Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

вівторок 26 .05

7 – а, укр.л-ра                                    Дата 26.05.2020

Тема. Підсумкова контрольна робота

 

Основний зміст уроку

  1. Климко пішов по сіль, щоб .... ?(за оповіданням «Климко» Г. Тютюнника)

А) засолити на зиму овочі

Б) потім поміняти сіль на продукти

В) перевірити свої можливості

Г) розбагатіти, продаючи сіль на вокзалі

2. У яке місто Климко прямував за сіллю... (за оповіданням «Климко» Г. Тютюнника)

А)Донецьк

 Б)Луганськ

 В)Харцизьк

 Г) Слов′янськ

3. Символічний образ скарбу виявився у формі... (О. Стороженко "Скарб")

А) дохлого кота

Б)дохлого лиса

В)дохлого хорта

Г) товстої жаби

4. Продовжіть вислів "Як кому Бог дасть щастя, то не треба йому й рідної матері, не треба скарбу шукати..." (О. Стороженко "Скарб")

А)... життя і так прекрасне

  Б)... сам скарб його знайде

 В).. він завжди поряд

 Г). бо ніколи не знайдеш

5. Головний герой твору О. Стороженка "Скарб" Павлусь не хотів іти з парубками на вечорниці, тому що:

А)соромився знайомитися з дівчатами

 Б)лінувався далеко йти

 В)там збиралися розбишаки й п'яниці

 Г)боявся темноти

6. " Крила людини" , за Ліною Костенко , - це

А) її дитинство

 Б) її духовність;

 В)  її фантазії;

 Г)  її багатство;

7. Самотня чайка у поезії Л.Костенко попливла по річці...

А) Дунай

 Б) Вісла

 В) Одер

 Г) Рейн

8. Що пропонує відкривати в «океані рідного народу» (поезія «Гей, нові Колумби й Магеллани») В. Симоненко?

________________________________________________________________

9. Визнач художні засоби в рядках поезії В.Симоненка:

"Лопотіли крилами і рожевим пір'ям,

Лоскотали марево золотим сузір'ям"

 

10. Звертаючись до читача в поезії "Ти знаєш,що ти - людина?", В.Симоненко у кожній людині бачить....

___________________________________________________________________

11. За повістю М. Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських», головну героїню повісті Софійку називають інколи Русалонькою тому, що ..

А) вона дуже добре плавала

 Б) дівчина дуже любила однойменну казку Г. Х. Андерсена

В) дівчина розводила акваріумних рибок 

Г) вона боялася води

12. Про що попереджає Марина Павленко, зобразивши рід Кулаківських? (За повістю М. Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»)

А)Треба боятися привідів

 Б)Не можна одружуватися без кохання

 В) Не можна забувати про сімейні реліквії

  Г) Не треба робити страшних гріхів, щоб нащадки через них не страждали

13. З чого Фрідріх виробляв прикраси..(Л. Пономаренко «Гер переможений»)?

А) цегла

Б)  дерево

В)  залізо

Г)  папір

14. Вищу освіту В. Симоненко здобув у

А)Львівському державному університеті

Б) Київському державному університеті

В) Харківському авіаційному університеті

15. Ідеєю вірша В. Симоненка «Ти знаєш, що ти – людина?» є

А) утвердження думки, що сила кохання переможе все

Б) захоплення всесильною материнською любов’ю

В) утвердження неповторності кожної особистості

Г) засудження війни, жорстокості

16.  З якими почуттями зводили квартал полонені німці в новелі Л. Пономаренко «Гер переможений»?

А) Із ненавистю й злістю

 Б) Зі страхом і байдужістю  

В)  З любов’ю і розпачем

  Г) Зі страхом і ненавистю

17. Марина Павленко народилась у 

А) селі Іванківці Срібнянського району Чернігівської області

Б) селі Іванківці Срібнянського району Чернігівської області

В) селі Біївці Лубенського району Полтавської області

18. Фотокартку доньок Фрідріха (Л. Пономаренко «Гер переможений») знайшли у стіні будинку через …?

