Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Вівторок

31.03.2020р.

Літературне  читання

Тема. Юрій Ярмиш «Мій  друг Гвинтик».

Прочитайте  оповідання.

                                               Мій друг Гвинтик

   «От би написати казку про Гвинтика. Про звичайного маленького Гвинтика!»-подумав я і поклав перед собою чистий аркуш паперу, застругав нового олівця.
 Я думав, думав. А казка не народжувалась. Аркуш залишався чистим.
 І я вирішив прогулятися…
     Була весна. Текли каламутні струмки. Навкруги все гомоніло, як буває тільки навесні, - метушливо й безугавно.
    І раптом я побачив його. Він лежав на дні струмка, ніби чекав на мене. Від несподіванки я здригнувся. Хотів рушити далі…
  - «Що ти робиш, зачекай! – прошепотів злякано чийсь голос. – Це я, твій Гвинтик!»
   Я пройшов ще кілька кроків, а потім враз повернувся й побіг до струмка. Я підняв Гвинтика. Він був блискучий, зовсім новенький.
 – Добрий день,- дзвінко сказав Гвинтик. – Дякую за порятунок! У струмку було дуже вогко. Я думав, що заіржавію.
 – Як ти потрапив туди? – спитав я, старанно витираючи ковзкі боки Гвинтика.
 – Річ у тім,- сказав Гвинтик винувато,- що я страшенно цікавий до всього! Нас було багато. Ми їхали у ящику на завод. Машина підстрибувала на нерівній дорозі, а ми, гвинтики, все підскакували, щоб побачити місто, вулиці й людей. Я підстрибнув вище од всіх і випав з машини на землю. Отаке мені лихо.

– Як, оце й усе? – здивувався я.- Не може бути? Адже казка тільки починається…
     І тут мені здалося, що Гвинтик ледь здригнувся. Він ворухнувся в моїй руці, виграючи райдугою сонячних промінців на гранях, і тихо мовив:
 – Так, так! Твоя правда. Казка тільки починається. Мені навіть важко було спершу уявити, яка вона – І казка…
    Гвинтик звівся в мене на долоні й дзвінко-дзвінко гукнув. Так дзвінко, що я навіть здивувався:
 – Брати-гвинтики, озовіться!
 – Ми з-з тобою, ми з-з тобою! – заспівали різноголосі гвинтики зовсім поруч. То був годинник. – Здоров будь, наш побратиме!
 – Здоров будь, Гвинтику! – линуло з вікна нового будинку, біля якого ми стояли. – Тебе вітають брати-шурупи з вікон і дверей!
   Зашурхотіли колеса високого жовто-синього тролейбуса, що саме проїжджав повз нас:
 – Привіт від моїх гвинтиків! Вони працюють, їм зараз ніколи. На все добре!
 І тролейбус помчав далі.
 – Це ще не все,- попередив Гвинтик. – Хочеш – я тобі ще щось розповім?
 – Це, мабуть, дуже цікаво,- сказав я.- Але тут такий галас! Краще ходімо до мене додому.
 Йшли ми повільно. Гвинтик вів далі:
 – Ми любимо працю. І коли у щось угвинчуємось, то міцно, назавжди.

 

Завдання:

  1. Розповідати  про  добрі  справи  Ґвинтика.

  2. Подумайте,  де у повсякденному  житті  ми  використовуємо гвинтика?

 

 

Математика

Тема. Множення  на  2, 3. Розв’язування виразів із  змінною. Прямокутнак.

  Процес  виконання  завдань  вам  відомі. 

  1. Обчислити  приклади  письмово (у  стовпчик):

253●3            437●2       154●3       316●3         483●2      272●3

  1. Обчислити значення  виразу із змінною, якщо  а=3,  а=2:

964-362●а, якщо а=3, то ……………..

964-362●а, якщо а=2, то ……………..

  1. Накресліть  прямокутник, ширина якого дорівнює 4 см, а довжина –

у 2 рази довша. Знайдіть  його  периметр.

 

 

Українська  мова

Тема. Текст. Добір влучного  заголовка до тексту.

Матеріал  для  закріплення:

    Текст — це кілька речень, які розміщені послідовно й пов’язані між собою за змістом. Текст має тему й основну думку.

    Тема текстуце те, про що  або про кого розповідається в тексті.  

    Основна думка (ідея) — це те головне, що автор хоче нам сказати.

   Заголовокназва тексту або його частини. Заголовок має бути чітким і коротким. Він містить тему або основну думку тексту.

 

Завдання:

1.Списати текст, дописуючи потрібні за змістом слова.

   Вдень на небі світить ..., а вночі - ... . Влітку сонце сходить ..., а взимку - ....   (Рано, сонце, місяць, пізно).

 

2. Зі слів кожного рядка побудувати речення. Дібрати влучний заголовок та записати.

   а) Читання, закінчився, урок.                                            О  Перерва

        Перерва, велика, почалася.

       На, учні, усі, вийшли, подвір’я.                                       О   Кінець  уроку

      Василько, тільки, залишились, у, Марянка, класі, та.

      Сьогодні, чергові, вони.                                                     О  Чергові

 

 

    б) До, ми, моря, їхали.                                                  О  Одинока  тополя

        Поїзд, швидко, дуже, мчав.

       Широкі, з, степи, вікна, видно.                                 О Дорога до  моря

      Одинока, ось, промайнула, тополя.

                                                                                             О    У поїзді