Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Вівторок

Літературне читання 

Тема. Читання казки «Дід та онук»

Мета: вдосконалювати навички свідомого читання та відповідати на запитання; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять; проводити корекцію над вимовою, збагачувати словниковий запас; виховувати любов та повагу до старших та немічних людей.

Матеріал: підручник «Літературне читання»

Словник: розхлюпує – проливає, невістка – жінка сина, за безцінь – дуже мало грошей

Сьогодні ми читаємо казку «Дід та онук» на сторінці193

В казці розповідається про старенького дідуся. Він жив з сином, невісткою та онуком. Дід погано бачив,, погано чув. Руки у дідуся трусилися, тому він інколи міг розхлюпати їжу яку йому давали син і невістка. Невістка злилася що дід не акуратно їв, тому перестали садити його за сті, де всі разом їли. У старенького дідуся текли сльози, він дуже сумував, що не сидить за столом.

   Одного разу тарілка в дідуся впала і розбилася…..

Запитання 1  «Що зробила невістка? Що купила дідусеві на базарі»

Запитання 2 «Що змайстрував онук дідуся для своєї мами і тата?

Запитання 3 Чому заплакали мама і тато?

Запитання 4 « Чому в кінці казки дідусь їв з усіма за столом»

( уважно прочитати запитання і в тексті знайти речення , які дають на них відповіді)

Діти, ця казка є дуже повчальною. Вона нас вчить, що потрібно поважати, любити, допомагати стареньким людям. І не тільки своїм дідусям, бабусям, але й чужим, які можуть нам зустрітися по дорозі. Коли людина потребує допомоги завжди треба допомогти.

 

Математик Математика

Тема . Натуральний ряд . Побудова натурального числа в десятковій системі числення. Порівняння чисел. Розв’язування задач.

Мета: узагальнити знання учнів про будову натурального ряду чисел; удосконалювати вміння порівнювати числа й розв’язувати задачі.розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу.; проводити корекцію над правильністю записів назв чисел; виховувати акуратність, бажання вчитися.

Матеріал: підручник, робочий зошит, інтернет-мережа «вайбер»

Хід уроку

І Організаційна частина.

ІІ Основна частина

  1. Повторення вивченого

  • Записати назви чисел числами: сто, двадцять шість, триста два, шістсот сорок чотири.

  • Пояснення матеріалу.

  • Числа, які використовують під час лічби, називають натуральними.

  • Якщо натуральні числа розмістити так, щоб кожне наступне число було на 1 більше за попереднє, то дістанемо натуральний ряд чисел:

  • 1, 2, З,4, 5 ,6 ,7 ,8 , 9, 10,11,12, 13, 14, 15,…

  • Найменше натуральне число 1.

  • Найбільшого натурального числа не існує. Після будь-якого великого натурального числа можна записати число на 1 більше, і так продовжуватиметься нескінченно.

  • Натуральний ряд чисел нескінченний.

  • Число 0 не є натуральним числом.

  • У десятковій системі числення десять одиниць одного розряду складають одну одиницю наступного за ним розряду: десять одиниць – десяток, десять десятків – сотню, десять сотень – тисячу і т. д.

  • У десятковій системі числення одна й та сама цифра має різні значення залежно від того, на якому місці вона стоїть.

  • Наприклад:  за допомогою двох чий  1  і  5  можна записати двоцифрові числа : 15, 51, 11, 53

 

Зробити самостійно:  з допомогою цифр 4  і  9  записати двоцифрові числа.

Кожне натуральне число можна розкласти на суму розрядних доданків, або розрядних чисел:

34257 = 30000 + 4000 + 200 + 50 + 7.

Самостійно: розкласти число на розрядні доданки

23 456 =

  • 10 – найменше двоцифрове число,  99 – найбільше двоцифрове число

  • 100 – найменше трицифрове число,  999 – найбільше трицифровн число

Самостійно:  порівняй числа  <   >  45  і   89,     670  і   367

 Розвязати задачу ( самостійно)

Із двох міст, відстань між якими 507 км, назустріч одне одному одночасно виїхали два автобуси. Вони зустрілись через 3 години. Швидкість першого автобуса 62 км/год. Знайти швидкість другого автобуса.

Розв’язання

  1. Знаходимо скільки км проїхав перший автобус за три години.

  2. Від загальної відстані 507 км віднімаємо відстань яку пройшов перший автобус . Взнаємо скільки кілометрів проїхав другий автобус.

  3. Цю відстань (км) ділимо на три години і отримаємо швидкість другого автобуса

Увпга!!! Все , що потрібно Вам виконати виділено великим і чорним шрифтом

Українська мова

Тема. Підсумкова контрольна робота

  1. Прочитай уважно текст

Жив колись дуже старий дід. Від старості він був майже глухим і сліпим, а руки та ноги тремтіли. Коли він сидів за столом, то кашляв і ледве тримав ложку. Суп розливався з ложки на всі сторони.

Набридло це невістці і сину. Посадили вони старого діда за піч, щоб на нього не дивитися, а їжу стали давати у глиняній мисці. Дід сидів за піччю охав і тужив. Він був уже немічний. Але невістці і сину було не до нього. Діду жилося в них дуже важко. Але байдужість невістки і сина були більшими за страждання діда. Вони навіть забували інколи нагодувати діда.

