Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

вівторок 28.04

 

Фізика

Безпека людини під час роботи з електричними приладами і пристроями.

 

Д/з Переглянути відео «Правила безпеки при експлуатації електроприладів»:

https://www.youtube.com/watch?v=HZysIaV-y2s

Опрацювати презентацію:

https://drive.google.com/file/d/1IQY6NW8pB_j18BSg-6Zv1QMH_g7iQIYh/view?usp=sharing

9 – А Всесвітня Історія

Тема. Суспільно-політична думка Європи. «Весна народів»

І. Вивчення нового матеріалу

1848-1849 рр. у низці країн Західної та Центральної Європи спалахнули нові революції. Вони охопили Францію, Австрію, німецькі та італійські держави. Народи Європи повстали проти самовладдя, встановленого ще 1815 р. Віденським конгресом. Не випадково ці події ввійшли в історію як «Весна народів».

Словник

• «Весна народів», «Весна націй» або «Народна Весна» — це демократичні революції, що прокотилися країнами Європи 1848 року, але були придушені протягом року.

Особливості революції в Італії

Революція розпочалася в січні 1848 р. з повстання в Палермо на о. Сицилія. Війська Неаполітанського королівства не змогли придушити повстання, і король Фердинанд II був змушений увести Конституцію. Звістка про перемогу на Сицилії поширилася країною і спричинила заворушення в Центральній та Південній Італії. Протягом лютого-березня 1848 р. практично в усіх італійських державах були введені конституції та сформовані ліберальні уряди. Під впливом революційних подій король Сардинії (П’ємонту) Карл Альберт оголосив війну Австрійській імперії. До його військ приєдналися загони з багатьох італійських міст та держав, проте об’єднана італійська армія зазнала поразки. Австрійська армія окупувала Північну Італію. У березні 1849 р. П’ємонт удруге оголосив війну Австрії, але знову її програв. Король Карл Альберт зрікся престолу.

У листопаді 1848 р. спалахнуло народне повстання в Римі. Папа Римський Пій IX втік із міста. У місті були проведені вибори до Установчих зборів, які вже в січні 1849 р. прийняли рішення про позбавлення світської влади Папи Римського, проголошення республіки, націоналізацію майна католицької церкви та знищення привілеїв духівництва, скасування інквізиції. Також були запроваджені прогресивні податки. У липні 1849 р. Установчі збори в Римі затвердили Конституцію Римської республіки.

У липні 1849 р. на заклик Папи Римського війська Франції, Австрії, Іспанії та Неаполітанського королівства придушили революцію в Римі. Невдовзі вся Італія знову опинилася під владою монархів. Останньою в серпні 1849 р. капітулювала Венеція. Італійська революція зазнала поразки.

Революція 1848-1849 рр. у Франції

1847 р. Францію, як і інші країни Європи, охопила економічна криза. Це призвело до скорочення виробництва, зростання безробіття, падіння товарообороту. Масово закривалися промислові підприємства, банки, ремісничі майстерні. 22 лютого 1848 р. парижани провели демонстрацію, яка завершилася сутичками з поліцією. Наступного дня, 23 лютого, король відправив уряд у відставку, проте ввечері війська відкрили вогонь по демонстрантах. У відповідь Париж «укрився» 1500 барикадами. Національна гвардія та військові частини почали переходити на бік повстанців.

24 лютого 1848 р. — французький король Луї Філіп зрікся престолу і втік до Великої Британії під тиском повстанців, що оточили резиденцію короля в палаці Тюїльрі.

25 лютого 1848 р. зі складу радикальних республіканців був створений Тимчасовий уряд, який проголосив Францію республікою. Розпочався період Другої республіки.

Новобраний парламент вже в червні 1848 року практично відмінив революційні перетворення у Франції: закрив Революційні клуби та заарештував їхніх членів. 4 листопада 1848 р. Установчі збори прийняли Конституцію Другої республіки, яка проголошувала Францію республікою. Законодавча влада надавалася Національним зборам. Виконавчу владу очолював президент, який обирався на чотири роки та керував діяльністю міністрів. Також проголошувалися демократичні свободи.

