Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Вівторок

6 -  а, українська література                          Дата 14.04.2020

Тема.  Станіслав Чернілевський. «Забула внучка в баби черевички». Настрої та почуття, висвітлені  в поезіях (любов, доброта, висока духовність).

 

Основний зміст уроку

 

   Виразне читання вчителем вірша С. ЧернілевськогоЗабула внучка в баби черевички”.

 

Ознайомитися із змістом твору за посиланням

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3928

 

Тема: зображення суму бабусі за внучкою, яка, від’їжджаючи, забула свої черевички.

Ідея: уславлення любові, щирості, доброти бабусі до своєї внучки.

Основна думка: бабуся — це та людина, яка здатна на все заради щасливого дитячого сміху, здоров’я для своєї внучки.

                      

   Обговорення змісту твору за питаннями:

Чому внучка приїжджала до своєї бабусі?

А чи відвідуєте ви своїх дідусів, бабусь? Чи допомагаєте їм?

• Як виявляється любов старших до вас? Що про це свідчить?

• Через що бабуся плакала, коли від’їжджала внучка?

Чому хата в поезії названа спорожнілою?

Що свідчить про велику любов бабусі до своєї внучки?

• Яке значення у творі приділяється черевичкам?

• З чим пов’язаний від’їзд внучки?

• Про що свідчать забуті черевички?

- Як ви думаєте, чому саме горіховий листок упав перед бабусиним вікном?

- Що він, на вашу думку, може символізувати(Горіх — символ багатства для когось, а не для себе. Вінбагате дерево, яке бідне саме по собі: дає багатий урожай своїх плодів, але це не збагачує його власних сил. Тобто наші рідні, бабусі, дідусі віддають нам все, що мають: свою любов, тепло душі, надихають нас на добрі справи.)

- Як ви вважаєте, яка основна думка твору(Звернення до нас, читачів, любити рідних, не забувати їх, уміти дякувати за ласку і тепло.)

       

Аналіз художньої мови твору.

- Як ви розумієте зміст рядків: “І осінь їй тихенько опустила горіховий листок перед вікном”?

- Навіщо, на вашу думку, поет використовує образні вислови: “перекотилось літо за село”, “бризнувши в зело”, “і осінь їй тихенько опустила горіховий листок перед вікном”?

- Знайдіть у вірші слова зі зменшено-пестливими суфіксами й випишіть їх у робочий зошит. З якою метою автор використовує їх?

 

Закріплення вивченого.

   Складання сенкану на тему: “Бабуся”.

Бабуся.

Самотня, старенька.

Сумує, чекає, любить, їй потрібна турбота дітей.

Берегиня.

 

Домашнє завдання

Завдання

1. Навчитися виразно читати поезії С. Чернілевського

2. Виконати тестові завдання

                                  «Забула внучка в баби черевички…»

1. Від’їзд внучки був пов’язаний:

а) із тим, що дівчинці набридло перебувати в селі; б) закінченням літа;
 в) терміновим лікуванням.

2. Який художній засіб використано поетом у рядку: «Перекотилось літо за село»? а) Порівняння; б) епітет; в) метафору.

3. Яким транспортом скористалася внучка, від’їжджаючи від бабусі?

а) Бензовозом; б) пароплавом; в) літаком.

4. Після від’їзду внучки бабуся, стоячи, хустинкою витирала сльози через:

а) клопіт, який їй завдано дитиною; б) власне горе, самотність;
 в) сум з приводу розлучення.

5. Як у творі названо зорі? а) Смарагдами; б) жаровичками; в) блискавками.

 

3. Намалювати коло і вписати всіх людей, яких ви любите, цінуєте, які вас зігрівають у цьому світі.

 

 

(Виконане завдання надсилати на  ел. пошту   Ivannashengera@gmail.com  )