  1. Спиши виділену частину тексту.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Визнач жанр прочитаного твору

А. вірш

Б. оповідання

В. казка

4. Вибери рядок , у якому подано дієслова минулого часу

а. світити, жив, нагадувати;

б. знайшов, посадив, обняв

5.  Встановити звязок слів в реченні за допомогою запитань.

На небі світить тепле, ласкаве сонечко.

----------------------------------------------------------------------------

 

6.Випиши з речення прикметники

 

7.  Визнач рядок в якому записані тільки числівники

а. перший, двадцять шість, , семеро, три восьмих;

б. прийшов, чотири, дощ, восьмий

8. Визнач частину мови:

Частина мови , що вказує на предмет, їхні ознаки, кількість, але не називає їх називається_________________

9. Підкресли головні члени речення ( підмет і присудок)

Летить весна над землею з першими пролісками.

10 Підкреслити іменники у вірші.

Все зеленіє довкола:

пасовище, лвс і поле.

Мчать струмочки до ріки,

ліплять гнізда ластівки.

І в сороки новина, -

облетіла всіх вона, сповіщає – йде весна!

Я у світі

Тема.. Повторення вивченого матеріалу

 Мета: перевірити знання учнів за розділом «Я у світі»; розвивати самостійність, зосередженість, увагу, вміння чітко давати відповіді на поставлені запитання; виховувати охайність під час виконання роботи.

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми підіб’ємо підсумки за предметом «Я у світі».

III. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

Прочитайте важно таку притчу.

КАМІНЬ

У лузі під гіллястим дубом багато років жила криниця. Вона давала людям воду. Під дубом біля криниці відпочивали подорожні.

Одного разу до дуба прийшов хлопчик. Він любив пустувати. Тож і подумав: «А що воно буде, як я візьму оцей камінь і кину його в криницю? Ото, мабуть булькне дуже!».

Підняв камінь, кинув його в криницю. Булькнуло дуже. Хлопчик засміявся, побіг і забув про свої пустощі.

Камінь упав на дно й закрив джерело.

Вода перестала наповнювати криницю. Криниця засохла.

Засохла трава навколо криниці, і дуб засох, бо підземні струмки потекли кудись в інше місце.

На дубі перестав мостити гніздо соловейко. Він полетів на інший луг.

Замовкла соловейкова пісня.

Сумно стало в лузі.

Минуло багато років. Хлопчик став дідусем. Одного разу він прийшов на те місце, де колись був зелений луг, стояв гіллястий дуб, співав соловейко, вабила прохолодна криниця.

Не стало ні лугу, ні дуба, ні соловейка, ні криниці. Довкола пісок, вітер здіймає хмари пилюки.

«Де ж воно все поділося?» — подумав дідусь.

Бесіда

— Як же вчинок хлопчика вплинув на подальше життя криниці, дуба, соловейка?

— Про що не подумав хлопець?

— Чому так сталося?

— Які поради ви дали б хлопцеві?

Запамятайте !!!

Крадіжка — це злочин.

Порушення Правил дорожнього руху  — це правопорушення

Глузування з однокласників — це насильство.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Дати відповідь на запитання: «Якими справами доводиш, що ти вже дорослий/доросла?».

Образотворче мистецтво

Тема. Створення святкового насторю за допомогою кольору та де Мета уроку. Учити застосовувати закони композиції при виконанні творчої роботи та створювати образ з урахуванням власного бачення; розвивати образне мислення, асоціативну пам’ять та уяву, уміння передавати у своїх роботах власні почуття і ставлення до людей, краси рідного краю; виховувати духовні та моральні ціннісні орієнтири у сфері образотворчого мистецтва; учити цінувати національну самобутність і культурну спадщину України. кору. Малюнок « Веселе свято»

Хід уроку

Бесіда

У реалістичному живописі великого значення надається кольору як засобу вираження головного в композиції. Колір стає одним з основних засобів побудови картини, виявлення її сюжетно-тематичного центру.

Використовуйте контрастні або споріднені співвідношення кольорів — залежно від настрою, який хочете передати. Якщо потрібно передати радість — кольори будуть теплими, яскравими, насиченими, якщо сум — холодними, приглушеними.

Спочатку вирішіть, про що саме ви бажаєте розповісти своїм глядачам. Потім оберіть композиційну схему та виконайте ескіз. Під час ескізування необхідно визначити розташування, загальну форму та розмір основних об’єктів, не промальовуючи дрібних деталей.

Коли композиційне рішення вас улаштує, продовжте роботу над уточненням форми та деталей зображення, працюючи простим олівцем. Гумкою зітріть зайві лінії та розпочніть роботу кольором.

Ви багато відпочиваєте, ходите в ліс, до річки, в поле. Я вірю, що ви щось побачили цікаве, захоплююче. Ось що вам запам’яталося, припало до душі, будь-ласка, намалюйте. Мені буде дуже цікаво побачити ваші роботи, справжніх художників.

Я у Вас вірю! Щасливої Вам праці та наснаги!!!