2 грудня 1851 р. відбувся державний переворот. Луї Наполеон Бонапарт розпустив Законодавчі збори, запровадив надзвичайний стан, повернув загальне виборче право.

У січні 1852 р. була прийнята нова Конституція Франції, відповідно до якої президент обирався на десять років і мав усю повноту влади

У грудні 1852 р. була проголошена імперія. Імператором став Луї Наполеон Бонапарт — Наполеон III.

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 81

Підручник: https://pidruchnyk.com.ua/986-vsesvitnya-istoriya-9-klas-sorochinska.html

 

Конспект  уроку

з біології

9-А клас

28.04.2020 рік

Тема. Органічні молекули: ліпіди.

     Малі молекули – це біомолекули з відносно невеликою молекулярною масою від 100 до 1000, які містять до 30 атомів Карбону. На частку малих молекул припадає близько 3% від загальної маси клітини.

   Особливості малих молекул. Вони розташовуються у вільному стані в цитоплазмі клітини, завдяки чому можуть швидко переміщуватися завдяки дифузії (у середньому на відстань в 10 мкм за 0,2 с). Досить часто виступають як мономери: мономерами полісахаридів є моносахариди, білків – амінокислоти, нуклеїнових кислот – нуклеотиди. Мономери – прості молекули, які є ланками у ланцюгах біополімерних макромолекул. їм властива здатність до полімеризації, тому в їхньому складі є групи, що реагують з певними групами інших мономерів з утворенням ковалентних зв'язків. Поєднання малих молекул відбувається шляхом видалення молекули води під час реакцій конденсації, а розпад – у результаті обмеженої кількості хімічних перетворень до тих продуктів, з яких синтезувалися. У молекулах неодноразово повторюються певні прості комбінації атомів – функціональні групи – хімічні й фізичні властивості яких і визначають поведінку будь-яких молекул: ОН – гідроксильна група, NH2 – аміногрупа, СООН – карбоксильна група та ін.

    Біополімери наявні в усіх групах органічних речовин. З білками-полімерами ви добре знайомі з курсу біології людини. Це гемоглобін, який транспортує кисень у крові, ферменти, які здійснюють процес травлення (амілаза, пепсин), і гормони (інсулін, глюкагон).

Найбільш поширеними біополімерами на нашій планеті є вуглеводи целюлоза (виробляється рослинами) і хітин (виробляється грибами й комахами). РНК і ДНК є прикладами полімерів нуклеїнових кислот. А статеві гормони людини естроген і тестостерон — це полімерні ліпіди.

Схема будови макромолекул:                               

                              

 

 

            Нуклеїнові кислоти складаються з                           

                           нуклеотидів

 

Білок — це біополімер, який складається з амінокислот

 

Полісахарид (амілопектин) складається з моносахаридів (молекул глюкози)

      Ліпіди — органічні сполуки, різні за структурою, хімічною будовою, функціями, але схожі за фізико-хімічними властивостями: нерозчинні у воді, добре розчинні в органічних розчинниках (ефірі, хлороформі, ацетоні).

Функції ліпідів

1. Енергетична. У разі повного окиснення 1 г тріацилгліцеролу виділяється 38,9 кДж енергії, що приблизно вдвічі більше, ніж під час окиснення 1 г білків або вуглеводів.

2. Структурна. Ліпіди є основними структурними компонентами біологічних мембран.

3. Регуляторна. Ліпіди регулюють текучість мембран, є важливими внутрішньоклітинними сигнальними молекулами, компонентами мієлінових оболонок нервових клітин, попередниками гормонів, вітамінами, беруть участь у регуляції генної активності.

4. Запасаюча. Завдяки високій енергетичній цінності жири є енергетичним депо й ендогенним джерелом води (у разі окиснення 100 г жиру виділяється 107 г води).

