Вівторок
21.04.2020р.
Літературне читання
Тема. За Оксаною Радушинською «День народження». Оцінка вчинкам дітей.
День народження
Сьогодні Славка Хоробрика запросили на день народження. Сусідській дівчинці Маринці виповнилося вісім років.
У визначений час Славко «озброївся» букетом і здоровенною книгою «Енциклопедія для дівчаток» — усе це подарунки Маринці.
Дітей зібралося багатенько. Усі веселилися, куштували різні смаколики, запивали солодощі соком, грали в усілякі рухливі ігри, випускали в небо повітряні кульки, а потім — почалися танці! Коли діти вже добряче настрибалися під музику і геть потомилися, Маринчин однокласник Дмитро напустив на себе таємничого вигляду і дістав із кишені кілька довгастих барвистих «олівців» із «хвостиками».
— То що, годі дитячих веселощів? Може, постріляємо? — поважно запитав він у гурту.
— Чим? Оцим? — глузливо захмикали хлопці. — Олівці не стріляють!
— А це не олівці, — гордовито заперечив Дмитро.
— Що ж це тоді? — усі зацікавилися.
— Це — петарди! — проголосив власник «олівців».
— Ой! Мене сваритимуть!.. — наполохалася Маринка, бо не раз чула, як голосно вони вибухають.
— Не сваритимуть. Ми тільки разок стрільнемо. А потім скажемо, що нічого такого не було! — розкрив свій план спритник.
— Погоджуйся, Маринко! Це ж так весело! — взялися вмовляти дівчинку гості.
— Справді! Це так по-дорослому, — підбадьорювали вони.
— Я не знаю... — геть розгубилася Маринка.
— Нізащо не погоджуйся! — впевнено сказав Славко Хоробрик. — Ти ж добре знаєш, як це небезпечно!
— Що тут небезпечного? — набундючився Дмитрик, мов індик. — Бабахнемо разок — і все!
— Не все, — заперечив Славко. — Ти знаєш, що після такого «бабаху» рука може залишитися без пальців?
— Ой! — Маринка від страху аж очі заплющила.
— Ой-ой! — зойкнули за нею інші дівчатка.
— Зі мною такого не станеться, — пирхнув Дмитрик. Але бажання «бабахнути» у нього, вочевидь, поменшало.
— А якщо станеться? — не відступав Славко. — Уявляєш: ти не зможеш тримати ні ручки, ні ложки, ні шапки... А то й не тільки ти, а ще хтось, у кого петарда випадково поцілить.
Діти затихли. Кожен уявив цю страшну картину. Невже Дмитрик усе-таки візьметься стріляти петардами? Це ж справді небезпечно!
— Ну їх, ці петарди, — буркнув Дмитрик. — Обійдемося без них...
— Ура! — загукали діти. І тут до кімнати увійшла Маринчина мама з величезним шоколадним тортом, у який було встромлено і яскраво палало вісім свічечок! Це було так красиво й урочисто!
— О-о-о! — тільки й видихнули захоплені дітлахи.
— Задмухуйте всі разом! — запропонувала їм Маринчина мама. — І не забудьте про найзаповітніше бажання, — нагадала вона.
Усі діти збилися довкруж торта і на рахунок: «Один... Два... Три!» — одночасно задмухали на свічки. Потім кожному дісталося по шматкові смачнючого торта із шоколадним кремом і... надією, що заповітне бажання здійсниться.
За Оксаною Радушинською
Завдання:
Дай відповіді на запитання.
-
Від чийого імені ведеться розповідь в оповіданні?
-
Про що розповідається в оповіданні?
-
Що Славко подарував Маринці на день народження?
-
Як діти проводили час у гостях? Який у них був настрій?
-
Чому іменинниця почала хвилюватися?
-
Хто приніс петарди? Чи схвалюєш ти вчинок хлопчика? Чому?
-
Хто з героїв твору тобі сподобався? Чому?
-
Що ти схвалюєш і засуджуєш у поведінці героїв твору?
-
Визнач головну думку твору.
Математика
Тема. Множення на 2, 3, 4.Розпізнавання трикутників за кутами.
Пригадуємо:
Фігура, у якої три сторони і три кути називається трикутником.
Якщо у трикутнику всі кути гострі, такий трикутник гострокутний.
Якщо один із кутів трикутника тупий, то його називають тупокутним.
Якщо один із кутів трикутника прямий, то його називають прямокутним.
Завдання:
-
Накресліть декілька трикутників, позначте їх великими літерами, назвіть їх у відповідності до їх кутів.
-
Повторіть таблиці множення на 2, 3, 4.
-
Обчисліть
109·4 153·3 67·4 282·2 154·4 204·3
-
Розв’язати задачу.
Швейний цех фабрики 3 дні шив по 152 сукні за день, а 2 дні – по 165 суконь за день. Скільки всього суконь випускав швейний цех фабрики за весь робочий тиждень?
Українська мова
Тема. Спостереження над текстами різних типів: розповідь, опис (у зіставленні).
Повторюємо:
Зв’язані за змістом речення утворюють текст.
В тексті речення розміщені послідовно.
До тексту можна дібрати заголовок.
Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка.
Нова частина тексту починається з абзацу.
Вивчаємо:
В українській мові існує три типи мовлення: розповідь, опис, міркування. Кожна людина впродовж свого життя перебуває в різних ситуаціях і користується різними типами мовлення. Сьогодні ми поговоримо про розповідь та опис
Розповідь — це повідомлення, розповідь про якісь події. Загальна схема розповіді така: початок дії (зачин), розвиток подій (основна частина), кінець події (кінцівка).
Опис — це висловлювання про певні ознаки, властивості предмета чи явища, тобто його опис. В описі дається характеристика людей, предметів, явищ природи шляхом перелічення їх головних, суттєвих ознак. Найголовніше в описі — дати точне або яскраве уявлення про предмет.
Ось два тексти з одним заголовком «Кицька». Один з них розповідь, а інший опис.
Текст 1
У мене дома є кицька Аліса. Коли ми її взяли, вона була пухнаста і кругленька, як колобок. З кожним днем вона ставала все більшою і більшою. Нарешті кицька виросла. Тепер вона народжує нам кошенят і ми їх роздаємо у добрі руки.
Текст 2
На дивані лежить кішка. Яка вона гарна й пухнаста! По її великих і добрих очах я розумію, що моя тваринка хоче їсти, спати або гуляти. Попелясто-сіра мордочка ніби завжди усміхнена. Шерсть на ній блискуча, густа і завжди тепла. Її маленькі лапки, наче одягнені в білі шкарпетки, швидко рухаються по кімнаті. Моя киця — найкраща!
Завдання:
-
Визначте котрий текст - опис, а котрий текст - розповідь.
-
Текст – опис поділіть на частини та правильно запишіть.