Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Вівторок

Конспект уроку

з географії

6 – Б клас

14. 04. 2020 р.

Практична робота № 6.

Тема. Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів, річок, озер, водоспадів.

Вивчення нового матеріалу.

ЗАВДАННЯ.

  1. За допомогою географічного атласу знайдіть на фізичній карті світу та позначте на контурній карті такі об’єкти, підпишіть та запам’ятайте їх: 

 

  • моря: Чорне, Азовське, Середземне, Червоне й Балтійське;

  • протоки:  Керченську, Гібралтарську, Магелланову,  Дрейка, Берингову;

  • затоки:  Біскайську, Бенгальську, Мексиканську, Гвінейську;

  • острови: Гренландія, Мадагаскар, Великобританія, Нова Гвінея;

  • річки: Дніпро, Дунай, Янцзи, Ніл, Амазонка, Міссісіпі, Дністер, Південний Буг,Тетерів, Сіверський Донець, Прип’ять, Десна;

  • озера: Каспійське, Байкал, Великі озера (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо); Вікторія, Сасик( Кундук), Ялпуг, Світязь, Синевир;

  • водоспади: Анхель, Вікторія, Ніагарський.

 

  1. Напишіть висновок до даної практичної роботи.

Українська література, 14.04.20р.

Тема. Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.

Теоретичний матеріал:

Повість — епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням.

Розповідь про письменника:

Ярослав Стельмах народився 30 листопада 1949 року в Києві в родині відомого українського письменника Михайла Стельмаха.

Ріс дитиною обдарованою, з різнобічними інтересами. З дитинства захоплювався спортом, музикою, іноземними мовами. Займався плаванням, потім — гімнастикою, а з боксу і боротьби здобув навіть спортивні розряди. Грав на фортепіано, любив гітару.

З ранніх років Ярослав почав вивчати англійську мову і, варто сказати, не без успіху. Після закінчення середньої школи вчився в Київському інституті іноземних мов, потім — в аспірантурі, працював викладачем у Київському педінституті та університеті, займався перекладацькою діяльністю. „Я почав перекладати, — згадував Ярослав Михайлович, — іще навчаючись у Київському інституті іноземних мов. Спершу мене зацікавила книга, яку мені привезли з Канади. Автор її — перший в історії свого народу ескімоський письменник Маркузі. Книжка адресована дітям і цікаво, зрозуміло розповідає про суворе, сповнене небезпек і важкої праці життя ескімоських племен. Звалася вона „Гарпун мисливця”, і працював я над її перекладом з великим задоволенням”. На час закінчення інституту Ярослав мав уже кілька друкованих перекладів з англійської мови.

Незважаючи на безсумнівні успіхи в галузі художнього перекладу, несподівано навіть для самого себе Я. Стельмах почав писати твори для дітей.

У 1975 році вийшла його перша книжка — збірка оповідань „Манок”. Потім були повісті „Химера лісового озера”, „Якось у чужому лісі”, „Найкращий намет” та інші.

Ярослав Стельмах відомий у літературі і як драматург. Уже перші його п'єси мали неабиякий успіх: у п'ятнадцяти театрах одночасно йшла п'єса „Привіт, синичко!”, чималу аудиторію глядачів збирала „Шкільна драма”, „Вікентій Прерозумний” та інші.

„Митькозавр із Юрківки” — це спроба Я. Стельмаха хоч частково зменшити нестачу цікавих книг для наймолодшого читача. Ця повість свідчить про знання автором дитячої психології, його вміння розкрити внутрішній світ дитини.

Виразне читання І і IIІ розділів.

https://www.rulit.me/books/mitkozavr-iz-yurkivki-abo-himera-lisovogo-ozera-read-231610-1.html

Словникова робота.

Сушити голову — прагнути осмислювати щось важке; розв'язувати складне завдання.

Курінь — невелика будівля, складена з гілок дерева, призначена для ночівлі.

Канючити — випрошувати.

Брати на кпини — кепкувати з когось.

