Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Вівторок

21.04                                         7-А клас                                   Геометрія

Тема. Розвязування вправ

Пригадай взаємне розміщення двох кіл.

Задача. Радіуси двох кіл дорівнюють 7см і 5см.

Знайдіть відстань між їх центрами, якщо вони мають внутрішній дотик.

О1О2 = 7 – 5 = 2(см).

Знайдіть відстань між їх центрами, якщо вони мають зовнішній дотик.

О1О2 = 7 + 5 = 12(см).

Відповідь. 2см; 12см.

Задача. Відстань між центрами двох кіл дорівнює 12см. Визначте взаємне розміщення цих кіл, якщо їх радіуси дорівнюють:

  1. 9см і 3см – кола мають зовнішній дотик.

  2. 5см і 2см – кола не перетинаються.

  3. 13см і 1см – кола мають внутрішній дотик.

  4. 9см і 7см – кола перетинаються.

 

Домашнє завдання.

Задача. Відстань між центрами двох кіл дорівнює 14см. Визначте взаємне розміщення цих кіл, якщо їх радіуси дорівнюють: 7см і 5см;     16см і 2см;           10см і 5см;    7см і 7см.

Задача. Радіуси двох кіл дорівнюють 3см і 8см. Знайдіть відстань між їх центрами, якщо кола мають зовнішній дотик; внутрішній дотик.

 

Трудове навчання

Христос Воскрес!

Дорогі діти, я вітаю вас зі святом Воскресіння Христового!

Сьогодні я пропоную вам тему: Чай і його види.

Чай — напій, що отримується заварюванням, варінням або настоюванням підготовленого листа чайного куща. Чаєм також називається сухе листя чайного куща, призначене для заварювання цього напою. 

Весь  чай, який виробляється в світі, роблять з двох основних видів одної і тої ж рослини:

Китайський чай - Thea (Camellia) sinensis (китайський, камбоджійський і японський різновиди)

Ассамський (індійський) чай - Thea (Camellia) assamica

Найбільш поширений спосіб класифікації китайського чаю - за ступенем ферментації.

Ферментація - особливий біохімічний процес, спрощено кажучи - окислення. Під впливом кисню, температури повітря, сонячного світла, вологи, механічної обробки і часу чайний лист окислюється, змінюючи смак, аромат, набуваючи інших цілющих властивостей.

За ступенем ферментації чай ділять на 6 груп:

  • білий чай

  • зелений чай

  • жовтий чай

  • улун (оолонг, бірюзовий чай)

  • червоний (чорний чай)

  • пуер

Домашнє завдання

  1. Приготуйте чай, який полюбляють ваші рідні.

  2. Знайдіть в інтернеті і запишіть про його властивості.

  3. Сфотографуйте процес приготування і мить чаювання і вишліть на мою електронну адресу steculan@gmail.com

 

7- А, укр.л-ра                               Дата 21.04.2020

Тема. «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних

 

Основний зміст уроку

  Морально – етичні проблеми хвилюють  людство  з  найдавніших  часів. Адже  вся  історія  існування людства – це  боротьба  добра і  зла. А  ця  проблема  завжди  була  і  буде  актуальною.

  • Давайте, діти, згадаємю, що  таке мораль і  етика?

(Мораль – це  система  поглядів  і  уявлень, норм  і  оцінок, що регулюють  поведінку  людей.

Етика – наука  про  мораль, її  походження, розвиток  і  роль в суспільстві і  особистому  житті).

  • Діти, а  чи  відоме  вам таке  поняття  як «моральні  якості»?

(Моральні  якості – поняття, за допомогою  яких  виділяють  і  характеризують    найтиповіші  риси  людського  характеру)

  • Які  ви  можете  назвати  позитивні  моральні  якості? (Великодушність, вимогливість, щедрість, правдивість тощо).

  • А  які  моральні  якості  ви  відносите  до негативних?

(Зрада, підступництво, благородство, співчуття тощо)

Повість Григора Тютюнника «Климко» - історія душ цілого покоління, яке рано подорослішало, сприйнявши дитячим серцем трагедію воєнних років. Діти з повісті змушені нести на собі тягар усенародного горя, не обрублюючись і не черствіючи душею, сприймають вразливо і болісно,

переживають будь-який прояв наруги над людиною, виявляють чуйність до тих, кому стає неймовірно важко, з усих сил прагнуть допомогти.

Ситуація випробування

Риси характеру

«Доглядати за собою він умів і сам. Давно вже вмів...»

Самостійність і організованість

«Я не голодний,- скзав Климко, одсуваючи миску і похнюпився»

Почуття власної гідності

«Не треба вам нічого промінювати, переходьте до нас жити...»

Чуйність, благородність

«Знаєш, що я придумав, я піду по сіль...»

Рішучість

«Пустіть її, це моя сестра...»

Сміливість

«Де в тебе й силочка береться, ой скільки пройшов голодний»

Витривалість, цілеспрямованість

«Ну й меткий! Хіба модна отакому хворому - і за роботу?»

Працелюбність

«Я піду, тьотю,...мене там ждуть...»

Відповідальність, людина слова

«Мені, тьотю Марино, якби хоч пляшку із собою взяти додому...»

