Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Вівторок

31.03                                                     6-Бклас                               Математика

Тема. Розвязування вправ

  1. Пригадайте правило розкриття дужок , перед якими стоїть знак  « + ».

  2. Пригадайте правило розкриття дужок , перед якими стоїть знак  « - ».

  3. Розвязування вправ.

Вправа. Спростити вираз:

  1. 7 – ( х – 8 ) = 7 – х + 8 = ( 7 + 8 ) – х = 15 – х.

  2. (х – 5) – (х + 8) = х – 5 – х – 8 = х + (-х) + (-5 – 8) = 0 + (-13) = -13.

Вправа. Розкрий дужки і спрости вираз:

  1. 0,2 + (х + 2,8) = 0,2 + х + 2,8 = (0,2 + 2,8) +х = 3 + х.

  2. – (у – 0,8) + 2 = -у + 0,8 + 2 = -у + 2,8.

  3. 1,2 – (х + 1,6) = 1,2 – х – 1,6 = (1,2 – 1,6) – х = - (1,6 – 1,2) – х = - 0,4 – х.

 

Домашнє завдання. Розкрий дужки і спрости вираз:

  1. 1,9 + (3,7 – х);

  2. (4 + х) – 3,2;

  3. – (у – 4,9) + 0,1;

  4. 5 – (х – 3).

 

Конспект уроку

з географії

6 – Б клас

31. 03. 2020 р.

ТЕМА. Штучні водойми: ставки, водосховища, канали.

Вивчення нового матеріалу.

  1. Для чого створюють штучні водойми?

Крім надмірно зволожених територій, на Землі значно більше площ, які потерпають від нестачі вологи. Тому там люди створюють штучні водойми. Як ви вже знаєте, річки й озера розташовані на земній поверхні нерівномірно й не завжди придатні для використання. Крім того річки мають свій водний режим: в одні сезони року вони переповнені водою, в інші – значно міліють. Щоб врегулювати водний режим річок та забезпечити водою зростаючі потреби господарства, люди будують канали та водосховища.

  1. Водосховища та ставки

На річках часто споруджують водосховища – штучні водойми, які за своїми розмірами іноді нагадують великі озера, або навіть моря. Більшість водосховищ будують на річках, перегороджуючи їх долини греблями. Водосховища дозволяють врегулювати річний стік та створити значний запас прісної води. Їх створюють для різних потреб: розведення риби, наповнення водою зрошувальних каналів, судноплавства, будівництва гідроелектростанцій (ГЕС) тощо. Найбільші в Україні водосховища збудовані на Дніпрі (знайдіть їх на карті).

Під час будівництва водосховищ на рівнинних річках виникає багато проблем. Серед них: затоплення значних площ родючих земель, відселення людей, заболочування та руйнування берегів, цвітіння води, замулювання й накопичення отруйних речовин на дні та інші.

У багатьох населених пунктах у спеціально виритих заглибинах створюють штучні озера – ставки. У сільській місцевості їх використовують для поливання земель, утримання водоплавної птиці та водопою худоби, розведення риби. У містах ставки є окрасою парків та зон відпочинку. На відміну від озер, ставки мають значно меншу здатність до самоочищення. Тому періодично їх необхідно прочищати та поглиблювати за допомогою спеціальної техніки.

Канали

Канали (з латинської – труба) – це штучні річки. Їх створюють шляхом спорудження штучного річища, спрямованого у потрібному напрямку й заповнюють річковою або озерною водою. За допомогою каналів можна змінювати природні річкові системи, наприклад, перекидати воду з однієї річки до іншої. Так утворюються зручні водні шляхи сполучення, поліпшується водопостачання міст, забезпечується зрошення посушливих земель. Тому є різні за призначення канали: одні – судноплавні, інші – зрошувальні. До найважливіших судноплавних каналів світу належать Суецький та Панамський, спорудження яких скоротило морські шляхи на тисячі кілометрів.

  За допомогою зрошувальних каналів оживають навіть ділянки безводних пустель й перетворюються в квітучі оазиси. Так, Каракумський канал, що проліг крізь однойменну пустелю в Середній Азії, є найдовшим зрошувальним каналом світу (1069 км). В Україні потребують додаткового забезпечення водою південні та східні території. Так, від Дніпра в ці райони прокладенічисленні канали. Найдовший серед них – Північно-Кримський.

 

                                Висновок:

До штучних водойм належать канали, водосховища й ставки. Вони, перш за все, покликані забезпечувати прісною водою потреби господарства. Крім того штучні водойми потрібні для судноплавства, виробництва електроенергії, рибальства тощо. 

Спорудження штучних водойм має бути науково обґрунтованим й не завдавати шкоди природі.

ЗАВДАННЯ.

  1. З якою метою створюють штучні водойми?

  2. Що таке канали?

  3. Покажіть на карті найбільші канали та водосховища світу, нанесіть на контурну карту та підпишіть їхні назви.

  4. Які негативні наслідки має спорудження водосховищ на рівнинних річках?

 

6 – Б клас Всесвітня історія

Тема.  Суспільний устрій римської Республіки.

І. Вивчення нового матеріалу

Поділ римського населення. Стародавній Рим був рабовласницькою державою. Основним, навіть з погляду римських юристів, поділом людей був поділ на вільних і невільників (рабів). Вільні люди, у свою чергу, поділялись на громадян і негромадян, чужинців. Громадяни — на повноправних і неповноправних.