А)50

Б)45

В)10

19. У поезії В. Симоненка «Лебеді материнства» наявні такі народнопоетичні символи:

А) калина і тополя

Б) лебеді, верби і тополі

В) барвінок

20. У поезії В. Симоненка «Ти знаєш, що ти – людина?» кількість строф –

А)2

Б)3

В) 4

21. Коралі в родині Софійки вважали? (За повістю М. Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»)

А)родинним оберегом

Б) дуже елегантною прикрасою

Г) надзвичайною цінністю

Г) екзотичним доповненням до сучасного одягу

22. Відчинити стару шафу Софійку спонукало   ?(За повістю М. Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»)

А) зацікавлення старим мотлохом

Б) мамине прохання

В) бажання дізнатися родинні таємниці

Г) батькова мрія реставрувати меблеву руїну

23. Що стало символом пам’яті про полоненого німця після його смерті?("Гер переможений")

А) Гроно винограду

Б) Квітки нагідки

 В) Цвіт вишні

24. Як звали тітку ; що прихистила Климка під час хвороби...?... (за оповіданням «Климко» Г. Тютюнника)

А)Наталя

Б) Ольга

В) Марина

 Увага ! Підсумкове тестування проходимо за посиланням
                 https://vseosvita.ua/test/start/mjt067

 

 

 

Запитання надсилати на ел.пошту galjysik@inbox.ru, у Viber – групу класу або у Messenger  в особисті повідомлення

 

7- А, укр.мова                               Дата 26.05.2020

Тема. Морфологія й орфографія.

 

Основний зміст уроку

 Морфологія (від гр. morphe- форма і logos- слово, вчення) - це розділ мовознавства, який вивчає слово як частину мови.

Морфологія разом з синтаксисом є частинами граматики- науки, що вивчає граматичну будову мови.

Для морфології, як і для граматики в цілому, важливо граматичне значення слова. На відміну від лексичного, яке є індивідуальним для кожного слова, граматичне значення є спільних для цілих розрядів слів.

Усі слова в мові за лексичним значенням та граматичними особливостями поділяються на частини мови.

В сучасній українській мові 10 частин мови.

Орфографія (від гр. orthos - прямий, правильний, рівний і grapho - пишу) - це правопис. Орфографія містить кілька розділів, кожен з яких є сукупністю правил, що базуються на певних принципах.

Головний розділ орфографії- це розділ про позначення звуків мови буквами.

Окремий розділ орфографії складають правила написання слів разом, окремо чи через дефіс, що залежить від змісту та поєднання з іншими словами (нарешті ми з вами зустрілися! - на решті теріторії люди також неодноразово стикалися з цим загадковим явищем).

Правопис регламентує вживання великої літери при написанні власних назв (Конотоп, Париж, Всесвіт).

Інші розділи орфографії регламентують закономірності переносу частин слів з одного рядка на інший, правопис запозичених слів, правила графічних скорочень слів, особливості вживання апострофа та інші правила передачі усної мови на письмі.

 

 

Завдання 1.   Орфографічний практикум.

Вставте пропущені букви. Виділіть у словах орфограми.

Рождаєт..ся м..лодія осін..я і м’яко на пл..че кладе кр..ло. (Б. Олійник) 

Сипл..т..ся, ос..па..т..ся листя, горбляться б..рези, плаче і посміха..т..ся крізь сл..о- зи осінь. (М. Стельмах)

Є щастя в кожній боро..ьбі, коли м..та бл..зька, ясна. (Я. Воронько)

 

Завдання 2. Розподілити на три групи числівники: прості, складні, складені.

 

                  прості                   складні                        складені

Зразок .  Один                      п’ятдесят                     сто тридцять п’ять

 

Кількасот, п’ятий, сто, тридцять сім, нуль цілих тридцять п’ять сотих, два, обидва, дванадцять, п’ять, сто вісімдесят шість, дев’яносто, дві п’яті.

 

 

Завдання 3. Записати речення, знайти займенники, визначити розряд за значенням, провідміняти вона, свій.

                            

    Без ядра горіх ніщо, як і людина без серця. Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Весна ледачого не любить, вона проворного голубить. Кожна лисичка свій хвостик хвалить.

 

Домашнє завдання

Доповнити загадки займенниками, визначити їх граматичні ознаки, синтаксичну роль.

 

1. Чорна корова … світ поборола.2. Що коло … біжить, а не дожене? 3. У … зимою білим цвітом сад зацвів, неначе літом. 4 .Сама холодна, а … припіка. 5.  … пряжі нема в продажі? 6  … завжди правду каже?

 

Завдання надсилати на ел.пошту galjysik@inbox.ru, у Viberгрупу класу або у Messenger  в особисті повідомлення

 

Трудове навчання

Тема. Підсумковий урок.

Доброго дня, діти!

Сьогодні в нас останній урок з трудового навчання. Ми два з половино місяці працювали дистанційно. Звичайно, це було не легко. Та ми завершуємо навчальний рік. Для того, щоб отримати хороші оцінки за семестр і за рік, вам необхідно здати всі роботи, вироби, які ми виготовляти протягом періоду перебування на карантині.

Я прошу вас завершити недороблені вироби і хто чого ще не здав, доздати.

Домашнє завдання

  1. Завершити всі недороблені вироби.

     2. Зробити фото і вислати мені на електронну адресу steculan@gmail.com
         або на viber