Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Вівторок

21.04.2020р.

Літературне  читання

Тема. За Оксаною Радушинською «День  народження». Оцінка  вчинкам  дітей.

День народження

      Сьогодні Славка Хоробрика запросили на день народження. Сусідській дівчинці Маринці виповнилося вісім років.

     У визначений час Славко «озброївся» букетом і здоровенною книгою «Енциклопедія для дівчаток» — усе це подарунки Маринці.

    Дітей зібралося багатенько. Усі веселилися, куштували різні смаколики, запивали солодощі соком, грали в усілякі рухливі ігри, випускали в небо повітряні кульки, а потім — почалися танці! Коли діти вже добряче настрибалися під музику і геть потомилися, Маринчин однокласник Дмитро напустив на себе таємничого вигляду і дістав із кишені кілька довгастих барвистих «олівців» із «хвостиками».

     — То що, годі дитячих веселощів? Може, постріляємо? — поважно запитав він у гурту.

   — Чим? Оцим? — глузливо захмикали хлопці. — Олівці не стріляють!

    — А це не олівці, — гордовито заперечив Дмитро.

   — Що ж це тоді? — усі зацікавилися.

   — Це — петарди! — проголосив власник «олівців».

    — Ой! Мене сваритимуть!.. — наполохалася Маринка, бо не раз чула, як голосно вони вибухають.

   — Не сваритимуть. Ми тільки разок стрільнемо. А потім скажемо, що нічого такого не було! — розкрив свій план спритник.

— Погоджуйся, Маринко! Це ж так весело! — взялися вмовляти дівчинку гості.

  — Справді! Це так по-дорослому, — підбадьорювали вони.

   — Я не знаю... — геть розгубилася Маринка.

— Нізащо не погоджуйся! — впевнено сказав Славко Хоробрик. — Ти ж добре знаєш, як це небезпечно!

— Що тут небезпечного? — набундючився Дмитрик, мов індик. — Бабахнемо разок — і все!

— Не все, — заперечив Славко. — Ти знаєш, що після такого «бабаху» рука може залишитися без пальців?

— Ой! — Маринка від страху аж очі заплющила.

— Ой-ой! — зойкнули за нею інші дівчатка.

— Зі мною такого не станеться, — пирхнув Дмитрик. Але бажання «бабахнути» у нього, вочевидь, поменшало.

— А якщо станеться? — не відступав Славко. — Уявляєш: ти не зможеш тримати ні ручки, ні ложки, ні шапки... А то й не тільки ти, а ще хтось, у кого петарда випадково поцілить.

     Діти затихли. Кожен уявив цю страшну картину. Невже Дмитрик усе-таки візьметься стріляти петардами? Це ж справді небезпечно!

— Ну їх, ці петарди, — буркнув Дмитрик. — Обійдемося без них...

— Ура! — загукали діти. І тут до кімнати увійшла Маринчина мама з величезним шоколадним тортом, у який було встромлено і яскраво палало вісім свічечок! Це було так красиво й урочисто!

— О-о-о! — тільки й видихнули захоплені дітлахи.

— Задмухуйте всі разом! — запропонувала їм Маринчина мама. — І не забудьте про найзаповітніше бажання, — нагадала вона.

Усі діти збилися довкруж торта і на рахунок: «Один... Два... Три!» — одночасно задмухали на свічки. Потім кожному дісталося по шматкові смачнючого торта із шоколадним кремом і... надією, що заповітне бажання здійсниться.

За Оксаною Радушинською

Завдання:

  Дай  відповіді  на  запитання.

  1. Від чийого імені ведеться розповідь в оповіданні?

  2. Про що розповідається в оповіданні?

  3. Що Славко подарував Маринці на день народження?

  4. Як діти проводили час у гостях? Який у них був настрій?

  5. Чому іменинниця почала хвилюватися?

  6. Хто приніс петарди? Чи схвалюєш ти вчинок хлопчика? Чому?

  7. Хто з героїв твору тобі сподобався? Чому?

  8. Що ти схвалюєш і засуджуєш у поведінці героїв твору?

  9. Визнач головну думку твору.

 

Математика

Тема. Множення  на  2, 3, 4.Розпізнавання трикутників за кутами.

Пригадуємо:

Фігура, у  якої три сторони  і  три  кути називається  трикутником.

Якщо  у  трикутнику  всі  кути гострі,  такий  трикутник  гострокутний.

Якщо один із кутів трикутника тупий, то його називають тупокутним. 

 Якщо один із кутів трикутника прямий, то його називають прямокутним. 

Завдання:

  1. Накресліть  декілька  трикутників, позначте  їх великими  літерами, назвіть їх у  відповідності  до  їх  кутів.

  2. Повторіть  таблиці  множення на 2, 3, 4.

  3. Обчисліть

109·4      153·3      67·4       282·2      154·4    204·3

  1. Розв’язати  задачу.

Швейний  цех фабрики 3 дні шив по 152  сукні  за  день,  а  2  дні – по 165 суконь за день. Скільки  всього суконь  випускав швейний  цех  фабрики  за  весь  робочий  тиждень?

 

Українська  мова

Тема. Спостереження над текстами різних типів: розповідь, опис (у зіставленні).

Повторюємо:

Зв’язані  за  змістом речення  утворюють  текст.

В  тексті  речення  розміщені  послідовно.

До  тексту  можна  дібрати  заголовок.

Будова  тексту: зачин, основна  частина,  кінцівка.

Нова  частина тексту  починається  з  абзацу.

Вивчаємо:

    В українській  мові  існує три типи  мовлення: розповідь, опис, міркування. Кожна людина  впродовж  свого  життя  перебуває в різних  ситуаціях і користується різними  типами  мовлення. Сьогодні ми  поговоримо  про розповідь  та  опис

  Розповідь — це повідомлення, розповідь про якісь події. Загальна схема розповіді  така: початок дії (зачин), розвиток подій (основна  частина), кінець події (кінцівка).

  Опис — це  висловлювання про певні  ознаки, властивості предмета чи явища, тобто  його  опис. В описі дається характеристика людей, предметів, явищ природи шляхом перелічення їх головних, суттєвих ознак. Найголовніше в описі — дати точне або яскраве уявлення про предмет.  

   Ось два  тексти з одним  заголовком  «Кицька».  Один  з  них  розповідь, а інший опис.

Текст 1

   У мене дома є кицька Аліса. Коли ми її взяли, вона була пухнаста і кругленька, як колобок. З кожним днем вона ставала все більшою і більшою. Нарешті кицька виросла. Тепер вона народжує нам кошенят і ми їх роздаємо у добрі руки.

Текст 2

  На дивані лежить кішка. Яка вона гарна й пухнаста! По її великих і добрих очах я розумію, що моя тваринка хоче їсти, спати або гуляти. Попелясто-сіра мордочка ніби завжди усміхнена. Шерсть на ній блискуча, густа і завжди тепла. Її маленькі лапки, наче одягнені в білі шкарпетки, швидко рухаються по кімнаті. Моя киця — найкраща!

Завдання:

  1. Визначте котрий  текст -  опис, а котрий  текст - розповідь.

  2. Текст – опис поділіть на  частини  та  правильно  запишіть.