Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

вівторок2 07.04

Українська мова, 07.04.20р

Тема. Тренувальні вправи на закріплення паралельних закінчень іменників чоловічого роду знахідного відмінка.

Вправи на закріплення паралельних закінчень іменників чоловічого роду знахідного відмінка:

Вправа 384  (виписати іменники Зн.в. визначити в них закінчення);

Вправа 382 (розкрити дужки).

Домашнє завдання:

Запишіть прислів’я і приказки. Випишіть іменники ІІ відміни, визначте їх відмінок, поясніть відмінкові закінчення.

1. Без сокири не тесляр — без голки не кравець. 2. Діло майстра величає. 3. Добре тому ковал.., що на обидві руки кує. 4. Не дивись на чоловік.., а на його діло. 5. По роботі пізнати майстра. 6. Працює, як чорний віл. 7. Робота не вовк, в ліс не втече. 8. Де господар добре робить, там і поле буйно родить. 9. Хто коня годує, той дома ночує.

 

Зарубіжна література, 07.04.20р.

Тема. Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо.

Теоретичний матеріал:

Опрацювати теоретичний матеріал на ст.191-194 (підручник  10-klas-zarubizhna-literatura-kadobjanska-2018.pdf).

Сугестивність

1) здатність сприймати психічний уплив з боку іншої особи або групи осіб, ступінь сприйнятливості до впливу;

2) властивість тексту нести, окрім конкретної інформації, ще й таку, яка сприймається на рівні підтексту або інтуїції.)

«Етапи творчості А. Рембо»

• I період (до 1871 р.) — уплив авторитетів, захоплення ідеями Комуни. Поезія, на думку поета, має стати пророчицею і ясновидицею, а поет — Прометеєм.

• II період (початок 1871 р. — початок 1872 р.) — поезія набуває трагічного звучання. У цей період з’‎являються вірш «П’‎яний корабель» та сонет «Голосівки».

• III період (1872-1873) — народження незвичайної форми віршів. Розрив з П. Верленом, самотність.

Опрацювати матеріал на ст..195-199 підручника (10-klas-zarubizhna-literatura-kadobjanska-2018.pdf) – «Голосівки», «Моя циганерія».

У сонеті «Голосівки» А. Рембо пропонує новий принцип формування образу, що будується на вільній асоціації між звуком і кольором, зорових враженнях. Як і більшість віршів митця, «Голосівки» мають безліч трактувань. Наприклад, одне з них пропонує розглядати вірш як символічну картину людського буття: від темряви (чорний колір А) до світла (білий колір Е) через бурхливі пристрасті (червоний колір І) до мудрості (зелений колір У) і пізнання таємниці Всесвіту (синій колір О). Важливу роль у «Голосівках» відіграє принцип контрастності: чорне — біле, смерть — життя, потворне — прекрасне, швидкоплинне — випадкове. Рембо використовує форму сонета, який традиційно містить тезу, антитезу та їхній синтез, тобто в самій його будові закладена суперечність; і це дозволяє вважати «Голосівки» зразком символістського пошуку відповідностей між різними началами життя, взірцем панорамної картини Всесвіту. Інше трактування співзвучне фразеологізму «від альфи до омеги» (від початку до кінця).

У вірші «Моя циганерія» А. Рембо змалював поетичний спосіб свого життя. Сміливий і безвідповідальний юнак, геній і «фертик», якому «по коліно море», із дірками в кишенях (тобто без грошей), а в голові «лиш рими», мандрує без мети. Голод і холод його не бентежать, у нього є найвище для поета щастя — хмеліти від «вересневого вечора» і «капарити вірші, згорнувшись у калачик». Його найбільша любов — Муза, якої він і раб, і володар.

Домашнє завдання:

Виразно читати твори А.Рембо на ст..195-199.