Милосердність, турботливість

«Туди, дядю, біжіть! – закричав він, показуючи рукою праворуч від себе: - туди! Там балка!»

Хоробрість

   Переконливо письменник змальовує чистий світ дитячої душі, якій органічно притаманні потреба жити за законами справедливості, чуйності, доброти. Климко все своє життя піклується про інших. З радістю зустрічає дядька-машиніста, пригощав смачним власноруч приготованим обідом і так само турботливо проводжав на чергову зміну. Задля вчительки, її доньки, Зульфата він пустився в далеку небезпечну подорож по сіль. «Своїх героїв я не ідеалізую, не наділяю якимось особливими рисами характеру. В основному, це звичайні люди».

   Звичайні люди, звичайні долі. Одні випромінюють милосердя, готовність пожертвувати собою, інші – зло, жорстокість, байдужість.

Висновки:

Як бачите, Г. Тютюнник втілив в цьому творі у маленькій сирітській душі свій ідеал людини . Климко носив стільки доброти, милосердя, співчуття до знедолених і стражденних. Він не боявся в 11 років вирушити в далеку дорогу по сіль. Цей маленький лицар ризикував власним життям, щоб врятувати близьку  йому людину. Усе своє коротке життя Климко більше піклувався про інших, ніж про себе.

Домашнє завдання

 

Написати лист-прохання до Григора Тютюнника.

 

 

Лист—це особливий вид  творчості . Уміння   написати   листа   означає   визначити   його    зміст ,   композицію ,    вибрати  потрібні слова  і  словосполучення,    правильно    написати   адресу    на    конверті  .

 

Композиція   листа

Листи   здебільшого   складаються    з   таких   частин :

початок :   звертання   до   того ,   кому   адресовано   лист  (любий   друже ,  дорога   сестричко ,  шановний   добродію ,  вельмишановний пане ) ;

основна частина:  зміст листа ;

кінцівка :  слова ввічливого типу ( з повагою, пиши мені, на цьому закінчую, на все добре, до скорої зустрічі); підпис, число.

Завдання надсилати на ел.пошту galjysik@inbox.ru, у Viberгрупу класу або у Messenger  в особисті повідомлення

 

7- А, укр.мова                               Дата 21.04.2020

Тема. Не з дієприкметниками.

 

Основний зміст уроку

                               

 

НЕ З ДІЄПРИКМЕТНИКАМИ ПИШЕТЬСЯ

 

РАЗОМ

 

ОКРЕМО

1.Якщо при дієприкметнику  немає залежного слова.

                     Непрочитана повість. 

                     Неполохані зайці.

1. Якщо дієприкметник має при собі пояснювальне  слово.

         Не прочитана учнем книга.                        Не полохані мисливцями зайці.

2. Якщо  дієприкметник без не не вживається.

Нечувана радість прийшла на їх землю.

2. Коли в реченні є протиставлення.

           Мав таланти він до віршів не позичені, а власні.

3. Якщо дієприкметники утворені від дієслів, що пишуться з префіксом недо- разом.

           Недописаний  твір.

           Недопечений хліб.

           Недочитана повість.  

3. Коли дієприкметник в реченні виступає присудком.

              Толока не орана, вівці не лічені.

4. Якщо дієприкметник в реченні виступає  означенням і не  має  при  собі залежних слів.

Серед  пожовклого листу  червоніли незірвані яблука.

 

4. Якщо в реченні є заперечувальні частки ( ні, ніким, нічим), або стверджувальна частка  ( ще )

               Ні, поле не засіяне.

              Ніким не бачений гість.

             Яскраво горів ще не перетоптаний квітник.

     

Завдання 1. Спишіть речення. Поясніть написання не з дієприкметниками. Яке правило  ілюструє дане речення

 

 1. Оглянути неполиту ділянку.( дієприкметник в реченні виступає означенням і не має при собі пояснювального слова).

2. Ділянка не полита. ( не полита пишеться окремо,бо в реченні виступає присудком).

3. Оглянути не политу нами ділянку. ( дієприкметник  не политу в даному реченні пишемо окремо, бо є пояснювальне слово).

4. Не перекопана, а переорана  ділянка.( не перекопана пишемо окремо,  бо в реченні є протиставлення а переорана ділянка).

 

Завдання 2. Спишіть речення. Обгрунтуйте свої міркування 

1. Поникли не розбруньковані віти  верби, торкаючись до цього часу нескреслої ріки.(В даному реченні  нескреслої пишемо разом,бо при дієприкметнику не має пояснювального слова, речення ускладнене дієприслівниковим зворотом, дієприкметник не розбруньковані пишемо окремо, бо є пояснювальне слово віти).

2. Не зрізане, а стяте вітром дерево.( У даному реченні не з дієприкметниками  пишеться окремо, бо в реченні є протиставлення.)

3. Його  неушкоджене гілля стиха похитувалося. ( не з дієприкметником  пишемо разом, бо в реченні відсутнє пояснювальне слово, дієприкметник виступає в ролі означення).

Домашнє завдання

Виписати з творів художньої літератури 4 речення з різними варіантами написання не з дієприкметниками.

Завдання надсилати на ел.пошту galjysik@inbox.ru, у Viberгрупу класу або у Messenger  в особисті повідомлення.