Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

вівторок 28.04

7- А, укр.л-ра                               Дата 28.04.2020

Тема. Олекса Стороженко «Скарб» .Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Морально-етичні проблеми оповідання.

Основний зміст уроку

 

Короткі відомості з біографії письменника

http://www.parta.com.ua/ukr/stories/writers/237/

 

Текст оповідання «Скарб»

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3703

 

Скорочений (стислий) текст оповідання «Скарб»

https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=3710

 

Аудіокнига оповідання «Скарб»

https://www.youtube.com/watch?v=PLpRrsnaouM

 

О. Стороженко завжди шукав цікавих співрозмовників, був дуже уважним слухачем, багато записував. Поетичність натури, весела вдача, щирість у спілкуванні  сприяли цьому. Почуте й записане, враження і спостереження лягли в основу його гумористичних оповідань, друкованих у журналі «Основа» під рубрикою «З народних уст».  Казковим є і початок  оповідання «Скарб».

     Які асоціації  викликає у вас  слово  «скарб»? (Діти називають, укладаючи асоціативний  кущ:  багатство, гроші, дорогоцінності, золото, діаманти, перла, землі, прикраси…).

Обмін враженнями від прочитаного (Що  найбільше вразило, схвилювало, здивувало, викликало схвалення чи осуд).  Який настрій викликав у вас прочитаний твір?  Чи правильними були передбачення?

  Словникова робота.

Характерник – чаклун

Пахолок – підліток

Цільничок – рамка з сотами

Бузівок – однорічне теля

Ялова – корова, яка не дає приплоду

Хура – великий віз для перевезення предметів

Талій – хвороба, яка вражає худобу

Колодка – старовинний вулик для бджіл

Царина – засіяне поле

Пудофет – ледар, нездара

 

Тема: зображення щасливої долі Павлуся, який протягом свого життя був ледачим і в той же час байдужим до всього.

 

Дайте розгорнуті відповіді на запитання:

    1. Що ви довідалися про батьків Павлуся?

    2. Як ставилася до сина мати? А батько? Чи хотіли б ви, щоб до вас так ставилися батьки? Чому?

   3. Чи винен син у смерті матері? Чи переживає він цю втрату? Чи усвідомлює власну вину?

   4. Чому не змінився ледачий Павлусь і після смерті матері?

 

Домашнє завдання

 

  1. Вивчити біографію Олекси Стороженка

  2. Читати й аналізувти оповідання «Скарб».

 

 

Завдання надсилати на ел.пошту galjysik@inbox.ru, у Viberгрупу класу або у Messenger  в особисті повідомлення

 

 

7- А, укр.мова                               Дата 28.04.2020

Тема. Усний твір-роздум дискусійного характеру публіцистичного стилю.

 

Основний зміст уроку

 

Розкриття змісту основних мовленнєвознавчих понять

Роздум — це текст, що містить логічно послідовне доведення чи пояснення чогось, низку думок, міркувань, висновків з певної теми.

Дискусія — широке публічне обговорення якого-небудь спірного питання.

Публіцистичний стиль — це стиль суспільної комунікації, громадського життя.

 

Робота з текстом-зразком

Прочитати текст. Виділити речення, у якому міститься основна думка висловлювання. З’ясувати, до якого стилю мовлення належить висловлювання.

 

ЧОМУ КОЖНА ЛЮДИНА ВІДЧУВАЄ ЩАСТЯ ПО-СВОЄМУ?

Безперечно, не знайдеться, мабуть, людини, яка б не чула слова щастя. Воно є загальновживаним і, здається, таке зрозуміле.

Проте варто лише спробувати витлумачити його, як виявиться, що це не дуже просто. Чому? Мені здається, так відбувається через те, що поняття щастя стосується духовного світу людини. А скільки людей — стільки і світів! Тож зрозуміло, що кожен витлумачуватиме щастя по-своєму. Для когось — це задоволення, утіха; для інших — добробут, для третіх — гарна і дружна сім’я. Хтось щастя розуміє як удачу, талан, інші — як радість.