Усією повнотою цивільних і політичних прав спочатку користувалися тільки патриції. Патриціат не втратив політичного значення навіть після реформ Сервія Туллія. Його вплив ґрунтувався на великій земельній власності, розвинених клієнтських зв'язках, взаємній підтримці членів одного і того ж роду.

Повну правоздатність мали тільки римські громадяни, вільно народжені. Для цього треба було відповідати трьом статусам: статусу волі, статусу громадянства і статусу сімейному. Статус волі вважали чи не найголовнішим, бо раби, наприклад, були не суб'єктами права, а об'єктами. Дуже важливим був і статус громадянства. Воно набувалося: а) народженням від шлюбу римських громадян або хоч від матері-римлянки (щодо цього у різні періоди Римської держави різним було й правове становище дитини); б) звільненням римським громадянином свого раба; в) усиновленням (удочерінням) римським громадянином чужоземця; г) наданням державою громадянства цілим общинам чи окремим особам.

 

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 42 (Історія інтегрований курс; авт.: О. Г. Бандровський, В. С. Власов)

Українська мова, 31.03.20р.

Тема: перехід прикметників з однієї групи в іншу.

Теоретичний матеріал:

 

Вправи на закріплення:

«Навчаючись  учусь»

Запишіть  словосполучення,  розкриваючи  дужки.  У  прикметниках  виділіть  суфікси  і  з'ясуйте,  до  якого  розряду  належать  утворені  прикметники.

(Українська) мова; (студент) конспект; (вишня) сад; (дерево) будинок; (прозорий) джерело; (льон) сорочка; (солома) бриль; (золото) прикраса; (цемент) завод; (танцювати) колектив;(рік) звіт; (навчати) рік.

 

Наведені  словосполучення  розподіліть  у  шість  стовпчиків: 1) з  якісними  прикметниками; 2) з  відносними; 3) з  присвійними; 4) з відносно-якісними;    5) з присвійно-якісними; 6) з присвійно - відносними.

    Зелена  долина,червона  троянда,  собача  шкіра,  залізні  двері,  журавлиний  ключ,  малиновий  стяг,  вовчий  апетит,  собача  кропива,  малинове  варення, вдала  спроба , лебедина  пісня, мамині  руки,  залізний  кулак, журавлина  пісня, вовча  шуба.

 

Домашнєзавдання:

Визначте  розряд  прикметників  за  значенням  і  запишіть  у  відповідну  колонку  таблиці.

              Якісні

             Відносні

          Присвійні

 

 

 

Широкий,  сміливий,  мідний,  розумний,  Тетянин,  охайний,  український,  лагідний,  учнівський,  батьківський,  батьків,  Петрів,  спортивний,  козацький,  тижневий,  дотепний,  сусідчин,  сусідський.

Українська література, 31.03.20р.

Тема: Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Частина перша.

 

Теоретичний матеріал:

Повість «Тореадори з Васюківки» - пригодницька. Оскільки в ній ведеться розповідь про незвичайні події та цікавих і захоплюючих героїв. Твір «Тореадори з Васюківки» - повість-трилогія, що складається із трьох книжок «Пригоди Робінзона Кукурудзо» (1964), «Незнайомець з тринадцятої квартири» (1966), «Таємниця трьох невідомих» (1970).

Потребує пояснення і сама назва твору. Хто ж такі тореадори?

Тореадори – це учасники кориди (бою з биками). Корида дуже популярна в Іспанії та деяких інших країнах.

Пригодницький твір – це епічний твір у якому описуються незвичайні або небезпечні події, сюжет розкривається швидко, інтригуюче, діють сильні, яскраві герої.

 

Герої Всеволода Нестайка – дотепні, жваві, веселі, розумні, кмітливі, сміливі діти, які потрапляють у різні життєві ситуації, інколи навіть драматичні, із честю виходять із них. І все це освітлено любов’ю, добротою, легким авторським гумором, так, що жоден читач не залишається байдужим. Мабуть, саме завдяки цим особливостям Твори Всеволода Нестайка набули світової популярності.

 

Перейти за посиланням http://shkolyar.in.ua/posibnyki/prigodi-romantika/vsevolod-nestajko/toreadori-z-vasyukvki/toreadori-z-vasyukvki-rozdl-i та  опрацювати усі (від І до XX та останній) родділи І частини твору.

Дати відповіді на запитання до І частини твору:

Домашнє завдання:

Читати І частину пригодницького твору, аналізувати події, характеризувати героїв, відповідати на питання. 

Рубрика «Коротко про головне»

1) Як називається перша частина повісті «Тореадори з Васюківки»?

2) Яка назва першого розділу?

3) З якими героями ви познайомилися на сторінках першого розділу повісті?

4) Від імені якого героя ведеться розповідь у творі?

5) Творче завдання: скласти план І розділу твору.

 

Ритміка  6б  клас 31.03

Тема. Сюжетна гра-танець «Опришки». Визначення та розподіл ролей. Виконання під музичний супровід 

  1. Розминка. https://www.youtube.com/watch?v=ju8W_SX_wy4

  2. Артикуляційні  вправи https://www.youtube.com/watch?v=2M0I-CX1BpM

  3. Дихальні  вправи https://www.youtube.com/watch?v=grQW5OvwARw

  4. Тренуємо  правильність  вимови. Логопедичні проспівки https://www.youtube.com/watch?v=d24_hp2AIuc

  5. Сюжетна гра-танець «Опришки». Визначення та розподіл ролей. Виконання під музичний супровід https://www.youtube.com/watch?v=KtYNL3h_4GI