Вівторок
14.04.2020р.
Літературне читання
Тема. Василь Сухомлинський «Казка про щастя».
-
Уважно прочитай
Казка про щастя
Йшла стежиною Бабуся, несла великий кошик з яблуками. Спіткнулася Бабуся, впустила кошика з рук. Посипалися яблука по стежині. Старенька нахилилася, щоб їх позбирати. Побачила це маленька Дівчинка, яка гралася неподалік. Підбігла до Бабусі, допомогла. Коли всі яблука були в кошику, Бабуся дала найбільше яблуко Дівчинці і сказала:
— Спасибі тобі, Дівчинко, я бачу, що ти хороша, добра дитина. Дай Бог тобі щастя! — та й пішла собі далі.
А Дівчинка задумалася:
— Щастя? А що таке щастя?
Оскільки вона була маленькою і ще багато чого не знала, то вирішила запитати в інших. Побачила вона Пташку і звернулася до неї:
— Пташечко, що таке щастя?
— Щастя — це повернутися на батьківщину після довгої зими, змостити гніздечко, вивести пташеня і вчити їх літати! — защебетала Пташка.
«Ні, мабуть, це не те щастя, про яке мені Бабуся казала»,— подумала Дівчинка. Вона пішла далі й спинилася перед чудовою Квіткою.
— Квітонько, скажи, що таке щастя? Ти знаєш?
— Звісно, знаю,— залопотіла пелюстками Квітка. — Щастя — це ласкаве Сонечко і теплий Дощик.
Пішла Дівчинка до Дерева:
— Дерево, Дерево, як по-твоєму, що таке щастя?
Могутнє Дерево тихо зашелестіло буйним листям:
— Щастя, Дівчинко, — це пережити зимові морози та завірюхи, прокинутись навесні від довгого сну і, знову одягнувши зелене вбрання, слухати дзвінкий щебет птахів на своїх гілках.
Далі зустріла Дівчинка Кішку.
— Киценько, а ти знаєш, що таке щастя?
— Знаю, знаю! Щастя — це гарно поїсти сметанки і грітися на сонечку. Що ж іще потрібно? — промуркотіла Кішка і ліниво потягнулася, вигинаючи спинку.
Пішла Дівчинка до Собаки, що спочивав у холодочку. Почувши запитання Дівчинки, Собака відповів:
— Щастя — це вірно служити хазяїнові, який тебе годує, і бачити, що він тобою задоволений.
«Хто ж говорить правду?» — думала Дівчинка.
Прийшла вона до Річки.
— Річечко, може, ти знаєш, що таке щастя?
— Знаю, знаю,— задзюркотіла Річка. — Щастя — це щоб вода моя була чистою та прозорою, щоб береги не замулювалися і щоб я могла повноводною добігти до самого моря.
— А по-твоєму, що таке щастя? — звернулася Дівчинка до Бур’янини, що росла у квітнику.
— Щастя — це так розростися, щоб задушити всі квіти, що ростуть поруч, і бути єдиною господинею в цьому квітнику.
Дівчинка повернулася додому і запитала у Мами, що таке щастя.
— Для кожної матері щастя — це коли щасливі та здорові її діти,— відповіла Мама.
— Мамочко, чому ж усі відповідають по-різному? — здивувалася Дівчинка.
— А ти сама подумай,— сказала Мама.
Довго думала Дівчинка, а потім промовила:
— Я зрозуміла. Щастя — у кожного своє. Який ти сам, таке й твоє щастя.
Завдання:
1.Уважно прочитай, вставляючи пропущені букви. Поміркуй, про яку визначну людину написані ці слова.
Св_є в_дкр_те, щ_ре с_рце,
Усе, що м_в, л_бив і зн_в,
Н_тхн_ння, пр_цю і турб_ту
Уч_тель д_тям відд_вав.
2. Продовж речення.
Щастя для пташки - … .
Щастя для квіточки - … .
Щастя для річки - … .
Щастя для мами - … .
Щастя для тебе - … .
Математика
Тема. Виконання різного роду завдань, що вимагають знань таблиць множення та ділення на 2,3.
-
Розв’яжи задачу.
У книжці 437 сторінок. Олег першого дня прочитав 68 сторінок, а другого – у 3 рази більше. Скільки сторінок ще залишилось прочитати Олегу?
-
Розв’яжи рівняння
Х•3=696 2•Х=490
-
Знайдіть периметр прямокутника, довжина якого 15 см, а ширина - у 3 рази коротша довжини.
Українська мова
Тема. Спостереження за роллю абзаців. Дотримування абзаців.
-
Повторіть
Текст можна поділити на абзаци. У абзаці може бути одне або кілька речень. Ці речення взаємопов’язані за змістом. Абзаци також взаємопов’язані за змістом. Кожний абзац починається з нового рядка.
-
Прочитайте текст, доберіть заголовок.
………………
Летів білий метелик над ставком. А хтось кинув у воду червону квітку. Пливе квітка. Побачив метелик червону квітку. Сів на неї, сидить, крильцями водить. Квітка пливе, і метелик пливе. Летить ластівка над водою, дивується: «Що це таке? Як метелик навчився плавати?». Доторкнулась ластівка крилом до води. Сколихнулася вода, сколихнулася квітка, загойдався метелик. Весело йому пливти в ставку.
-
Поділіть на частини, правильно запишіть.