, щоб якомога повніше від-образити у творі дійсність. Емма Андієвська завжди стоїть на боці добра, а зло впізнає одразу й відкидає його.

Авторка писала як для дітей, так і для дорослих. Наприклад, вона видала збірку казок, проте це не звичайні літературні казки. Це — казки-притчі з мораллю-висновком. 

Притча — це невелика повчальна алегорична оповідь, у якій опосередковано, приховано присутня мораль. До основних ознак притчі належать: повчальний алегоричний зміст, чітко висловлена мораль, наявність фантастичних елементів, динамічний сюжет.

«Казка по яян»

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1146

Аудіокнига «Казка по яян»

https://www.youtube.com/watch?v=K5ZGDRAj390

 

Домашнє завдання

  1. Вивчити біографії Емми Андієвської .

  2. Читати й аналізувати «Казку про яян»

 

 (Виконане завдання надсилати на  ел. пошту   Ivannashengera@gmail.com  )

 

6 – А Всесвітня Історія

Тема. Практичне заняття. Культура Давнього Риму

І. Вивчення нового матеріалу

На відміну від доби республіки, коли більшість навчальних закладів були приватними, імперія почала контролювати систему освіти. Вчителі були державними службовцями й отримували заробітну платню. Кількість учителів залежала від розміру міста і відповідно кількості учнів. У IV ст. н. е. всі, хто бажав навчати, повинні були отримати дозвіл імператора. Значну підтримку школам надавали заможні люди, зокрема імператори. Продовжували працювати грецькі осередки ученості: афінські Академій і Лікей, школи в Александрії Єгипетській.

До наших днів повністю або частково дійшли сотні творів великих римських письменників і поетів, учених і мандрівників, ораторів і мудреців. Наприклад, вірші та поеми Вергілія, Горація та Овідія дотепер є не тільки шедеврами світової літератури, але й невичерпним джерелом для нових творів.

У I ст. н. е. Пліній Старший у своїй праці «Природнича історія» зібрав відомості про досягнення в різних науках. Історії давніх народів присвячені праці Тацита, Плутарха, Діона Кассія.

«Батьком географії» часто називають невтомного мандрівника Страбона.

Закони багатьох сучасних держав використовують положення римського права.

Імператорський Рим міг пишатися своїми правознавцями. Сформувалися правничі школи — Сабініанська і Прокуліанська, названі за іменами видатних учених Сабіні і Прокула. Багато праць присвячувалося устрою держави. Серед них найбільш цікавими були праці Цицерона (106—43 рр. до н. е.) і Полібія (бл. 200 — бл. 120 рр. до н. е.), у яких вони розмірковували про переваги і недоліки республіканського устрою.

Культура давніх римлян багато в чому визначила розвиток світової цивілізації. Але рівень культури визначається не тільки писемними пам’ятками, а й іншими видами людської діяльності: образотворчим мистецтвом, містобудуванням, архітектурою.

За доби імперії відбувся розквіт архітектури. Кожен імператор намагався прикрасити столицю та інші міста величними спорудами — театрами, амфітеатрами, базиліками, форумами або термами. Найбільшими були терми імператора Діоклетіана, у яких одночасно могло розміститися 3200 осіб, і терми Каракалли, де відпочивало до 1800 осіб. Крім лазень, у термах облаштовували приміщення для спорту та гімнастики, зали для відпочинку, бесід, приміщення для виступів ораторів, басейни, бібліотеки, внутрішній двір із невеличким парком.

Базиліка — будівля, що має форму витягнутого прямокутника і поділена вздовж рядами колон.

Акведук — мостова споруда для переведення водопроводів через перешкоди.

Серед палаців розкішшю вирізнявся «Золотий будинок» Нерона. 

Найвідомішим амфітеатром був Колізей. У ньому розміщувалося до 50 тис. глядачів. Одночасно на його арені могли битися 2 тис. гладіаторів. У підземних приміщеннях розташовувалися тренажерні зали, клітки для звірів, шпиталь для поранених.

Величним витвором римської архітектури був Пантеон — храм на честь усіх богів. Його збудували у 118—125 рр. за проектом архітектора Аполлодора Дамаського. Пантеон — храм круглої форми. Його купол у діаметрі сягає 43 м. Усередині він був оздоблений білим та коричневим мармуром.

Римляни прославилися будівництвом доріг. За доби імперії їх спорудили 372. Довжина шляхів становила понад 80 тис. км. Близько 30 доріг сходилися в Римі. Тому і виник вислів «Усі дороги ведуть до Риму». 

ІІ. Домашнє завдання 

1. Опрацювати параграф 48

2. Випишіть у зошит, які відкриття римської архітектури збереглися в сучасному будівництві.

Посилання на підручник: https://pidruchnyk.com.ua/1458-istoriya-6-klas-bandrovskiy-2019.html

 

6a                                                 АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Навчальний рік.

https://www.youtube.com/watch?v=I5NdnQE_T8c

https://www.youtube.com/watch?v=c49qWjgFtRI

Ex.4 p.7(Письмово) Ex. 2 p.12(Читати) вивчити слова з відео(для дітей з порушеннями слуху додатково вивчити жести)

https://pidruchnyk.com.ua/634-anglyska-mova-alla-nesvt-7-klas.html

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)