5. Захисна. Жири є основним компонентом підшкірної клітковини, вони запобігають тепловтратам і захищають від механічних впливів.

 

 

 

 

 

"Класифікація ліпідів"

 

 

1. Які біополімери існують в природі і де?

2. Назвіть гідрофобні властивості жиру.

9- А, укр.мова                               Дата 28.04.2020

Тема. Усний стислий переказ тексту публіцистичного стилю.

 

Основний зміст уроку

            Розгляньте пам’ятку «Як підготуватися до стислого переказу тексту публіцистичного стилю» і запам’ятайте її.

                                                                        ПАМ’ЯТКА

«Як підготуватися до стислого переказу тексту наукового стилю»

1. Прочитайте або прослухайте текст, який необхідно переказати стисло.

2. Визначте тему й основну думку тексту.

3. Вдумайтеся в тему, пропоновану для стислого переказу.

4. Виберіть із тексту основне.

5. Продумайте композицію переказу, тип мовлення (розповідь, опис, роздум) чи поєднання цих типів.

6. Складіть план переказу.

7. Випишіть слова-терміни, що допомагають авторові точно описати предмет (явище, дію тощо).

8. Доберіть слова та речення для зв’язку частин тексту.

            Слово вчителя. Готуючись до уроку, ви переглянули телепередачу «Суспільний університет», в якій розглядалася тема «Жіночий костюм Центральної Київщини». Розповів про жіночий костюм  Юрій Мельничук майстер вишивки, дослідник українського традиційного вбрання.

           

.  Читання тексту

                                            Українське вбрання

 

Перейдіть за посиланням та ознайомтеся із текстом та перегляньте фото національного українського одягу різних областей України

http://etno-vyshyvanka.kiev.ua/uk/Ukrajinskij_natsionalnij_odjag.bXxHs/

          

Бесіда за текстом переказу.

  • Визначте адресата мовлення та мету висловлювання.

  • Сформулюйте тему й головну думку тексту.

  • З’ясуйте стиль мовлення. Свою думку обґрунтуйте.

Словникова робота.

  • Поясніть лексичне значення й правопис слова дукати,  моністи (старовинні монети).

  • Поясніть значення вислову генетичний код ( давні знання, які дійшли до нас через декілька поколінь і органічно втілились в наше життя)

  • Доберіть синоніми до слів затребуваний  (потрібний, необхідний), стильний (модний), поважливо (шанобливо).

  • Зверніть увагу на правопис слів часто-густо, сорочка-вишиванка, розмаїттям.

  • Ілля Репін -  відомий український художник-реаліст, майстер портрету, історичних та побутових сцен (1844-1930).

Складання плану переказу.

Орієнтовний план

  1. Одяг зберігає особливості різних історичних епох.

  2. Краса і самобутність українського одягу.

  3. Висловлення Іллі Репіна про українок.

  4. Українській жіночий костюм.

  5. Яскраві  старовинні прикраси.

  6. Чоловічий український костюм.

  7. Актуальність значення українського костюму.

Повторне читання тексту

http://etno-vyshyvanka.kiev.ua/uk/Ukrajinskij_natsionalnij_odjag.bXxHs/

Усний стислий переказ тексту учнями.

 

Домашнє завдання

Завдання . Описати український національний костюм, який найбільше вразив

http://etno-vyshyvanka.kiev.ua/uk/Ukrajinskij_natsionalnij_odjag.bXxHs/

 

Завдання надсилати на ел.пошту galjysik@inbox.ru, у Viberгрупу класу або у Messenger  в особисті повідомлення

 

АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Визначні памятки Лондона, розвиток навичок читання.

https://www.youtube.com/watch?v=mBELEFMoktU

http://www.learnenglishbest.com/london-is-the-capital-great-britain.html 

Завдання: Переглянути відеоматеріал, прочитати текст.

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)