Кіптюга — курява; пил.

Тромбон — мідний духовий музичний інструмент.

Тема: зображення приїзду Митька і його близького приятеля Сергія до бабусі для того, щоб зібрати колекцію комах.

Ідея: уславлення щирої любові, поваги онука до бабусі й засудження зневажливого ставлення до літніх людей.

Основна думка: „А хіба існує кращий відпочинок, ніж там, у селі, злитися з природою після важкої праці та успішного закінчення п'ятого класу?”

Домашнє завдання:

Відповідати на питання до прочитаного.

1. Порівняйте ставлення до своїх бабусь Митька і Василя Троша? Як це характеризує кожного з героїв?

2. Для чого, на думку діда Трохима, онуки приїздять до своїх бабусь? Чим пояснити такі міркування старого?

3. Обґрунтуйте, чому батьки не хотіли відпускати Сергія з приятелем до бабусі. Як Митько зміг довести батькам Сергія необхідність цієї поїздки?

4. Про що свідчать стосунки Сергія з батьками? Доведіть це на прикладі твору. Стисло опишіть ваші стосунки з батьками.

6 – Б клас Всесвітня історія

Тема. Криза Римської республіки.

І. Вивчення нового матеріалу

Пунічні війни  війни між Римом і Карфагеном за панування в Середземномор'ї 

Наслідком Пунічних війн було зруйнування Карфагену та ствердження Риму як наймогутнішої середземноморської держави

Втративши Сицилію та острови Середземномор'я, Карфаген заснував колонію в Іспанії - Новий Карфаген. Золоті та срібні поклади дали можливість відновити колишню могутність держави. Цю нову область очолював Ганнібал. Він зібрав потужну найману армію, яка налічувала 60 тис. воїнів і мала на озброєнні 37 слонів. З нею Ганнібал розпочав Другу пунічну війну (218-201 pp. до н. е.). На шляху до Італії війську потрібно було подолати Альпи. Полководець планував напасти зненацька й підняти на боротьбу з Римом його колишніх ворогів: галлів, італіків, греків. Найбільший успіх йому принесла битва біля містечка Канни 2 серпня 216 р. до н. є. Армія Ганнібала зуміла оточити вдвічі більшу армію Риму. Римляни втратили 50 тис. воїнів, а на бік Ганнібала перейшли міста півдня Італії та Сицилії. Шістнадцять років Ганнібал воював в Італії і не програв жодного бою. Проте після кожної поразки Рим виставляв нову армію, а сподівання Ганнібала на воєнну допомогу місцевих племен не виправдалися.

Згодом римські війська на чолі з Публієм Кориелієм Сципіоном висадилися в Африці. Ганнібала було відкликано з Італії для захисту рідного міста. У 202 р. до н. е. у битві під Замами римляни здобули вирішальну перемогу. Римськими провінціями стала Сицилія, південь Іспанії. У Північній Італії були організовані нові колонії.

Римляни почекали, поки Карфаген виплатить контрибуцію в 10 тис. талантів, а потім оголосили йому нову війну. Третя пунічна війна (149— 146 pp. до н. е.) була просто знищенням слабшого. Після трирічної облоги місто було захоплене, його жителі перетворені на рабів. На землях Карфагена було створено римську провінцію, а саме місто зруйноване.

Після перемоги над Карфагеном Рим став наймогутнішою морською державою Середземномор'я, а саме море римляни стали називати «внутрішнім», або «нашим», морем.

Перемоги у війнах Римові здобула армія із селян. Проте розорення селянства підривало боєздатність римського війська: втрата землі позбавляла права служити в легіоні. Ті, хто виступав за реформи в державі, популяри, обрали своїм лідером Тіберія Семпронія Гракха.

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати 41 параграф (підручник Всесвітня історія. Історія України (Бандровський 6 клас).

Посилання на електрону версію підручника:

https://pidruchnyk.com.ua/1458-istoriya-6-klas-bandrovskiy-2019.html