Прикладом того, що кожен уявляє щастя по-своєму, є мої друзі. Наприклад, я відчуваю себе безмежно щасливою людиною тоді, коли дивлюся свій улюблений серіал для підлітків. Коли мій однокласник не вивчив уроку і його не спитав учитель — він теж щасливий. А мій старший брат не уявляє себе щасливим без успішної кар’єри.

Отже, справжнє щастя приходить тоді, коли людина навчиться жити в ладу із собою, коли її не мучать докори сумління. Як стверджує народна мудрість: «Не родись багатий та вродливий, а родись при долі та щасливий» (З газети).

 

Пояснити лексичне значення виділеного слова (талан — доля, життєвий шлях кого-небудь; щаслива доля; успіх, удача).

Виділити в тексті тезу, аргументи (доведення) і висновок.

Чи можна вважати тему твору дискусійною? Свою думку довести.

Робота з пам’яткою

«Як працювати над твором-роздумом дискусійного характеру публіцистичного стилю».

1. Обов’язковими складовими частинами твору-роздуму є теза (основна думка), аргументи (обґрунтування висловленої думки) і висновок.

2. В основу власного роздуму покладіть питання, яке викликає незгоду між людьми.

3. Наведіть два-три протилежні погляди на обговорюване питання.

4. Обґрунтовуйте власну позицію, переконуючи слухача у слушності своїх думок. Уживайте при цьому вставні конструкції по-моєму, на мою думку, скажімо, як мені здається, певно, мабуть, я гадаю.

5. Доведення висловленої думки доцільно ілюструвати прикладами із життя, усної народної творчості, літератури тощо, використовуючи такі конструкції: можна навести приклад; на думку багатьох людей; як стверджує народна мудрість; часто можна почути, що…

Усне складання творів-роздумів дискусійного характеру

Скласти текст-роздум на тему «Чи можна вважати себе справжнім українцем, не знаючи рідної мови?», використавши запропоновані тези. Аргументувати їх (дібрати переконливі приклади) і зробити висновок.

 

 

Домашнє завдання

Скласти текст-роздум на теми:

1) «Справжній патріот може і не знати рідної мови, головне — любити Батьківщину».

2) «Жоден українець не буде щасливим, доки не знатиме рідної мови».

 

Завдання надсилати на ел.пошту galjysik@inbox.ru, у Viberгрупу класу або у Messenger  в особисті повідомлення

 

 

 

                     АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Зірка баскетболу.

https://www.youtube.com/watch?v=_EfKBzESyEU

https://www.youtube.com/watch?v=Kwm5ZZ1qfAg

Michael Jeffrey Jordan (born February 17, 1963) is a former American basketball player. He is widely considered the greatest basketball player of all time.[5][6][7] He won six championships and was the Finals MVP 6 times. He played for the Chicago Bulls and the Washington Wizards. Jordan led the Bulls to a record 72 wins in the 1995-96 NBA Season. Jordan earned the nicknames "Air Jordan" and "His Airness" due to his leaping ability which was illustrated by performing slam dunks from the free throw line in slam dunk contests. Jordan won two Olympic gold medals with Team USA, famously playing on the 1992 Dream Team. During the early part of his college career, he went by Mike Jordan, and he still uses Mike as a nickname to this day.

As a sophomore at Laney High School in Wilmington, North Carolina, Jordan did not make his school's varsity (main) basketball team. This inspired him to work harder,]and he made the team the next year. In 1981, he went to the University of North Carolina to play. He averaged 13.5 points per game his freshman year, and 20 points per game his sophomore year.[9] Under coach Dean Smith's system, no player was allowed to average more than 20 ppg. North Carolina won the national championship in 1982, Jordan's freshman year. Jordan made the winning shot with 18 seconds left in the championship game. After Jordan's junior year in college, he said that he would be leaving college to play in the NBA. The Chicago Bulls chose him with the third pick in the 1984 NBA draft. He never served as a team captain in college.

Завдання: записати та перекласти слова з відео (1,2) читати текст.

        Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)