Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

вівторок 26 .05

26.05.2020р.

Літературне  читання

Тема. Степан Жупанин «Намалюю вітер». Ліна Костенко «Якщо не можеш вітер змалювати….» 

 

  1. Виразно  прочитайте поетичні  твори.

        НАМАЛЮЮ ВІТЕР
 Намалюю вітер тихий, ніжний.

Намалюю дощовий і сніжний вітер,

що здіймає грізні хвилі,
 і вітрець між квітами на схилі.

Цей танцює з хмаркою у вальсі.

Той гортає книжку па терасі.

А ось вітер прапорами має, 

з музикою по селу гуляє.
 Вже малюнків три альбоми маю.
 А вітрам нема кінця і краю.
                    Степан Жупанин

 

 

 

 

 

* * *

Якщо не можеш вітер змалювати,
 Прозорий вітер на ясному тлі, -
 Змалюй дуби, могутні і крислаті,
 Котрі од вітру гнуться до землі!

                         Ліна Костенко

 

 

  1. Словникова робота.

Тераса — літня (неопалювана) прибудова до будинку, відкрита або засклена; веранда.

Має — коливається від вітру або швидкого руху; розвівається

  1. Аналіз змісту віршів з елементами вибіркового читання.

— Що вирішив намалювати юний художник?

— Які ознаки вітру він називає?

— Які вітри йому вдалося намалювами?

— Скільки малюнків він уже має?

— Що радить нам поетеса Ліна Костенко?

— А яким би ви намалювали вітер?

  1. Гра «Добери риму»(із тексту).

Ніжний — ... .

Хвилі — ... .

У вальсі — ... .

Має — ... .

Маю — ... .

  1. Спробуйте і ви намалювати вітер.

 

Математика

Тема. Повторення. Таблиця множення по 2, 3, 4 і ділення на 2, 3, 4.

Завдання:

  1. Обчислити:

256•3     182•4    327•2     276:4    672:3     864:2

  1. Розв’язати задачу

З  трьох  кролів  настригли 672 грами  пуху. Скільки  грамів  пуху  настрижуть  із  4  таких  кролів ?

  1. Розв’яжіть  рівняння 

Х•2 = 486            36:Х=4

 

 

Українська  мова

Тема. Повторення  вивченого  з  теми «Текст».

Повторімо:

ТЕКСТ — це група речень, об’єднаних темою й головною думкою.

ТЕМА ТЕКСТУ — це його зміст, те, про що (або про кого) в ньому йдеться.

Здебільшого текст має заголовок, який виражає його тему або головну думку.

ГОЛОВНА ДУМКА ТЕКСТУ — те, до чого він закликає, що схвалює, що заперечує, від чого застерігає, тобто висновок, який випливає зі сказаного або написаного.

1.Прочитайте  текст.

                       МИКОЛКА, ВІТЯ Й ЦУЦИК

     Дорогою додому Миколка й Вітя підібрали в канаві нещасного цуцика.

Кому ж буде цуценя? Довго міркували хлопчики й вирішили: нехай три дні живе у Віті, потім три дні в Миколки, потім знову три дні у Віті... Через місяць хлопчики винесуть песика в поле і підуть у різні боки. За ким побіжить — той і господар.

   Побудував Миколка для цуцика гарну будку. Тричі на день виносила мама собачці суп і котлетку. А Вітя поклав біля свого ліжка ряднинку. На ній цуцик спав. Коли вночі йому хотілось у собачих справах надвір, він торкав лапкою ковдру. Вітя прокидався і випускав малого. Їв цуцик шкуринку, розмочену в гарячій воді.

    Через місяць друзі винесли цуценя в поле. Пустили його й розбіглися в різні боки. Цуцик побіг за Вітею.

                                                                                          За В. Сухомлинським

2.  Визначте головну думку тексту.(усно)

а) Друзі врятували нещасного цуцика;

б) турботливе ставлення хлопчиків до цуценяти;

в) тварини більше люблять не тих людей, які смачно їх годують, а тих, хто приділяє їм більше уваги.

3. Визначте, у якому реченні останнього абзацу тексту є однорідні члени речення.

а) Через місяць друзі винесли цуценя в поле.

б) Пустили його й розбіглися в різні боки.

в) Цуцик побіг за Вітею.

4. Спиши, виправляючи помилки, які допущено в тексті. Добери заголовок.

моя держава – Україна. Це моя батьківщина. Державною мовою є українська. Столиця України – місто київ. Україна – Вільна і незалежна держава.