Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Вівторок

Математика 19.05.20, 4-б

Тема. Письмове ділення багатоцифрових чисел на трицифрові числа. Складання і розв’язування задач.

Мета: вчити учнів обчислювати вирази на письмове ділення багатоцифрових; розвивати навики та уміння  складати і розв’язувати задачі, логічне мислення, пам'ять, увагу; коригувати вимову учнів; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

1.Організація учнів до уроку

Доброго дня та хорошого усім настрою.

2.Перевірка домашнього завдання.

3.Оголошення теми та мети уроку

 На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо вчитися обчислювати письмово вирази на ділення багатоцифрових чисел на трицифрові числа та  складати і розв’язувати  задачі.

4.Вивчення нового матеріалу

 № 1093, с. 168, діти, хто із вас сміливий? І зможе пояснити, як знайшли частки у даних прикладах. А всі самостійно зробимо перевірку.

№ 1094, с. 169, обчислимо дані вирази із коментуванням («ланцюжком»).

№ 1095, с. 169. За даним номером нам діти, треба відновити рівності, вставляючи знаки арифметичних дій. Дане завдання виконаємо коментовано «ланцюжком».

 № 1096, с. 169, діти, нам потрібно дібрати числа і скласти та розв’язати задачу про зібрання огірків. Висловлюємо власні думки…

Задача 1090, с. 168 (скласти скорочений запис, написати пояснення до кожних дій і записати повну відповідь; розв’язати самостійно; перевіримо так, кожен із вас (кого я запитаю) пояснить певний хід (дію) розв’язку).

5.Закріплення вивченого матеріалу

Завдання. Обчисліть із перевіркою

17061 : 33= (1 учн. із коментуванням)

32457: 93=(2 учн. із коментуванням)

2775: 925=  (самостійно, а потім 1 учн. коментує хід розв’язку даного виразу)

6.Підсумок уроку

- Чого нового дізналися на сьогоднішньому уроці? - Що було незрозуміло?

- Які завдання були цікавими?

7. Домашнє завдання. Задача 1099, с. 169; обчислити вирази: 2370 : 3=

43424 :4=……..6048:72=

Українська мова 19.05.20, 4 б

Тема. Роль прислівників у художніх та науково – популярних текстах. Складання письмового опису ранньоквітучої рослини.

Мета: дати учням поняття про значення та роль прислівників у художніх та науково – популярних текстах; вчити визначати у текстах прислівники, складати письмовий опис ранньоквітучої рослини; розвивати навики зв’язного висловлювання, мислення, пам'ять, увагу; корегувати вимову учнів; виховувати культуру поведінки під час уроку.

Хід уроку

1.Організація учнів до уроку

Доброго дня та хорошого усім настрою.

2.Перевірка домашнього завдання

Вправа 338, с. 172

Який ви дібрали заголовок? Поясніть свій вибір.

Зачитайте, які ви виписали однорідні члени, що виражені прислівниками.

Звукові моделі слів, перешліть на вайбер.

3.Оголошення теми та мети уроку

 На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо надалі вчитися визначати прислівники у текстах, складати письмовий опис ранньоквітучої рослини

 4.Вивчення нового матеріалу

Пригадаємо: що таке прислівники?

Вправа 339,с. 172. Скажіть, що ви знає про сезонні зміни в природі.

Доповніть речення, використовуючи прислівники із довідки (підручник с. 172).

Запишемо діти, даний текст у зошити «ланцюжком» та із коментуванням.

Завдання. Доведіть, що даний текст є науково-популярним.

Слід пригадати: який текст є науковим? Який є науково-популярним?

Вправа 340,с. 172. Назвіть перші весняні квіти? На малюнку у підручнику с. 172 зображені квіти. Як вони називаються? Яку з рослин ви хотіли б описати? Чому? Поясніть свою думку.

Завдання. Складіть і запишіть опис ронньоквітучої рослини (на вибір).

Уживайте у тексті прислівники холодно, вогко, дружно, уранці, опівдні, напровесні, згори, знизу, густо, мяко, позаду.  (складені тексти скиньте на вайбер для перевірки).

