Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Вівторок

14.04.2020р.

Літературне  читання

Тема.  Василь Сухомлинський  «Казка  про  щастя».

  1. Уважно  прочитай

Казка про щастя

    Йшла стежиною Бабуся, несла великий кошик з яблуками. Спіткнулася Бабуся, впустила кошика з рук. Посипалися яблука по стежині. Старенька нахилилася, щоб їх позбирати. Побачила це маленька Дівчинка, яка гралася неподалік. Підбігла до Бабусі, допомогла. Коли всі яблука були в кошику, Бабуся дала найбільше яблуко Дівчинці і сказала:

— Спасибі тобі, Дівчинко, я бачу, що ти хороша, добра дитина. Дай Бог тобі щастя! — та й пішла собі далі.

   А Дівчинка задумалася:

— Щастя? А що таке щастя?

  Оскільки вона була маленькою і ще багато чого не знала, то вирішила запитати в інших. Побачила вона Пташку і звернулася до неї:

— Пташечко, що таке щастя?

— Щастя — це повернутися на батьківщину після довгої зими, змостити гніздечко, вивести пташеня і вчити їх літати! — защебетала Пташка.

  «Ні, мабуть, це не те щастя, про яке мені Бабуся казала»,— подумала Дівчинка. Вона пішла далі й спинилася перед чудовою Квіткою.

— Квітонько, скажи, що таке щастя? Ти знаєш?

— Звісно, знаю,— залопотіла пелюстками Квітка. — Щастя — це ласкаве Сонечко і теплий Дощик.

   Пішла Дівчинка до Дерева:

— Дерево, Дерево, як по-твоєму, що таке щастя?

Могутнє Дерево тихо зашелестіло буйним листям:

— Щастя, Дівчинко, — це пережити зимові морози та завірюхи, прокинутись навесні від довгого сну і, знову одягнувши зелене вбрання, слухати дзвінкий щебет птахів на своїх гілках.

  Далі зустріла Дівчинка Кішку.

Киценько, а ти знаєш, що таке щастя?

— Знаю, знаю! Щастя — це гарно поїсти сметанки і грітися на сонечку. Що ж іще потрібно? — промуркотіла Кішка і ліниво потягнулася, вигинаючи спинку.

  Пішла Дівчинка до Собаки, що спочивав у холодочку. Почувши запитання Дівчинки, Собака відповів:

— Щастя — це вірно служити хазяїнові, який тебе годує, і бачити, що він тобою задоволений.

   «Хто ж говорить правду?» — думала Дівчинка.

  Прийшла вона до Річки.

— Річечко, може, ти знаєш, що таке щастя?

— Знаю, знаю,— задзюркотіла Річка. — Щастя — це щоб вода моя була чистою та прозорою, щоб береги не замулювалися і щоб я могла повноводною добігти до самого моря.

— А по-твоєму, що таке щастя? — звернулася Дівчинка до Бур’янини, що росла у квітнику.

— Щастя — це так розростися, щоб задушити всі квіти, що ростуть поруч, і бути єдиною господинею в цьому квітнику.

  Дівчинка повернулася додому і запитала у Мами, що таке щастя.

— Для кожної матері щастя — це коли щасливі та здорові її діти,— відповіла Мама.

— Мамочко, чому ж усі відповідають по-різному? — здивувалася Дівчинка.

— А ти сама подумай,— сказала Мама.

  Довго думала Дівчинка, а потім промовила:

— Я зрозуміла. Щастя — у кожного своє. Який ти сам, таке й твоє щастя.

Завдання:

 1.Уважно прочитай, вставляючи пропущені букви. Поміркуй, про яку визначну людину написані ці слова.

  Св_є в_дкр_те, щ_ре с_рце,

Усе, що м_в, л_бив і зн_в,

    Н_тхн_ння, пр_цю і турб_ту

                                             Уч_тель д_тям відд_вав.

2. Продовж  речення.

Щастя для  пташки - … .

Щастя  для  квіточки - … .

Щастя для  річки - … .

Щастя  для  мами - … .

Щастя  для  тебе - … .

Математика

Тема. Виконання  різного  роду  завдань, що  вимагають  знань таблиць  множення  та  ділення  на 2,3.

  1. Розв’яжи  задачу.

У  книжці  437  сторінок. Олег  першого  дня  прочитав 68 сторінок, а  другого – у 3 рази більше. Скільки  сторінок  ще залишилось  прочитати   Олегу?

  1.  Розв’яжи рівняння

Х•3=696                                  2•Х=490

  1. Знайдіть  периметр  прямокутника, довжина  якого  15 см,  а  ширина -  у  3  рази  коротша довжини.

 

Українська  мова

Тема. Спостереження за роллю абзаців. Дотримування абзаців.

  1. Повторіть

Текст можна поділити на абзаци. У абзаці може бути одне або кілька речень. Ці речення взаємопов’язані за змістом. Абзаци також взаємопов’язані за змістом. Кожний абзац починається з нового рядка.

 

  1. Прочитайте текст, доберіть заголовок.

………………

Летів білий метелик над ставком. А хтось кинув у воду червону квітку. Пливе квітка. Побачив метелик червону квітку. Сів на неї, сидить, крильцями водить. Квітка пливе, і метелик пливе. Летить ластівка над водою, дивується: «Що це таке? Як метелик навчився плавати?». Доторкнулась ластівка крилом до води. Сколихнулася вода, сколихнулася квітка, загойдався метелик. Весело йому пливти в ставку.

  1. Поділіть  на  частини,  правильно  запишіть.