Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

вівторок2 26 .05

Читання.

Тема. Робота з дитячою книгою . «У колі друзів».

 

Мета : формувати уявлення учнів про різноманітність тематики художніх творів, про ті теми, які близькі й зрозумілі дитині; навчати дітей міркувати, чи потрібно читати твори на тему: «Як дружити, яким має бути друг»; розвивати вміння сприймати твір на слух, давати оцінку вчинкам персонажів твору.

 

  1. Промовте.

  • Я всміхаюсь сонечку

Здраствуй золоте

Я всміхаюсь квіточці хай вона цвіте

Я всміхаюсь дощику

Лийся мов з відра

Друзі, вам всміхаюся

Зичу всім добра

 

-. Отже на уроці ми сьогодні ми говоритимемо про дружбу. Поміркуйте :

- Яким має бути друг?

- Як треба ставитись до друга?

- Розкажіть про свого друга, подругу?

 

 

  1. Читання оповідання В. Сухомлинського «Не хочу бути слабшим»

 

     Петрик вчиться у першому класі. А сестричка його Марійка ще не вчиться в школі, їй шість років.

       У Петрика велика біда: лінощі. Щоб навчитися добре читати, треба взяти книгу, відкрити її і читати вголос. Читати півгодини, читати щодня.

       А Петрикові не хочеться читати, гуляти ж веселіше. Прийде Петрик додому, покладе книги, пообідає й біжить гуляти. А книги лежать.

       Минуло півроку. Всі діти вже добре читають, а Петрик ледве слово з складів складає. Прийшла одного разу вчителька до матері Петрикової та й говорить:

Якщо Петрик щодня не читатиме, залишиться на другий рік у першому класі.

      Сидить Петрик біля столу. Соромно йому. А Марійка говорить:

— От добре, залишайте Петрика на другий рік, я з ним разом ходитиму до школи. Я вже добре вмію читати.

      Взяла Марійка зі стола книгу й стала читати.

 Ти читаєш, як найкращі мої учні, – похвалила вчителька.

       Пішла додому вчителька. Петрик сидить біля столу й думає: «Не хочу бути слабшим від Марійки! Заставлю сам себе...» Розкрив книгу, почав читати. Надворі сніг блищить, ковзани під лавою лежать. Так хочеться гуляти! Але як подумає Петрик, що в одному класі з Марійкою доведеться вчитися, страшно йому стає... І він читає, читає...

 

  1. Дати відповіді на запитання.

 

  • Чи справдило ваші припущення щодо назви твору?

  • Чи добився своєї мети Петрик?

  • Назвіть головних героїв оповідання.

  • Хто з них ходить до школи і у який клас?( у перший клас)

  • Отже це оповідання про ваших ровесників.

  • Яка біда була у Петрика? (лінощі)

  • А як ви розумієте це слово?

  • До чого це може призвести?

  • Як відреагував Петрик на зауваження вчительки?

  • Яка розмова відбулася вчительки з дітьми?

  • Прочитайте на сторінці  останній абзац.

  • А чи вміла читати Марійка?

  • Знайдіть і прочитайте в тексті.

  • Що вирішив для себе Петрик, щоб не бути слабким від Марійки. Знайдіть і прочитайте в тексті.

  • Який вплив мала Марійка на Петрика?(кожного дня задавала питання…)

  • Знайдіть в тексті і почитайте

Висновок:щодня треба читати книжки і знаходити час для відпочинку, розваг , ігор.

 

4 . Знайомство з віршем про друзів

Читання вірша П. Воронько «Друзяки»

 

      КІТ З РЯБКОМ БУЛИ ДРУЗЯКИ

 

Кіт з Рябком були друзяки.

Котик нишком у собаки

Брав щоразу м’ясо, сало,

Бо котові завжди мало.

А Рябко зітхав у тузі:

«Хай бере, на те ми друзі».

Діти, ви скажіть мені:

Кіт був друг Рябкові?.

 

  • Кіт був друг Рябкові? Чому?

  • Так яким має бути справжній друг?

 

Рефлексія

  • Поміркуй, до якого твору підходить цей вислів?

«До учіння треба терпіння»

«Соромно, аж вуха в’януть»

 

  • Хто автор оповідань віршів прочитаних сьогодні на уроці.

 

Повторити твори з розділу « Довкола стільки є краси»

 

Українська мова.

Тема. Узагальнення та систематизація знань по темі « Текст».

Мета :узагальнити знання учнів про речення, текст; закріплювати вміння розрізняти речення і  текст, розвивати мовлення учнів, виховувати допитливість та кмітливість.

 

 

Вправа 1 «ДОБЕРИ  ЗАГОЛОВОК».

  • Прочитай, добери заголовок.

  • В дятловій кузні

Гаряча пора,

Дятлова кузня

Стоїть край двора.

 Дятел невтомно

Працює щодня —

Така роботяща

В нього рідня.

Вчиться він змалку

Так працювать,

 Щоб шкідників

З-під кори добувать.

(М. Сингаївський)

- Запиши заголовок.

 

 

Вправа 2 « УТВОРИ  РЕЧЕННЯ»

  • Пригадайте, що таке речення.

  • Складіть зі слів речення. Запишіть..

Україну, ми, нашу, любимо;

Українкою, тим, я, і, звуся, іменем, пишаюся.

 

 

 

 Вправа 3 « УТВОРИ  І  ЗАПИШИ  ТЕКСТ»

  • Пригадайте, що таке текст.

  • Прочитайте речення.

  • Розмістіть і запишіть їх так, щоб вийшов текст.

Мурашка покликала товаришів. Воно було важким. Дружно тягнуть зернинку малі трудівники. Мурашка знайшла зерно.

 

Математика

 

Мета: узагальнити та перевірити знання дітей за даною темою; розвивати пам`ять, мислення; виховувати каліграфічність.

 

 

Діагностична робота №7

Прізвище, ім’я учня_______________________________

Дата____________________

 

  1. Обчисли.

6•7+8= 36-18=

2•6-11= 70-29=

12:4+27= 70-23+38=

10:2-5= 70-(23+38)=

 

  1. Замість зірочок постав знак >,< або =

5+5+5+5+5+5* 36

9•9 * 72

7•8 * 54

8+8+8* 34-10

 

  1. Із приклада на множення склади два приклади на ділення.

8*9=72 5*3=15