5.Підсумок уроку

- Чого нового дізналися на сьогоднішньому уроці? - Що було незрозуміло?

- Які завдання були цікавими?

6.Домашнє завдання. Вправа 341, с. 173; скл. розповідь проте як потрібно поводитися в гостях; підкресли  вжиті у розповіді усі прислівники.

Природознавство 19.05.20, 4 б

Тема. Які штучні матеріали людина створила з природних речовин?

Мета: розповісти учням про штучні матеріали створені людиною з природних речовин; розвивати мислення, пам'ять, увагу, допитливість; коригувати вимову учнів; виховувати інтерес до вивчення даного предмету.                                                                                     

Хід уроку

1.Організація учнів до уроку

Усім привіт! Як ви себе почуваєте? Як настрій?

2.Перевірка домашнього завдання.

Бесіда

Як вдалося людині добути вогонь?

Де використовувала вогонь первісна людина? Яке значення має вогонь у житті людини? Чим вогонь є небезпечним?

3.Оголошення теми та мети уроку

 На сьогоднішньому уроці  я вам розповім про штучні матеріали створені людиною з природних речовин.

4.Вивчення нового матеріалу

Довгі століття люди використовували у виробництві ті матеріали, які їм давала природа,— волокна диких рослини, шерсть тварини, волокна льону і конопель. З розвитком землеробства люди почали вирощували бавовник, який давав дуже якісне і міцне волокно.

Але природна сировина має свої недоліки. Натуральні волокна, наприклад, занадто короткі, недостатньо міцні, вимагають складної технологічної обробки. І люди почали шукати сировину, з якої можна було б дешевим способом отримувати тканину — теплу, як шерсть, легку і красиву, як шовк, дешеву і практичну, як бавовна.

Успіхи сучасної хімії дозволили створити хімічне волокно з природних матеріалів.Таке волокно називається штучним, синтетичним.

Жодному фахівцеві зараз не під силу перерахувати всю неосяжну безліч хімічних волокон, які використовуються для виробництва тканин. А в лабораторіях синтезують все нові і нові їх види.

Перед вами знаходиться продукція: крем, губна помада, фарби, асфальт, ліки, продукти харчування, косметика, миючі засоби, отрутохімікати, паливо.

Діти, скажіть що ж спільного між цими речовинами?

— На це питання ви зможете відповісти, згадавши словосполучення «чорне золото». Що називається «чорним золотом»? (Нафта)

— Чому нафта цінується «дорожче  за гроші», а серед корисних копалин її «королевою»?  

(Дайте письмові відповіді у зошитах на ці питання)

Раніше люди фарбували одяг фарбами, які добували з рослин і тварин. Зараз одяг фарбували штучними барвниками. Хімічна промисловість дає нам не лише синтетичний каучук, штучні волокна, фарби, але і різні мінеральні добрива, які використовують наші мами і бабусі на дачах для хорошого росту рослин.

4. Цікаво знати!

□ У виробництві скла використовують суміш піску, соди та крейди.

□ У будівництві та для ремонту приміщень використовують суміш цементу й піску.

5. Закріплення вивченого матеріалу.

Олівець

залізо

трубочка для коктейля

шкіра

склянка

скло

рукавичка

бавовна

кухоль

гума, пластмаса

аркуш паперу

дерево

цвях

пластмаса

скакалка

шерсть

плоскогубці

графіт, дерево

носова хустка

фарфор

вовняна шкарпетка

залізо, пластмаса

Гра «Що з чого зроблено?»

Гра «Що — тіло, а що — речовина?»

Шерсть — килим, цукор — льодяник, ложка — залізо, м'яч — гума, пенал — пластмаса.

6.Підсумок уроку

- Чого нового дізналися на сьогоднішньому уроці? - Що було незрозуміло?

- Які завдання були цікавими?

7. Домашнє завдання. Записати у зошит назви штучних матеріалів, які людина створила з природних речовин.